Jump to content

Steel Panthers waw

dxl

Recommended Posts

Posted

Kort sagt är det någon som spelar denna ultimata simulator utav pluton/kompani strid så säg till.

Letar desperat efter någon som har lust att lira.

finns att ladda ner här

storleken är dock på Giga och inte mega byte

Lite kort så är spelet turordningsbaserat taktik/strategi med samtliga länder som var i krig mellan åren 1930-49 representerade.

Precis all utrustning finns med (hittade pzI som jag frågade om i en annan tråd=) och har korrekta atribut.

Man kan spela kampanjer, antingen de som redan är "skapade" eller en form av random kampanj där du väljer mellan England U.S army USMC, Tyskland, Sovjet och Japan sedan ett årtal och sedan så kämpar du dig genom kriget.

Sedan finns högvis med kvalitativa scenarion där en del är historiskt korrekta en del är "what if" och en del är designerns sjuka sätt att ta hämd på sitt ex.

Största problemet jag hade med spelet var delar av gränssnittet, grafiken och det faktum att jag spelat mycket closecombat.

Men när jag kom över det grafiska insåg att turordningsbaserat funkar.... wow detta spelet har ALLT

Undrar ni något så fråga

Vill ni ha ett riktig bra spel så ladda ner

editade bort lite fel

Posted

Har lekt med Steel Panthers sedan ettan kom ut för lääääääääääääänge sedan...

Tyvärr har det varit kompatibilitetsproblem med mina senare burkar.

Testar detta och återkommer. Dock är min taktik lite skev eftersom den till mångt oc mycket har anpassats för att lura AI :lol:

Posted

SP World At War skiljer sig enormt mot tidigare titlar i serien, inte mins för att det är andra designers.

AI:n hos motståndarna är bättre vapen och pansar är mycket bättre modellerat samt att kampanjerna är mycket mycket bättre och att det finns fler olika sorters terräng.

Blandannat grottor, stora (STORA) kust fort.

Sedan så är hela modellen för indirekt eld omarbetat och i min mening mycket mer realistisk.

Posted

Vet att jag tipsat om det förut men jag måste göra det igen.

Steel Panthers har även utvecklats till gratisversionerna Steel Panthers WW2 och Steel Panthers Main Battle Tanks. Det bästa med dessa är att man kan vara svensk. Förhoppningsvis släpps nya versioner av dem i dagarna.

LÄNK

Man får mickla lite för att få musen att uppföra sig normalt i Win XP.

Posted

SP MBT sköt sig duktigt så fort jag försökte komma förbi första rundan under XP, märkligt... har iofs bytt dator sedan dess så det kan vara värt att prova igen :)

Guest Triggerpuller
Posted

Sitter själv och lirar Steel Panthers 3 Brigade Command lite då och då.

Enda bristen med den versionen är att kartorna är för små.

Enda bristen med SPMBT är enligt mig är att det blir jäkligt plottrigt när man som jag vill börja svänga sig med brigader och dylika organisationer.

Posted

jag har för tillfället fastnat för Blitzkrieg, vad har det spelet som inget annat har? jo ALLT!.. hmm, kanske inte allt, men en hel del :baskerHV:

har för övrigt inte prövat steel panthers, då den typen av strategi inte tilltalar mig lika mycket som den i realtid

Posted
Vet att jag tipsat om det förut men jag måste göra det igen.

Steel Panthers har även utvecklats till gratisversionerna Steel Panthers WW2 och Steel Panthers Main Battle Tanks. Det bästa med dessa är att man kan vara svensk. Förhoppningsvis släpps nya versioner av dem i dagarna.

LÄNK

Man får mickla lite för att få musen att uppföra sig normalt i Win XP.

Lyckas aldrig få den förbannade musen att fungera som den ska i XP, spelar lite förstrött ibland i alla fall, tips?. Älskar verkligen SPMBT.

Posted

får väl ta och ge mig på det igen då, någon gång ska man väl lyckas antar jag (är förmodligen bara jag som är oteknisk). Nej nu ska jag lyckas, "självförtroende Akula".

edit: Ett par minuter senare har jag naturligtvis löst problemet, undrar vad som blev fel förut, nu ska här spelas. Mats, tack för uppmuntran att försöka igen.

Posted

Har kört lite SPMBT nu, gämfört med SPWAW så gillar jag det inte alls.

SPWAW är så mycket mer komplett och genomarbetat, inte minst vad gäller indirekt eld och kampanj spel.

Det största och det som sänker SPWAW är dock att AI:n väldigt sällan kommer med annat en infanteri kompanier när man spelar costum/ww2 kampanjen. Med lite tur så får man möta en motoriserad/mekaniserad fiende i något enstaka scenario. Detta problem återfinns iof också i SPMT men där känns det inte som ett lika stort problem.

• 2 weeks later...
Posted

Mitt internet vill sig inte riktigt idag så jag får ladda ner det i morgon...

Du får berätta om vad som är nytt mats så får jag se om det känns värt att ladda ner.

