Jump to content

Recommended Posts

Om man vill extra mönstra till systemtekniker-tjänsten, skulle man ha sagt det till inskrivningsförättaren under mönstringen för att få genomföra den, eller kan man göra det nu efterhand? Eller är det helt enkelt kört?

Glömde nämligen nämna det här under mönstringen. Tacksam för svar.

Det låter väldigt, väldigt underligt. Inte minst pga att man hos oss (Ingbat/I 19) fördelade vem som skulle skickas till ATS, och bli systemtekniker, flera månader in på KBS. Det var "bara" ett år sedan.

Det är mer regel än undantag att man som KB-elev blir tilldelad en viss befattning/tjänst strax efter GSU:n, eller ännu senare. Det här med "extramönstring" måste vara något helt nytt för i år?

Hälsningar, Foxtrot Lima (inskriven som sambandsbefäl, "utvald" till syte, men tjatade till mig kvm) :blink:

Har en kompis som rycker in som systemtekniker i januari och så vitt jag vet är det bara en tjänst man söker och inget som man åker iväg på någon x-mönstring för.

Jag sökte till Aundass (gick åt h-vete) när det bara var en månad till x-mönstringen, så det är nog bara att söka för din del. Enklast är att skicka e-mail.

Jag har sökt till tjänsten som Tolk/Förhörsledare. Hur många månader efter mönstringen kan man förvänta sig ett svar på speciell ansökan?

Enl. det papper jag fått skickat till mig av tolkskolan efter att de mottagit min ansökan, granskas ansökningarna i november och därefter tar Pliktverket kontakt med en om man blivit uttagen för extramönstringen, vilken äger rum i januari/februari.

Enl. det papper jag fått skickat till mig av tolkskolan efter att de mottagit min ansökan, granskas ansökningarna i november och därefter tar Pliktverket kontakt med en om man blivit uttagen för extramönstringen, vilken äger rum i januari/februari.

När gjorde du din mönstring? Jag har nämnligen inte fått någon bekräftelse på min ansökan. Jag mönstrade i maj.

Tja... jag mönstrade i februari förra året. Min ansökan till Tolkskolan skickades dock inte iväg förrän i början på april i år, i samband med att jag förlorade min urprungliga placering och fick den flyttad. Bekräftelsen kom drygt två månader senare så du får nog din snart också, om allt står rätt till.