Sgt1clHansson Posted February 2, 2004 Report Posted February 2, 2004 http://www.hallandsposten.se/dagenshp/artikel.asp?a=118020 Kongo?
Froddan Posted February 2, 2004 Report Posted February 2, 2004 Jo, nån har fått något lite om bakfoten.
Sgt1clHansson Posted February 2, 2004 Author Report Posted February 2, 2004 Kass artikel...typ bara faktafel ...tänk då på den stackaren(jag) som växt upp med denna tidning. Är det så konstigt att man hamnat i försvarsmakten ?
Vargas Posted February 2, 2004 Report Posted February 2, 2004 Tro det eller ej, men min chef hade dålig koll på var jag skulle i världen och han är ändå Nivå 3:a. "Öh, vad var det du skulle göra göra där nere i Bosnien? Eller Kongo var det väl?"
FNYXA Posted February 2, 2004 Report Posted February 2, 2004 Kunde inte låta bli o maila killen som hade skrivit artikeln ;) http://www.sgskongo.tk/
Womack Posted February 2, 2004 Report Posted February 2, 2004 Kan ni berätta för oss okunniga vad som är fel?
FNYXA Posted February 2, 2004 Report Posted February 2, 2004 Sverige har inte 700 man i Kongo o Sverige var inte där på 50 talet
Fu Dahlberg Posted February 2, 2004 Report Posted February 2, 2004 Signalera på engelska är inget nytt inom FM... hadde samma krav på signalering på svenska som på engelska när jag gjorde vpl (01-02)
HotelAlpha Posted February 2, 2004 Report Posted February 2, 2004 Redan när jag gjorde GU(-95) övade vi med engelsk signalering....
Kanna Posted February 2, 2004 Report Posted February 2, 2004 Det är kanske 700 man ur SSG som är i Kongo redan? ;)
dxl Posted February 2, 2004 Report Posted February 2, 2004 Hela min slutövning signalerade jag ju på engelska (fast vi fuskade en del :P ) kom ganska tajmat det här, skriver en artikel åt en annan tidning om just grova faktafel i media
Vargas Posted February 2, 2004 Report Posted February 2, 2004 Hela min slutövning signalerade jag ju på engelska (fast vi fuskade en del :P ) kom ganska tajmat det här, skriver en artikel åt en annan tidning om just grova faktafel i media Hur tusan ska man kunna lita på en sån artikel?
dxl Posted February 2, 2004 Report Posted February 2, 2004 @vargas ja du, det var ju också en fråga. Man får väl lita till författarens goda namn helt enkelt :P
404 Skenberg Posted February 3, 2004 Report Posted February 3, 2004 Tänker bara säga en sak Gamla hederliga Hallandsposten De kan ha reportrar med på en övn och de kan ställa många frågor och fota mycket Men vad hamnar i tidningen? I bästa fall en notis med ett foto eller i detta fallet en artikel med hur mycket felaktig info som helst Som jag sagt vi som bor i Hd är vana men man blir alltid lite förundrad över det som de skriver Vet ej om jag skall flina eller skicka dem på en kurs i hur man får sin fakta rätt Åsikter
danno Posted February 3, 2004 Report Posted February 3, 2004 Kass artikel...typ bara faktafel Rent hypotetiskt kan det ju vara så att det är majoren som citeras som inte har alla hästar i stallet och reportern bara skrivit ner det utan att dubbelkollla uppgifterna? Men får man som major blanda ihop Kosovo och Kongo?
Ibsen Posted February 4, 2004 Report Posted February 4, 2004 Vi har väl visst haft soldater i Kongo på 50-talet? Katanga, eller? Sen skickade vi väl ner en FN-trupp dit igen va? Eller är det jag som är borta?
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.