Iof så känns det som att om dom har fixat lite mer kampanjer så känns det som att man kanske skulle ge det en ny chans.

Posted

Tyvärr inga nya kampanjer men en hel del nya scenarion.

Det som är nytt är terrängen som är snyggare och mera varierad. I de genererade kampanjerna kan man slumpa fram nya kartor efter egna önskemål.

En del enheter har fått ny grafik.

I övrigt tror jag det är mycket under skalet som man inte ser direkt.

Tyvärr inte lika stabilt som v.2, på min dator i alla fall.

Efter lite testning får man väll se om AIn har blivit bättre. Den försökte sig på dubbel omfattning för en stund sedan här.

Posted

Sitter och spelar v.2 och börjar trots allt gilla det lite mer av någon anledning.

Slog mig just att alla svenska enheter beskrivna så väl att t.o.m hur många som vi hade i bruk står med.

medan ingenting står om några andra enheter....

Hmm kan det vara en svensk produktion månne :worthy:

Dubbel omfattning säger du?

Är inne på fjärde scenariot nu (generad kampanj, jag sverige AI sovjet) och jag kör samma taktik hela tiden.

Först lite flyg mot vägen, sedan dundrar deras huvudstyrka in i mina mineringar på och runt vägen.

PV vapen som täcker in mineringarna när fi har kommit förbi mineringarna så har jag Hemvärn som fördröjer medan mina centurion och 103:or slår i flankerna och ryggen.

Funkar varenda gång.

edit

1. och oops när AI:n var klar med sitt drag den här gången så lyckades två(!!!) T72:or slå ut båda(!!!!) mina centurion plutoner.

2. Är inte 103 modellen väldigt stor?

Posted

Det svenska är nog mest John Turessons förtjänst. Tyvärr är vissa förband felaktiga, men som sagt, det går rätt lätt att ändra om i tabellerna. Trist att FH77BD inte är med Och om ngn har en bra länk till ngnstans där 'what-ifs' som MBT70, IS7 och Strv2000 finns så säg till.

Posted

Argh! SPMBT (senaste versionen) stängs av när jag försöker köra genererade kampanjer... nån som har samma problem eller vet nån mirakel lösningen till problemet?

,O

Posted

Tja!

Har varit lite inblandad i de senaste versionerna av SPMBT och SPWW2. Föredrar personligen dessa framför SPWAW - om ni kör SPWAW gör en insats och fixa fram SPWAWH2H (också gratis - en mod baserad på det ursprungliga spelet)men en klart förbättrad version av SPWAW).

Skapade en del scenarion, kartor och kampanjer, främst för SPWW2v7 men också för SPMBT (en del av kartorna i SPMBTv3 kommer f.ö. från två kampanjer med s.a.s svensk anknytning som är under utveckling). :huh:

Om ni kör genererade kampanjer - missa inte de nya möjligheterna att trixa med olika kartor, man kan bl.a. använda 'designade' kartor istället för de datagenererade, vilka ibland kan se lite knasiga ut.

Posted

@Hans E,

Trist. :(

Tyvärr är det ibland mycke' med det elektriska när det gäller att få SPMBT att funka med diverse OS. Din bästa chans, om du är intresserad förstås, är den yahoo group som används för div disskusioner ang. SPMBT (antar att du känner till den).

Om du har installerat SPMBTv3 över någon tidigare version, finns risken att spelet kan uppträda konstigt...

• 10 months later...
  • 4 weeks later...
Posted

Laddat ner WinSPMBT. Har bara kikat lite på't än så länge, men det ser väldigt bekant ut (jo, jag har spelat SP1, 2 och 3) :baskerFN:

Ska faktiskt börja ett pbem mot en fransman. Skoj och se hur mycket smörj man får, det var ju ett tag sen. :P

Posted

Jo, det funkar finfint - om du med multiplayer menar PBEM (play by e-mail). Det finns ingen "riktig"/online multiplayer-funktion.

Det har aldrig funnits vad jag vet, i alla fall inte i SP1, 2 och 3.

Posted
Jo, det funkar finfint - om du med multiplayer menar PBEM (play by e-mail). Det finns ingen "riktig"/online multiplayer-funktion.

Det har aldrig funnits vad jag vet, i alla fall inte i SP1, 2 och 3.

Man startar ett spel, köper trupper, deployar, sparar, skickar filen till sin motståndare; han gör detsamma; sen är det din första tur, du kör, sparar, skickar, och så håller det helt enkelt på?

man sparar bara i PBEM/save-mappen?

Posted

Ganska precis så går det till. :D

Det enda som jag kan tillägga är att det är två filer man skickar till varandra. Men dom är mycket små.

Och om man har gratisversionen (den jag, och förmodligen du också, laddat ner) så kan man bara ha 4 eller 5 stycken pbem igång samtidigt.*

Och ja, filerna sparas i pbem-foldern.

Läs hjälptexten om PBEM, där står det lite mer utförligt.

* 4 eller 5 pbem med lösenord. Kör du utan lösenord kan du ha hur många som helst.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...