Froddan Posted February 25, 2004 Report Posted February 25, 2004 Jag har noggrant studerat köpta lösnummer av både Slitz eller Café. Men jag kan inte bestämma mig för vilken jag ska börja prenumerera på. Efter att tänkt länge insåg jag att jag inte kan bestämma mig. Efter att tänkte lite till insåg jag att SoldFs gedigna medlemmar nog är mer än kapabelt att ge mig ett svar. Alltså, Slitz eller Café? Fördelar, nackdelar?
Värjan Skämtar Intet Posted February 25, 2004 Report Posted February 25, 2004 Ingendera, du skall givetvis prenumerera på Moore Magazine! Länk Enligt min mening innehåller tidingen mkt mer roande artiklar och dessutom ofta en massa onödiga pryltips och sådant skoj. Glöm inte heller kjoltygen B) Mitt tips: köp ett lösnr å se, tror inte du blir besviken. /värjan edit: ett varför
Hans Engström Posted February 25, 2004 Report Posted February 25, 2004 Rekommenderar Military Technology eller Jane's Defense Review istället. VIsa lite smak snälla ;)
akula Posted February 25, 2004 Report Posted February 25, 2004 Har snart ett seminarium där en av dessa tidningar ska ställas mot en tidning med kvinnligt fokus t ex amalia (amelia, emilia, emiren...vet inte, bryr mig inte). Som en av tre killar i klassen kommer jag naturligtvis få duktigt med däng, Slitz och Café kommer få däng. Visst är det härligt att läsa en utbildning med uttalat genusfokus (genusfokus på LIU vis=anklaga alla killar för allt elände som hänt kvinnor). Förlåt att jag inte svarade på din fråga, blev lite upprörd bara.
Ragulin Posted February 25, 2004 Report Posted February 25, 2004 Military History Quarterly är en bra tidning jag inte klarar mig utan. Andra bra tidskrifter är Loaded och Uncut.
oz Posted February 25, 2004 Report Posted February 25, 2004 Äh, både Slitz och Café är ju ripoffs på brittiska och amerikanska blaskor. Jag brukar köpa FHM ibland då den inte innehåller en massa fotboll. :P
Ivar_Artilleri Posted February 25, 2004 Report Posted February 25, 2004 Har snart ett seminarium där en av dessa tidningar ska ställas mot en tidning med kvinnligt fokus t ex amalia (amelia, emilia, emiren...vet inte, bryr mig inte). Som en av tre killar i klassen kommer jag naturligtvis få duktigt med däng, Slitz och Café kommer få däng. Förlåt att jag inte svarade på din fråga, blev lite upprörd bara. Varför denna upprördhet? Jag har gjort precis samma övning två gånger. Bägge gångerna har vi kommit fram till att Amelia är tidningen med mest könsstereotyper. Ivar (som dock inte läser vare sig Slitz, Cafe eller Amelia och som därför inte röstat).
Hotel Charlie One Posted February 25, 2004 Report Posted February 25, 2004 Varför välja överhuvudtaget? Det är den 25:e idag så köp bägge, det brukar jag göra.
Vysotskij Posted February 25, 2004 Report Posted February 25, 2004 Hänvisar till mina inlägg här. Café var bra ungefär 1990-94, innan framsidan och innehållet togs över av pojkar som tyckte att Victoria Silvstedts falska kroppsdelar var mer intressanta än Stellan Skarsgårds syn på livet, på våld och på skådespeleri.
KattenJansson Posted February 25, 2004 Report Posted February 25, 2004 Café- lätt. inte lika pubertal som slitz. Alltid ett par-tre stycken långa reportage intervjuer som allt som oftast brukar vara givande. utan tvekan dom bästa skribenterna. Jan Gradwall etc...
Runningback Posted February 25, 2004 Report Posted February 25, 2004 Jag tycker att de är ungefär lika bra (dåliga). Café har dock mera sidor...
GA KA Posted February 25, 2004 Report Posted February 25, 2004 Slitz har jag läst lite på jobbet och måste säga att artiklar som handlar om militära ämnen håller otroligt låg klass. Lite mer källforskning och sunt förnuft tack.
Guest J-Star Posted February 25, 2004 Report Posted February 25, 2004 Slitz & Café? Bah... kvinnomagasin i lite annorlunda förpackning. Kvinnomagasin, personlig definition: Reklamhäften utan rabatter och med meningslös utfyllnad som jag tror de har fräckheten att kalla "artiklar". Vill jag se bilderna finns Internet. /J
mace Posted February 25, 2004 Report Posted February 25, 2004 Håller med föregående talare. Nakna kvinnor är internet fullt av, men intressanta tidningar är det värre med. Om man så gärna vill titta på nakna kvinns så finns det andra tidningar men det är lite mer pinsamt att köpa sådana. 8| Själv läser jag Hemvärnet, Befäl och Arménytt.
