madog Posted February 7, 2004 Report Share Posted February 7, 2004 i denna tråd kan alla som ska iväg på vinterkurser med FBU-U, HvU, etc skriva in var de ska så man vet om man kommer träffa någon. själv ska jag till transtrand vecka 8. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raffe Posted February 7, 2004 Report Share Posted February 7, 2004 (edited) [edit] Du har rätt: ny tråd. [/edit] Edited February 7, 2004 by Ralph Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
madog Posted February 7, 2004 Author Report Share Posted February 7, 2004 bra idé, men nu var frågan om vilka som ska på vinterkurs och inte vilka som varit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Trigger Posted February 8, 2004 Report Share Posted February 8, 2004 Japp.. Sticker upp en snabbis till Hemavan innan inryck. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Isaksson Posted February 8, 2004 Report Share Posted February 8, 2004 Ska till Älvdalen vecka 9 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
siros Posted February 8, 2004 Report Share Posted February 8, 2004 tjena madog. jag och min vän från älvsborgs- hvu kommer att åka upp till transtrand v.8. Vi syns Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cullipop Posted February 8, 2004 Report Share Posted February 8, 2004 Tja, ska till Östersund v.10 fast med FV-ungdom då. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Fågel Fenix Posted February 9, 2004 Report Share Posted February 9, 2004 Uddevalla tillsammans med Hallands fbu ungdom kommerattåka till Jämtland (vet inte merän det) v. 8 för attgenomgå grundläggande vinterutb....igen... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bubba Posted February 11, 2004 Report Share Posted February 11, 2004 Jag ska gå kurs v8 nu i trandstarnd grundkursen. //Bubba Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HVU Forces Posted February 11, 2004 Report Share Posted February 11, 2004 Själv ska man till Vinterkurs för andra gången i Kosta nu på sportlovet! Skit fint Ingen annan som ska till kosta? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Speedster Posted February 12, 2004 Report Share Posted February 12, 2004 Älvdalen vecka 9 med Sthlm FBU-U Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BlackIce Posted February 12, 2004 Report Share Posted February 12, 2004 Ånn Vecka9... Med inrikting överlevnad Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
becker Posted February 12, 2004 Report Share Posted February 12, 2004 V10 Hemavan är det enda rätta! Vi synes där!!! Over and Out! //Beckett Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tango. Posted February 14, 2004 Report Share Posted February 14, 2004 hemavan med SVK, vecka nio. någon mer? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
madog Posted February 14, 2004 Author Report Share Posted February 14, 2004 Jag ska gå kurs v8 nu i trandstarnd grundkursen. //Bubba hi hi "Bubba", dig kommer jag ihåg från Ånn, även om vi bara snackade lite på tåget dit och hem. har du sökt kurs "vinter" eller "fjäll"? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bubba Posted February 14, 2004 Report Share Posted February 14, 2004 Vinter för min skidvana e lika med noll //Bubba Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Trigger Posted February 15, 2004 Report Share Posted February 15, 2004 V10 Hemavan är det enda rätta! Vi synes där!!! Over and Out! //Beckett Oki, då är vi två. Vad har du för grad? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Holmis Posted February 15, 2004 Report Share Posted February 15, 2004 Ånn vecka 14 Ledarskap Fjällmarsch Ska bli grymt skoj :P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Visper Posted February 15, 2004 Report Share Posted February 15, 2004 (edited) Uddevalla tillsammans med Hallands fbu ungdom kommerattåka till Jämtland (vet inte merän det) v. 8 för attgenomgå grundläggande vinterutb....igen... Jag ska också dit nu vecka 8. Åker upp med Hallands Fbu-U men är själv HvU-medlem som hakar på. Kanske ses där. /Visper (M.Morteus) Edited February 15, 2004 by Visper Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
