Jump to content
20% RABATT PÅ ALLT - SHOP.SOLDF.COM

Recommended Posts

Posted
Inte med gevär men dock det längsta avståndet jag skjutit på 300m

Vapen: K-pist

Antal skott: 10

Träffbild: hmmm intressant kan man väl säga ;)

:lol:

Nog så långt för det vapnet. Skulle dock varit kul och sett träffbilden. :)

• Replies 105
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Flygande lerduva från kastare ca 60-70m enhands cal 22 pistol.

One in a life time.......

Posted
Flygande lerduva från kastare ca 60-70m enhands cal 22 pistol.

One in a life time.......

Har en sån också...ett Gamo 5,5 luftgevär....flygande trast på femtio meter :baskerPa:

Posted
Norra Understbergets skjutbana i Boden: ~1300 meter...  :baskerPa:

Huserar allt från pistol88 till strf90.

Vallar för skyttar ut till 500 m har jag för mig. Dock ingen markörgrav. Det är en skjutbana men den ligger på skjutfältet... räknas den ändå? Den är lång iaf!

Kanon, det är precis sådana banor jag vill ha fatt i...Möjliggör skjutbaneområdet ~1300 meter, eller är man ute å trampar på skjutfältet då?

Du kan prova Rödbergets skjutbanor Boden, Dom har ett antal 300m banor och några riktigt långa 500-1000m , samt att det ligger ett antal väldigt långa banor på sjutfälten nära stan.

Posted

När jag träffade ramen på ett Saab-strf mål med 9mm- övnings pskott avstånd ca 150 m och kanten var väl 1 dm eller så bred. Bedriften var väl inte att jag träffade men att jag sa innan "nu ska jag träffa ramen på målet" och gjorde det. Riktmedlen på ett p-skott är ju inte riktigt i klass med ak-5ans eller för den skull ett prickskyttegevär. :P

Guest Andrew
Posted
När jag träffade ramen på ett Saab-strf mål med 9mm- övnings pskott avstånd ca 150 m och kanten var väl 1 dm eller så bred. Bedriften var väl inte att jag träffade men att jag sa innan "nu ska jag träffa ramen på målet" och gjorde det. Riktmedlen på ett p-skott är ju inte riktigt i klass med ak-5ans eller för den skull ett prickskyttegevär. :P

@ Gaelgannon :

Läge att läsa tidigare svar i denna tråden kanske ??

Tråden syftade inte på Ak5 , Pskott 9mm osv..

Mvh Andy

Vapen:prickskyttegevär 90

Avst:562 m

Vind:2m/s

Antal skott: 3st

Mål: Okokta kronägg

Antal träffar: 3 träffar

Tid: från 1:a-Sista skottet 29 sek

Tillägg: /me gillar inte ägg ;)

Posted

@Andrew

Riktigt bra gjort!

Själv har jag skjutit på 700m med prickskyttegevär 90

Vind: 10m/s sida

3 skott

0 träff!!! :D

SAAB mål helkropps.

Ger mig faan på att de asen rostat fast så de inte tippade. :P

Posted

@Andrew

Det är tveklöst grymt bra skjutet och jag vill på inget sätt förringa din prestation, men jag påstår att du haft lite tur eftersom det är bättre än vad vapnet tekniskt presterar såvida du inte haft tillgång till för vapnet anpassad ammunition (genom handladdning)

vapnet bör på detta avstånd prestera med:

7,62 /10 ca 25mm på 100m x 5,62 =14cm

Matchammunition (typ norma eller motsv.) ca 12mm X5.62=6,7 cm

Anpassad hemladdadammunition med matchkula ca4-7mm x5,62= 22.5-39mm

Det är som sagt extremt bra skjutet och att ens se ett ägg på 560m med 10X får ses som bra gjort.

MVH Jörgen

(Som tillsammans med HVprsk låg och bommade dussinet skott på stora balonger en blåsig dag på 300m vallen :D)

Guest Andrew
Posted

Vapnet är privatägt och ammunition är givetvis handladdad. ;)

Tur lol !! .... självklart var det värsta råflaxet ... Once in a lifetime :baskerPa:

Vi brukar också häfta fast ballonger på en pinne klockrent sätt att träna hostage shooting. :D

Posted
Vapnet är privatägt och ammunition är givetvis handladdad.  ;)

Tur lol !!  .... självklart var det värsta råflaxet ... Once in a lifetime  :((

Vi brukar också häfta fast ballonger på en pinne klockrent sätt att träna hostage shooting.  :((

@andrew

"Jöjje" och jag kommer gärna ner och hälsar på dig och "Mr.G" på banan nu på våren/sommaren...

Jag har en ny bössa som jag vet kommer att göra succé... ;)

- HvPrsk

Posted
Vapnet är privatägt och ammunition är givetvis handladdad.  ;)

Tur lol !!  .... självklart var det värsta råflaxet ... Once in a lifetime  :huh:

Vi brukar också häfta fast ballonger på en pinne klockrent sätt att träna hostage shooting.  :banana

@andrew

"Jöjje" och jag kommer gärna ner och hälsar på dig och "Mr.G" på banan nu på våren/sommaren...

Jag har en ny bössa som jag vet kommer att göra succé... ;)

- HvPrsk

Vart skulle du sa du? :angry: Långt ifrån Skåne?

Guest Andrew
Posted (edited)

Trevligt HVPRSK :tveka::D:/

jao .. det är nåra Km utanför Skåne Kallenberg .... lite drygt 4 mil utanför Göteborg närmare bestämt. ;)

Edited by Andrew
Posted

@ Andrew

Jepp , det var det jag trodde, att det var ett privat vapen med anpassad ammunition !!

avståndet tyder på att det är skjutet på en bana strax utanför GBG där man enligt hörsägen ängnar sig åt att knäcka ägg :)

MVH Jörgen

Guest Andrew
Posted (edited)
@ Andrew

Jepp , det var det jag trodde, att det var ett privat vapen med anpassad ammunition !!

avståndet tyder på att det är skjutet på en bana strax utanför GBG där man enligt hörsägen ängnar sig åt att knäcka ägg :D

MVH Jörgen

ägg , coca cola burkar , bappelsiner , ballonger ... u name it !

:D B) :D B)

Andy >> :camo: >>> Accuracy International

Edited by Andrew