Batchkov Posted June 25, 2004 Report Share Posted June 25, 2004 Om man vill extra mönstra till systemtekniker-tjänsten, skulle man ha sagt det till inskrivningsförättaren under mönstringen för att få genomföra den, eller kan man göra det nu efterhand? Eller är det helt enkelt kört? Glömde nämligen nämna det här under mönstringen. Tacksam för svar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mamzon Posted June 25, 2004 Report Share Posted June 25, 2004 tag snarast kontakt med pliktverket för instruktioner, det borde gå att anmäla sig i efterhand, det är i alla fall möjligt vid andra extramönstringar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snygg_Stark_Smidig Posted June 25, 2004 Report Share Posted June 25, 2004 Var bara trevlig i telefon och skicka ett trevligt brev så ska allt gå bra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Foxtrot Lima Posted June 25, 2004 Report Share Posted June 25, 2004 Nu börjar jag känna mig gammal, trots att jag muckade för knappt tre månader sedan. Har man börjat med extramönstring för blivande syte?? Hälsningar, Foxtrot Lima Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Larsleo Posted June 25, 2004 Report Share Posted June 25, 2004 ehh?? ok det var mer än jag visste..måste vara nått jättenytt..för våra sytar har inte haft nån extramönstring vad jag vet.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snygg_Stark_Smidig Posted June 25, 2004 Report Share Posted June 25, 2004 Vad jag vet måste man fylla i någon from av specialansöklan till denna tjänst!!?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Batchkov Posted June 25, 2004 Author Report Share Posted June 25, 2004 Där har vi det! Man skulle skicka en blankett. Tack! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Foxtrot Lima Posted June 25, 2004 Report Share Posted June 25, 2004 Det låter väldigt, väldigt underligt. Inte minst pga att man hos oss (Ingbat/I 19) fördelade vem som skulle skickas till ATS, och bli systemtekniker, flera månader in på KBS. Det var "bara" ett år sedan. Det är mer regel än undantag att man som KB-elev blir tilldelad en viss befattning/tjänst strax efter GSU:n, eller ännu senare. Det här med "extramönstring" måste vara något helt nytt för i år? Hälsningar, Foxtrot Lima (inskriven som sambandsbefäl, "utvald" till syte, men tjatade till mig kvm) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Batchkov Posted June 25, 2004 Author Report Share Posted June 25, 2004 Om det är nån form av mönstring, vet jag inte, men man uför olika tester i alla fall. Så det är alltså inte en NY mönstring man gör om ni trodde det. Vill bara vara lite klarare i mitt skrivande. =) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
madog Posted June 27, 2004 Report Share Posted June 27, 2004 Har en kompis som rycker in som systemtekniker i januari och så vitt jag vet är det bara en tjänst man söker och inget som man åker iväg på någon x-mönstring för. Jag sökte till Aundass (gick åt h-vete) när det bara var en månad till x-mönstringen, så det är nog bara att söka för din del. Enklast är att skicka e-mail. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
brunk.dunk Posted June 27, 2004 Report Share Posted June 27, 2004 Jag har sökt till tjänsten som Tolk/Förhörsledare. Hur många månader efter mönstringen kan man förvänta sig ett svar på speciell ansökan? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr_Confused Posted July 2, 2004 Report Share Posted July 2, 2004 Jag har sökt till tjänsten som Tolk/Förhörsledare. Hur många månader efter mönstringen kan man förvänta sig ett svar på speciell ansökan? Enl. det papper jag fått skickat till mig av tolkskolan efter att de mottagit min ansökan, granskas ansökningarna i november och därefter tar Pliktverket kontakt med en om man blivit uttagen för extramönstringen, vilken äger rum i januari/februari. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
brunk.dunk Posted July 3, 2004 Report Share Posted July 3, 2004 Enl. det papper jag fått skickat till mig av tolkskolan efter att de mottagit min ansökan, granskas ansökningarna i november och därefter tar Pliktverket kontakt med en om man blivit uttagen för extramönstringen, vilken äger rum i januari/februari. När gjorde du din mönstring? Jag har nämnligen inte fått någon bekräftelse på min ansökan. Jag mönstrade i maj. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr_Confused Posted July 5, 2004 Report Share Posted July 5, 2004 Tja... jag mönstrade i februari förra året. Min ansökan till Tolkskolan skickades dock inte iväg förrän i början på april i år, i samband med att jag förlorade min urprungliga placering och fick den flyttad. Bekräftelsen kom drygt två månader senare så du får nog din snart också, om allt står rätt till. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts