Medic76 Posted August 6, 2004 Report Posted August 6, 2004 (edited) Tja, skulle ju inte direkt spotta på Liberia, Afghanistan eller kanske Sudan. Annars kan man ju se en annan del av Balkan än kosovo och söka Bosnien om det blir något av det.... Edit:tryckfelsnisse Edited August 6, 2004 by Medic76 Quote
FMV Posted August 6, 2004 Report Posted August 6, 2004 Ja Afghanistan skulle väl sitta fint. Tyvärr är det lite ont om passande tjänster. Det ska bli intressant och se hur de tänker bemmana den missionen framöver. Om Bosnien blir nått med EU, och det ska etableras nya camper, kan det kanske vara nått också. Quote
HotelAlpha Posted August 6, 2004 Report Posted August 6, 2004 (edited) Afghanistan missionen kommer att bemannas av K4(Int.-jägers) under nästa rotation(nov-framåt), vilket är en stor b-macka för oss överblivna på MP02... Efter det har jag ej hört nått om. Edited August 6, 2004 by HotelAlpha Quote
YxBobo Posted August 6, 2004 Report Posted August 6, 2004 Utan inbördes ordning så skulle jag kunna tänka mig Liberia, Sudan, Bosnien och Afgahnistan. Är med i NL, så där kan det ju finnas en liten, liten chans. YxBobo Quote
slurry Posted August 6, 2004 Report Posted August 6, 2004 liberia eller sudan skulle ju funka, helst inte kosovo, men det kan ju vara ett nödalternativ Quote
Vargas Posted August 6, 2004 Report Posted August 6, 2004 Kommer nog se vilka befattningar som finns först. Platsen är av mindre betydelse, även om det gärna får bli nåt annat än Kosovo "nästa gång". Quote
Fk Bengtsson Posted August 6, 2004 Report Posted August 6, 2004 Åka?? Vart?? På utlandstjänst naturligtvis Quote
Limpan Posted August 7, 2004 Report Posted August 7, 2004 Fick just höra att min beredskapsenhet nämnts som alternativ i ett antal olika möjliga missioner. Nåja... Quote
Limpan Posted August 7, 2004 Report Posted August 7, 2004 Whoa! f*** me, plötsligt vart man korpral! Quote
FMV Posted August 7, 2004 Report Posted August 7, 2004 Fick just höra att min beredskapsenhet nämnts som alternativ i ett antal olika möjliga missioner. Nåja... Vart går ryktet att NC01 ska åka? Jag trodde att NC01 bara skulle ut, om staben i Nordisk brigad ska ut. Brigadstabskompaniet är ju ett stöd till staben för Nordisk brigad. Quote
Limpan Posted August 7, 2004 Report Posted August 7, 2004 (edited) Tänkte bara att ni ville kanske veta att NC01 är i diskussionen om att bli skickade till Bosnien i höst. Vi, NL eller de delar av IA som finns kvar. Det hänger på vilket uppdrag Sverige får. Dessutom så är diskussionen om att skicka folk till Sudan uppe igen. Helt enkelt bara till att hålla tummarna. Från ett internt NC01-forum. Men det är ju mycket snack också. Jag tror det när jag kliver av planet i ett annat land och sätter i slutstycket... Edited August 7, 2004 by Limpan Quote
Scribe Posted August 7, 2004 Report Posted August 7, 2004 Vill ut i världen igen, vart spelar mindre roll, men frun säger stopp. Men man kan alltid söka i smyg...... Quote
Limpan Posted August 8, 2004 Report Posted August 8, 2004 Från Opil/ATK/G4. Det är de som håller på att kolla på vad som är möjligt i Bosnien. Sudan diskuteras på J-nivå, så det har inte kommit alls lika långt. Men NC01 är som sagt bara med i diskussionen. Det är inget bestämmt. Men ska det skickas iväg folk måste de ta ur nått av förbanden i beredskap. Quote