Ragulin Posted February 25, 2004 Report Posted February 25, 2004 Tidningar och romaner...? Bah! Tacka vet jag ett fett reglemente!! Skall man smygrunka och försöker smussla med en Slitz eller en Café, så är man en hycklare anser jag. Det påminner mig om den gamla goda tiden, då folk påstod att de köpte Fibban eller Lektyr för artiklarnas skull. Skall man dra en skinnhiss, så gäller Hustler enligt min gamle vän och CPorr Tjäder!
Torak Posted February 25, 2004 Report Posted February 25, 2004 Sjalv foredrar jag Jane's Defence Upgrades, en ypperlig tidskrift som for ovrigt innehallit flera artiklar av den eminente skribenten Andrew W M Perry...
adhesive Posted February 25, 2004 Report Posted February 25, 2004 tidning highscore någon som kom ihåg den?
SISU Posted February 25, 2004 Report Posted February 25, 2004 Slitz givetvis näst efter kamratposten ...................
Fu Sjöstedt Posted February 25, 2004 Report Posted February 25, 2004 Café - helt klart. Även om jag läser båda sedan -96 (lumpen... ) tycker jag den håller högre klass på artiklar & reportage. De går enligt min åsikt "djupare" och kompletterar ofta med jättebra bilder. Fotograferna är ju i världsklass (leker gärna själv med min kamera och gillar att kunna "rippa" idéer från proffs..) så där är ett plus till i kanten. Bra skribenter gör ju inte saken sämre. Slitz har ju sina bra sidor, men prenumerationen hänger bara med "av gammal vana" så skulle jag bara välja mellan de två faller min röst på Café. Moore Magazine tycker jag inte spelar riktigt i samma division, även om jag skall erkänna att jag snott "stilen" på något foto därifrån. Känns mer som den fokuserar på "T & A" (tits & ass..). / Skarpskytten (som nog läser mer tidningar än ekonomin egentligen tillåter... )
Ibsen Posted February 29, 2004 Report Posted February 29, 2004 Flygrevyn är inte heler fy skam tycker jag. Prenumererade på den ett tag, men den slutade komma, mysko, då jag betalade för prenumeratiopnen... Får börja prenumerera igen sen när jag mer pengar får.. (Iof bara 350 [el. dyl.] per år, men iaf)
akula Posted February 29, 2004 Report Posted February 29, 2004 Har snart ett seminarium där en av dessa tidningar ska ställas mot en tidning med kvinnligt fokus t ex amalia (amelia, emilia, emiren...vet inte, bryr mig inte). Som en av tre killar i klassen kommer jag naturligtvis få duktigt med däng, Slitz och Café kommer få däng. Förlåt att jag inte svarade på din fråga, blev lite upprörd bara. Varför denna upprördhet? Jag har gjort precis samma övning två gånger. Bägge gångerna har vi kommit fram till att Amelia är tidningen med mest könsstereotyper. Ivar (som dock inte läser vare sig Slitz, Cafe eller Amelia och som därför inte röstat). Nu har jag lugnat ner mig lite. Min upprördhet beror mest på det faktum att allt manligt automatiskt blir utdömt som fel(en grov överdrift men tendenserna finns där...). Ska man säga något som inte är politiskt korrekt så måste det vara fel åt rätt håll. Då jag är en av tre killar i en klass med ett tjugotal tjejer, där de tongivande är åt ett mer militant feministiska hållet tröttnar jag ibland. Slitz och Café är helt enkelt dömda på förhand. Min personliga åsikt är att Amelia och liknande tidningar ofta är, som du säger, mer könsstereotypa. Såg precis att seminariet inte var obligatoriskt, undrar om jag skulle ta och spara min mentala hälsa genom att sitta i myssoffan och läsa hemvärnsnytt.
Froddan Posted February 29, 2004 Author Report Posted February 29, 2004 Nu har jag bestämt mig, det fick bli Slitz. Efter att studerat många nummer och hört många åsikter så kom jag fram till följande. + Fler och sötare flickor + Skön humor - Mindre kvalitativa artiklar - Lite dyrare
Helmersson Posted February 29, 2004 Report Posted February 29, 2004 Moore Magazine så klart, men den fick man inte välja på så det fick bli Slitz [den funkar ju också]... Köpte nummer två, och fastnade då. Nu skall jag börja prenumerera, fixade det direkt på deras sida igår Helmersson
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.