Jump to content

23 augusti

Vilka här ska söka något den 23 aug?  

149 members have voted

1. 1. Vilka här ska söka något den 23 aug?

• JA
      88
    • Nej
      16
    • Nej, får inte för frugan/mannen
      12
    • Kanske
      15

Recommended Posts

• Replies 71
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Tja, skulle ju inte direkt spotta på Liberia, Afghanistan eller kanske Sudan. Annars kan man ju se en annan del av Balkan än kosovo och söka Bosnien om det blir något av det.... :D

Edit:tryckfelsnisse

Edited by Medic76

Ja Afghanistan skulle väl sitta fint. Tyvärr är det lite ont om passande tjänster. Det ska bli intressant och se hur de tänker bemmana den missionen framöver. Om Bosnien blir nått med EU, och det ska etableras nya camper, kan det kanske vara nått också.

Fick just höra att min beredskapsenhet nämnts som alternativ i ett antal olika möjliga missioner. Nåja...

Vart går ryktet att NC01 ska åka?

Jag trodde att NC01 bara skulle ut, om staben i Nordisk brigad ska ut. Brigadstabskompaniet är ju ett stöd till staben för Nordisk brigad.

Tänkte bara att ni ville kanske veta att NC01 är i diskussionen om att bli skickade till Bosnien i höst. Vi, NL eller de delar av IA som finns kvar. Det hänger på vilket uppdrag Sverige får.

Dessutom så är diskussionen om att skicka folk till Sudan uppe igen.

Helt enkelt bara till att hålla tummarna.

Från ett internt NC01-forum. Men det är ju mycket snack också. Jag tror det när jag kliver av planet i ett annat land och sätter i slutstycket...

Edited by Limpan

Från Opil/ATK/G4. Det är de som håller på att kolla på vad som är möjligt i Bosnien. Sudan diskuteras på J-nivå, så det har inte kommit alls lika långt.

Men NC01 är som sagt bara med i diskussionen. Det är inget bestämmt. Men ska det skickas iväg folk måste de ta ur nått av förbanden i beredskap.

fy skäms på dig lillebror!! :uuh:

"aldrig mera balkan" sa du ett oräkneligt antal gånger sist..

lillebror81 :wub: balkan =sant

(visst, det är ju ett nödalternativ..)

FN-tjänst är som knark, har man en gång börjat får man söka avvänjning :blink:

:) Man kan altid skaffa NY fruga annars :D:lol:

Eller göra som jag. Ta med "frugan". Hon ska söka iallafall och det är ju alltid något. Och jag ser inget större fel med att åka tillbaka till Kosovo då jag helt enkelt tänkte pröva en för mig ny tjänst. Sen har jag ju inte varit där på ett tag heller.

@HotelAlpha: Ja, det suger verkligen att inte "resten" får chansen. Att man kan räkna enheten som insatt när endast 30 av 160 är använda tycker jag är vansinnigt.

Danno: Finns det dagis på campen så att man kan ta med sig ungarna ochså? :lol::)

Om du har ynglat av dig får du stå ditt kast och överlåta arbetet med världsfreden åt oss andra. Du kanske borde fundera på att bli fadder eller samla in pengar åt Rädda Barnen istället? B)

Någon gång läste jag detta på SoldF men jag kan inte hitta det nu:

"När de ringer så frågar jag bara - När åker vi? Och när vi är framme i missionsområdet frågar jag bara: - Vart har vi hamnat?"

Ja så nu är det bara o vänta på att de skall ringa... (i november eller när det nu blir)