Lillebror81 Posted August 8, 2004 Report Posted August 8, 2004 Det hade varit kul med en baskerblå mission men en sväng på balkan funkar också nu när missionstarmen sätter i. Quote
slurry Posted August 8, 2004 Report Posted August 8, 2004 fy skäms på dig lillebror!! "aldrig mera balkan" sa du ett oräkneligt antal gånger sist.. lillebror81 balkan =sant (visst, det är ju ett nödalternativ..) FN-tjänst är som knark, har man en gång börjat får man söka avvänjning Quote
Limpan Posted August 8, 2004 Report Posted August 8, 2004 "It's a line in the sand you can't see until you cross it. Once on the other side, you can never go back..." Jag vet inte var det kommer ifrån. Quote
SteveO Posted August 9, 2004 Report Posted August 9, 2004 Bara det är bort härifrån sen får det bli vad som helst, eller kanske inte. Helst Eod, när mna nu har trillat dit på det. Quote
Sgt Andersson Posted August 14, 2004 Report Posted August 14, 2004 Söker gör man ju alltid - vart som helst! Quote
RaDet94S Posted August 15, 2004 Report Posted August 15, 2004 Hmm, som många innan mig sagt: Åker vart som helst, men inte till Kosovo... Men samtidigt, om det är det enda jag kommer till så åker jag gärna dit med. ;) Quote
Pbmin Posted August 15, 2004 Report Posted August 15, 2004 Limpan vart diskuterar ni NC01? är intresserad av min framtid... Mvh pbmin ksp-skytt NC01 Quote
Beazt Posted August 15, 2004 Report Posted August 15, 2004 (edited) Vill ut i världen igen, vart spelar mindre roll, men frun säger stopp. Men man kan alltid söka i smyg...... Man kan altid skaffa NY fruga annars Edited August 15, 2004 by Beazt Quote
danno Posted August 15, 2004 Report Posted August 15, 2004 Man kan altid skaffa NY fruga annars Eller göra som jag. Ta med "frugan". Hon ska söka iallafall och det är ju alltid något. Och jag ser inget större fel med att åka tillbaka till Kosovo då jag helt enkelt tänkte pröva en för mig ny tjänst. Sen har jag ju inte varit där på ett tag heller. @HotelAlpha: Ja, det suger verkligen att inte "resten" får chansen. Att man kan räkna enheten som insatt när endast 30 av 160 är använda tycker jag är vansinnigt. Quote
FkN Posted August 15, 2004 Report Posted August 15, 2004 Danno: Finns det dagis på campen så att man kan ta med sig ungarna ochså? Quote
Vargas Posted August 15, 2004 Report Posted August 15, 2004 Danno: Finns det dagis på campen så att man kan ta med sig ungarna ochså? Ja, det kallas signalcenter. :P Quote
danno Posted August 15, 2004 Report Posted August 15, 2004 Danno: Finns det dagis på campen så att man kan ta med sig ungarna ochså? Om du har ynglat av dig får du stå ditt kast och överlåta arbetet med världsfreden åt oss andra. Du kanske borde fundera på att bli fadder eller samla in pengar åt Rädda Barnen istället? B) Quote
Sgt Andersson Posted August 16, 2004 Report Posted August 16, 2004 Någon gång läste jag detta på SoldF men jag kan inte hitta det nu: "När de ringer så frågar jag bara - När åker vi? Och när vi är framme i missionsområdet frågar jag bara: - Vart har vi hamnat?" Ja så nu är det bara o vänta på att de skall ringa... (i november eller när det nu blir) Quote
knaZen Posted August 16, 2004 Report Posted August 16, 2004 Helst vill jag till Liberia, annars får det väl blir bosnien (om vi nu kommer skicka dit några gubbar) Quote
Statoil Posted August 17, 2004 Report Posted August 17, 2004 skulle va schysst om vi kunde skicka en kontingent till Thailand eller Mallis. Det har ju varit så usel sommar... Quote
Recommended Posts