KD803 Posted August 5, 2004 Report Posted August 5, 2004 Jag vet att det är en småsak, men är jag ensam om att ha irriterat mig på "Vänta medan vi flyttar dig..." när man gör inlägg mm? Nu tar jag på mig och drar över mig lätt lucka medan jag väntar på konstruktiv feedback. Quote
BlåGul -1 9x19 Posted August 5, 2004 BlåGul -1 Report Posted August 5, 2004 Tack! Bara för det hittade jag ju massor av språkfel.. sitter och editerar nu. Quote
KaffeKalle Posted August 13, 2004 Report Posted August 13, 2004 Hört på riktigt av undertecknad vid bussarna på Slussen: [stressad resenär, "A"] "Vart går bussarna till Björknäs??!!" [kolugn bussförare, "B"] "Till Björknäs." [A] "MEN VART GÅR DOM!!??" "Ja de går som sagt till Björknäs, men vill du veta varifrån bussarna till Björknäs går, så står en inne på hållplats G, den går om ca 6 minuter." [A] "Jävla språkfascist, helvetes skit-SL!! FAN!!] "Varsågod, det var så lite så." Quote
Dexter Posted September 22, 2004 Report Posted September 22, 2004 Vid spårning av PM kan man läsa följande: 'Meddelandena som visas här har lästs av personen de skidades till.' 'Skida ett meddelande', det låter som danska. ;) /D Quote
Andreas Posted July 13, 2006 Report Posted July 13, 2006 I den popup som dyker upp på startsidan när man fått nya pm står det längst ner "Sickat den: Xdag, XX:XX", simpelt men ack så onödigt. :P Quote
Aquila Posted July 14, 2006 Report Posted July 14, 2006 (edited) Lade märke till att den nya forumrutan på soldf.com's startsida lägger till/ändrar tecken. Ex. Lite organisationsfrÃ¥gor 2006-07-13, 16:19 Hej! Gör lite research ang förbanden runt om i Sverige mellan 88-92. Jag vet hur dom var organ.. Patgb 203A - frÃ¥gor 2006-07-13, 02:43 Har nÃ¥gra frÃ¥gor ang. SISU´n som jag hoppas fÃ¥ hjälp med; 1. Ã?r det nÃ¥gon fÃ?.. Den verkar också inte uppdatera sig, senaste inlägg skrevs 1430 enligt den. Edited July 14, 2006 by Aquila Quote
UAV Posted July 15, 2006 Report Posted July 15, 2006 Har stört mig länge på "stog" som verkar vara dialekt för stod. Hur uppstod detta fenomen? Quote
Forumsledning henke Posted September 8, 2006 Forumsledning Report Posted September 8, 2006 Ang förstasidans RSS Feed. 1. Den visar senaste skapade TRÅD och INTE inlägg. Feeden medvetet skapad så att den inte väljer från alla underforum utan enbart de vi specat och som anses som de viktigaste. 2. När man uppdaterar RSS feedens settings manuellt töms dess cahce och den glömmer bort att teckentabellen är satt till 8859-1. Förhoppningsvis är det något FeedDigest kommer tillrätta med inom kort. Quote
jonar242 Posted September 10, 2006 Report Posted September 10, 2006 (edited) Inte en felstavning, men en sammandragning med militär anknytning.... Såsom förutvarande vpl vid Södermanlands regemente vänder jag mig att Södermanland allt oftare förkortas till det helt ovärdiga, vederstyggliga "Sörmland". Det hela började väl en gång på 80-talet när Södermanlands läns landsting blev Landstinget Sörmland. Hur ska det nu gå att sjunga länets/landskapets egen hyllningskantat "Jag hälsar dig, soliga Södermanland"?!? /J Edited September 10, 2006 by jonar242 Quote
Syltryggen Posted January 17, 2007 Report Posted January 17, 2007 "medan" funkar alldeles utmärkt i talspråk likaså "vart" istället för blev (ex. det vart mörk när lampan slocknade...). Ni språkintresserade kan med fördel besöka Språkrådet på nätet: http://www.spraknamnden.se/ Där finns till exempel "Frågelådan". Quote
Vildmannen Posted February 15, 2007 Report Posted February 15, 2007 "medan" funkar alldeles utmärkt i talspråk likaså "vart" istället för blev (ex. det vart mörk när lampan slocknade...). Ni språkintresserade kan med fördel besöka Språkrådet på nätet: http://www.spraknamnden.se/ Där finns till exempel "Frågelådan". Även TT har en sida med språkråd http://www.tt.se/ttsprak/ Quote
Recommended Posts