Värjan Skämtar Intet Posted May 24, 2004 Report Posted May 24, 2004 ..och blev jättenöjd!! 1:a handsvalet blev Närskyddsplutonbefäl 15 mån på P18 2:a blev MP/SÄK 10 månader.... jättenöjd! /värjan Quote
Guest Finnen Posted May 24, 2004 Report Posted May 24, 2004 Trevligt, lite jobbigt om alla som mönstrar startar en tråd om det bara. Men nu när du har gjort det så, vad gick du på de olika testerna? Quote
Värjan Skämtar Intet Posted May 24, 2004 Author Report Posted May 24, 2004 Muskel : 5 Cykel : 7 Syn: 7 BF: 6 I-prov: 6 Tjänstbarhet: B jaa det var väl det blev livrädd först när jag fick synresultatet... men min inskrivare var väldigt trevlig å ville hjälpa mej att få en bra tjänst... /värjan Quote
allram Posted May 24, 2004 Report Posted May 24, 2004 Inte så höga krav på Närskyddsplutonbefäl eller? Quote
SNAFU Posted May 24, 2004 Report Posted May 24, 2004 Till BlåGul... Kan vi inte ha en ständig "jag-har-mönstrat-tråd"?? Så kan alla fylla på i den att de har blivit kockar, jägare, generaler, osv... Så slipper vi alla nya. (allt efter deras tryckande behov) Erik Quote
Froddan Posted May 24, 2004 Report Posted May 24, 2004 Trevligt, lite jobbigt om alla som mönstrar startar en tråd om det bara. Äh, det är kul. Bara att låta bli att läsa trådarna om någon nu inte tycker det. Grattis Värjan! Quote
Värjan Skämtar Intet Posted May 24, 2004 Author Report Posted May 24, 2004 Inte så höga krav på Närskyddsplutonbefäl eller? Han inskrivaren sa att de fick "bortse" ifrån ett värde å då kunde han bortse ifrån min 6:a i BF... så därför fick jag närskyddsPBtjänsten /värjan Quote
Guest Finnen Posted May 24, 2004 Report Posted May 24, 2004 Trevligt, lite jobbigt om alla som mönstrar startar en tråd om det bara. Äh, det är kul. Bara att låta bli att läsa trådarna om någon nu inte tycker det. Äsch, har man tråkigt så har man. Kanske en bra ide det där med mönstringstråd dock. Quote
Värjan Skämtar Intet Posted May 24, 2004 Author Report Posted May 24, 2004 Grattis Värjan! Tack så mkt Froddan.... Ville ju bli pansar först men det sket sig på synen... men nu e jag jätteglad (hade 0,9 ist. för 1,0 e det rimligt å få en 7:a då?) /värjan Quote
Froddan Posted May 24, 2004 Report Posted May 24, 2004 Trevligt, lite jobbigt om alla som mönstrar startar en tråd om det bara. Äh, det är kul. Bara att låta bli att läsa trådarna om någon nu inte tycker det. Äsch, har man tråkigt så har man. Kanske en bra ide det där med mönstringstråd dock. Nja, det skulle nog bli för rörigt tror jag. Irriterande med en massa parallella diskussioner i samma tråd. Quote
Guest Finnen Posted May 24, 2004 Report Posted May 24, 2004 Trevligt, lite jobbigt om alla som mönstrar startar en tråd om det bara. Äh, det är kul. Bara att låta bli att läsa trådarna om någon nu inte tycker det. Äsch, har man tråkigt så har man. Kanske en bra ide det där med mönstringstråd dock. Nja, det skulle nog bli för rörigt tror jag. Irriterande med en massa parallella diskussioner i samma tråd. Har väl fungerat ganska bra i andra trådar/forum som jag har sett det. T.ex. träningstråd och mattetråd på swec. Quote
Sillen Posted May 24, 2004 Report Posted May 24, 2004 BF står förmodligen för befälslämplighet. Och nej, det kan inte skapas nya trådar för varje person som mönstrar, skulle bli alldeles för rörigt. Speciellt som t.ex. denna tråd som inte tillför något nytt alls. Strunta i att läsa trådarna? Det är väl inte meningen att man ska behöva vada genom basker- och mönstringstrådarna för att hitta meningsfulla diskussioner? Nej, så kan man inte moderera på ett forum. Vad skulle man då med blågul till? Quote
Froddan Posted May 24, 2004 Report Posted May 24, 2004 BF står förmodligen för befälslämplighet. Och nej, det kan inte skapas nya trådar för varje person som mönstrar, skulle bli alldeles för rörigt. Speciellt som t.ex. denna tråd som inte tillför något nytt alls. Strunta i att läsa trådarna? Det är väl inte meningen att man ska behöva vada genom basker- och mönstringstrådarna för att hitta meningsfulla diskussioner? Nej, så kan man inte moderera på ett forum. Vad skulle man då med blågul till? Inte nödvändigtvis en ny tråd för varje person, men en del emellanåt som det är nu är bara kul. Tycker jag. Quote
Kenny Posted May 26, 2004 Report Posted May 26, 2004 Håller med om att det är roligt att läsa.. och jag skulle själv gärna sätta upp en tråd om jag blev glad efter att jag mönstrat... men det kan nog vara en ide med att ha en samlingsplats för det... Quote
Forumsledning Kimster Posted May 26, 2004 Forumsledning Report Posted May 26, 2004 Till BlåGul... Kan vi inte ha en ständig "jag-har-mönstrat-tråd"?? Så kan alla fylla på i den att de har blivit kockar, jägare, generaler, osv... Så slipper vi alla nya. (allt efter deras tryckande behov) Erik osäker ..låt mig fundera på den ett tag. Quote
TheStroyer Posted May 29, 2004 Report Posted May 29, 2004 Ville ju bli pansar först men det sket sig på synen... men nu e jag jätteglad (hade 0,9 ist. för 1,0 e det rimligt å få en 7:a då?) hade du det på båda ögonen. när jag gjorde syntestet för körkortstillstånd hade jag 0,7 på ena ögat och 1,0 på andra. man när jag mönstrade hade jag 1,0 på båda. konstigt att synen blir bättre med tiden, det borde ju vara tvärt om Quote
Solon Posted May 30, 2004 Report Posted May 30, 2004 Ville ju bli pansar först men det sket sig på synen... men nu e jag jätteglad (hade 0,9 ist. för 1,0 e det rimligt å få en 7:a då?) hade du det på båda ögonen. när jag gjorde syntestet för körkortstillstånd hade jag 0,7 på ena ögat och 1,0 på andra. man när jag mönstrade hade jag 1,0 på båda. konstigt att synen blir bättre med tiden, det borde ju vara tvärt om Inte när du växer, de kan gå upp och ned. sen beror det lite på hur testet genomförs. Quote
Panzerfaust Posted May 30, 2004 Report Posted May 30, 2004 BF står förmodligen för befälslämplighet. Och nej, det kan inte skapas nya trådar för varje person som mönstrar, skulle bli alldeles för rörigt. Speciellt som t.ex. denna tråd som inte tillför något nytt alls. Strunta i att läsa trådarna? Det är väl inte meningen att man ska behöva vada genom basker- och mönstringstrådarna för att hitta meningsfulla diskussioner? Nej, så kan man inte moderera på ett forum. Vad skulle man då med blågul till? Okej, en tråd för alla som mönstrat, då blir det en tråd som är 4 gånger så stor som en normal tråd istället, det tycker jag är värre. Jag tycker det är jobbigare att leta sig igenom en tråd med 12 sidor än en tråd med 2-3 sidor... Tänkte mest på sök funktionen. om jag söker något om efter mönstringen så kommer jag i höst att få en tråd med kanska 12 sidor. Mot att få 6 trådar med 2 sidor där man kan köra uteslutniongsmetoden med hjälp av rubriken samt att det går fortare att bläddra igenom... 6 , 2 sidors tråd än en 12 sidors. Tycker jag iaf. Quote
Froddan Posted May 30, 2004 Report Posted May 30, 2004 (edited) Okej, en tråd för alla som mönstrat, då blir det en tråd som är 4 gånger så stor som en normal tråd istället, det tycker jag är värre.Jag tycker det är jobbigare att leta sig igenom en tråd med 12 sidor än en tråd med 2-3 sidor... Tänkte mest på sök funktionen. om jag söker något om efter mönstringen så kommer jag i höst att få en tråd med kanska 12 sidor. Mot att få 6 trådar med 2 sidor där man kan köra uteslutniongsmetoden med hjälp av rubriken samt att det går fortare att bläddra igenom... 6 , 2 sidors tråd än en 12 sidors. Tycker jag iaf. Du har väl inte missat funktionen 'Resultattyp > Visa reslutat som inlägg'? Det underlättar lite i alla fall. Men jag håller med dig. Och detta är ju ett argument våra kära sökfetischmoderatorer torde tycka väga ganska tungt. Edited May 30, 2004 by Froddan Quote
Lord Posted June 1, 2004 Report Posted June 1, 2004 Så kan alla fylla på i den att de har blivit kockar, jägare, generaler, osv... Vill gärna träffa den pesron som blivit inskriven som General :P Quote
RRM Sjöbev Posted June 1, 2004 Report Posted June 1, 2004 Kungen? Nä, han kanske blev inskriven som kadett! (ironi ) Quote
Sillen Posted June 1, 2004 Report Posted June 1, 2004 Okej, en tråd för alla som mönstrat, då blir det en tråd som är 4 gånger så stor som en normal tråd istället, det tycker jag är värre.Jag tycker det är jobbigare att leta sig igenom en tråd med 12 sidor än en tråd med 2-3 sidor... Tänkte mest på sök funktionen. om jag söker något om efter mönstringen så kommer jag i höst att få en tråd med kanska 12 sidor. Mot att få 6 trådar med 2 sidor där man kan köra uteslutniongsmetoden med hjälp av rubriken samt att det går fortare att bläddra igenom... 6 , 2 sidors tråd än en 12 sidors. Tycker jag iaf. Men vad tillför tråden som nån kan tänkas söka efter? Det jag kan tänka mig är eventuellt andra som fått samma tjänst. För det första så är det inte ens spikat än, för det andra är det mycket bättre att starta upp en separat tråd om tjänsten istället för om vad man fick för resultat på mönstringen. Jag kanske låter lite grinig, men jag tycker inte att relevanta frågor ska behöva drunkna i trådar för personer som vill gratulera varandra (inget fel i det iofs). Tycker idén om en mönstringstråd låter utmärkt. Där kan man när man mönstrat skriva in resultat, förstaval och andraval. För är det så mycket mer än det som framkommit i denna tråd? Quote
Edvuld Posted June 1, 2004 Report Posted June 1, 2004 Va inte för säker för att du fått platser, verkar vara många som får sina andrahandsval eller inget alls :( Iaf av de jag känner. Jag kände mig säker på att jag skulle få mitt förstaval LVPB, men det blev inte så, jag fick mitt andrahandsval som jag inte brydde mig om att protestera mot vid inskrivningen eftersom jag var så naiv o trodde det första var väldigt säkert. Är nu Kvartersmästare, suck. Inte alls vad jag förväntar mig. Och inte får man mönstra om heller... Lycka till med dina platser iaf Quote
Recommended Posts