becker Posted February 16, 2004 Report Share Posted February 16, 2004 V10 Hemavan är det enda rätta! Vi synes där!!! Over and Out! //Beckett Oki, då är vi två. Vad har du för grad? bitr-uled Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Trigger Posted February 17, 2004 Report Share Posted February 17, 2004 Så du är alltså LK1? Vilken förening? Mvh Ungdomsledare Nyman Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Badboy Posted February 17, 2004 Report Share Posted February 17, 2004 (edited) Så du är alltså LK1? Vilken förening? Mvh Ungdomsledare Nyman Antar att du pratar om FBU/Hv? Har du genomgått regional eller central ungdomsledarutbildning och är du dessutom förordnad av chefen för militärdistriktet? Undrar du om något som en person säger kan det vara värt att kolla på profilen först... För att undvika missförstånd lånar jag Kimsters utdrag ur FBU:regelverk från en annan tråd: FBU-handbokens kapitel 11 om ungdomsledare med mera: "11.10 Krav på ungdomsledarbefattningar Befattningar Utbildningsledare Krav (lägst) kvalifikationer mm - bör vara förbundsbefattning - genomfört central ungdomsledarkurs - inneha formell utbildning/kompetens - bör vara befälsuttagen eller bedömts synnerligen lämplig - utses av förbundet samt godkänns av myndigheten (MD-grp) Ungdomsledare Formellt ansvarig för lokal ungdomsverksamhet - genomfört central ungdomsledarkurs - inneha formell utbildning/kompetens - bedömts lämplig - utses av förening, godkänns av förbund samt förordnas av myndighet (MD-grp) Bitr ungdomsledare - aktiv instruktör - saknar delar av den formella utbildningen/kompetensen - bedömts lämplig - utses av förening Instruktör - instruktör på ungdomsavdelning som utbildar i vissa moment - kan vara övningsledare Bitr ungdomsinstruktör - LK1 eller LK2-elev som utbildar i visa moment - handleds av ungdomsledare - ej övningsledare eller formellt ansvarig" Informationen är hämtad från FBUs intranät och reviderades 2003-11-04. /Magnus B Edited February 17, 2004 by Badboy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vikwil Posted October 8, 2007 Report Share Posted October 8, 2007 Tjena! Härmed blir detta tråden om Vinterkurserna för ungdomar 08. Någon som fått någon information angående detta än? Själv har jag bara fått info om FBUs vinterkurser, men FM håller väl i egna också? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cesium Posted October 8, 2007 Report Share Posted October 8, 2007 (edited) Sitter precis och anmäler mig online, vilket inte går så bra eftersom de vill att man ska fylla i vad man gjort GU som, senaste militära befattning, om man är Yoff, ResOff, vpl, Hv-presonal, avtalspersonal eller funktionär Någon som kan ge klarhet i detta? Har fyllt i så gott jag kunnat och skickat, hoppas de inte blir arga Edited October 8, 2007 by Cesium Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vikwil Posted October 10, 2007 Report Share Posted October 10, 2007 Sitter precis och anmäler mig online, vilket inte går så bra eftersom de vill att man ska fylla i vad man gjort GU som, senaste militära befattning, om man är Yoff, ResOff, vpl, Hv-presonal, avtalspersonal eller funktionär Någon som kan ge klarhet i detta? Har fyllt i så gott jag kunnat och skickat, hoppas de inte blir arga Jo men för sjutton gubbar, kommer FM driva en egen kurs precis som sommmarkurserna? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cesium Posted October 10, 2007 Report Share Posted October 10, 2007 http://www2.mil.se/sv/Varnplikt/Forberedelser/Ungdomskurser/ Lite intresant eftersom det står nått om vinterkurser i början men sedan nämn inget mer om det. Jag tolkar det som att de inte håller i vinterkurser. Du kan ju ringa och fråga? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Emelie Posted November 13, 2007 Report Share Posted November 13, 2007 Jag har i alla fall anmält mig till hemavan v10 någon mer som vill/ ska dit? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dexter Posted November 13, 2007 Report Share Posted November 13, 2007 På tidigt 90-tal var det så att de valde ut folk från sommarkurserna som blev tillfrågade om att åka på vinterkurs. I alla fall är det så jag minns det. Sedan så valde man ut folk till internationellt utbyte bland de som deltagit i vinterkurserna. Kanske inte sa så mycket om hur det är idag, men lite urtidshistoria är aldrig fel. ;) Detta var alltså inte FBU-kurserna utan de sk Praktikantlägren som de då hette i vissa delar av Försvarsmakten. /D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Halldén Posted November 13, 2007 Report Share Posted November 13, 2007 Jag har i alla fall anmält mig till hemavan v10 någon mer som vill/ ska dit? Hur anmält? Är rätt säker på att jag med ska iväg till Hemavan då ska fråga ut mina instruktörer på hemortsutbildningen nu på torsdag om hur det kommer bli... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gurgel_90 Posted November 22, 2007 Report Share Posted November 22, 2007 när brukar man få inbjudan till vinterkursen? eller får alla som varit på sommarkurs ens en inbjudan om vinterkurs? i så fall, vart/vem ska man ringa/kontakta om man inte fått någon? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts