Jump to content

Recommended Posts

Posted

Tjenare, en av mina vänner har tagit ett bra initataiv och skapat en hemsida där alla som skall rycka in 2004/05 kan ta kontakt med ett par andra gubbar som skall in samtidigt. På hemsidan kan man ta del av lite info och träningsråd från dom som redan ligger inne.

Vi är redan ett gäng som har kommit i kontakt och vi skall ta en krogrunda idag i GBG. går det bra så hoppas vi på framtida besök tillsammans.

Adressen är : http://www.fbj2004.tk

Hälsningar Zadeh.

Guest Fågel Fenix
Posted

OOH! så spännande! :clap:

Hoppas att jag kan bli en i gänget efter den 12:e feb. då jag mönstrar :/:)

Lycka till på F7 gubbar! (gäller förhoppningsvis även mig efter mönstringen :P )

Posted (edited)

Gör er själva och andra en tjänst. Tona ner eller ta bort sidan. Rangers lead the way har inget med FBJS att göra. Ni framstår som inte bara lätt pinsamma. Håll låg profil och träna på.

Förövrigt begår ni upphovsrättsbrott när ni har kopierat en text som ni har gjort.

Edited by mimesis
Posted

Instämmer till 110% med föregående skribent ..... sedan att disskutera befäl på skolan och skriva deras namn i ett forum är kanske inte så poppis direkt.

Posted

HAHAHA, tror ni, precis som alla andra på detta forumet, att ni är ensamma om, och unika för att ni ska göra lumpen?

Fast ni gjorde ju slag i saken och gjorde en egen liten fin hemsida innan ni rycker in. Kan inte alla skriva dagbok här istället tills ni rycker in, det är ju också rätt populärt. Så att man har nåt riktigt unikt att läsa, som ingen annan varit med om innan menar jag.

Guest Fågel Fenix
Posted
HAHAHA, tror ni, precis som alla andra på detta forumet, att ni är ensamma om, och unika för att ni ska göra lumpen?

Fast ni gjorde ju slag i saken och gjorde en egen liten fin hemsida innan ni rycker in. Kan inte alla skriva dagbok här istället tills ni rycker in, det är ju också rätt populärt. Så att man har nåt riktigt unikt att läsa, som ingen annan varit med om innan menar jag.

Det var då väldans vad negativ man kan vara 8-/

:uuh:

Posted

Mimesis och Andrew har helt rätt... Tagga ner snacket på sidan! "Rangers lead the way"? Det hör inte till oss... Ta bort med omedelbar verkan...

Posted

Hej.

Kikade runt lite på er sida, måste hålla med tidigare inlägg här. Visst

att ha en sida där man kan diskuter saker inför inryck är alltid trevligt,

den bör dock med fördel vara "skyddad" på något sätt exempelvis

genom inloggning. Sedan är det också bra att reflektera över vad

man publicerar för info. Dels med avseende på lagar m.m men även

med avseende på vilka som läser. Vet att någon i ett annat, mindre

kontrollerat, forum här på nätet skrev att befäl tittar på hemsidor. Ja

det gör vi, vi läser och ser. Har själv haft förmånen att läsa om farhågor

inför inryck som jag jobbat på. Som generellt tips till folk som frågar

mig vad man ska tänka på vid inryck så brukar jag säga "Dra igen truten

och gör som du blir tillsagd, syns inte för mycket". Detta går alltså stick

i stäv med en sådan hemsida. Alltså, fram för diskussion, och att dela

med sig av tips. MEN!!! Be the gray man. Jag, och jag tror alla människor

med mig, skapar sig ett första intryck ganska snabbt. En soldat som jag

vet har "blättat" mycket på nätet kikar jag lite extra på när han rycker

in... om detta är rätt eller fel av mig vet jag inte, men så funkar jag... och

jag är säkert inte ensam.

Att sedan använda ett annat förbands "logga" och "creed" är direkt IG.

Undrar vad lurpen hade tyckt.

GMY

Posted

ta bort sidan helt å hållet.

Vill inte vara taskig men ni märker väl själva att sidan är väldigt lik dom tusentals datorspelsklaners sidor där medelåldern är 14 år, inte särskild respektingivande.

• Forumsledning
Posted

Jag, vrider lite på saken och drar ett annat perspektiv för att få lite bredd på synpunkten som de flesta har talat om.

Vad händer om t.ex webmastern/upphovskillen till sidan inte klarar av FBJS ? Blir det lika inspirerande att ha kvar hemsidan då ? Lämnas den över till nån annan.. läggs den ner ? saker man inte vet. ...nästen ett "..torka sig innan skitit" moment.

Posted
De sorgliga är ju att människor verkligen fördömmer sidan, man kan ge kritik, men att tex jämnföra

sidan me sidor som 14-åriga datanördar gör för att impa på kompiar osv är dålig stil.

Jag är en 17 åring datanörd, ser inget fel med det. Har surfat in på hundratals sidor om spel och spelklaner. Och att göra en sida om sin värnplikt med sina kompisar låter bara som en bra idé tycker jag. MEN när sidan tog mycket text från F7's sida och la till Amerikanska Rangers motton så blev det faktsikt lite löjligt. Ledsen om jag sårade er men tror även nu kommer inse att det gick lite för långt.

Gör om, gör rätt. Skulle jätte gärna vilja se en sida om FBJ med dagbok och info som inte står på den officiela. Historia och träningsråd kan självklart stå, men den finns på ett antal sidor, skulle gärna se lite mer om grupperna, vapnen och mera utförlig beskrivning av tjänsten än att man vaktar flygbaser.

Posted

Vafaan är detta?

Med såna här sorgliga pojkar i vårt försvar så funderar fan till och med jag att dra på mig grönkläderna igen så verksamheten blir lite uppstyrd. Sluta böla om lite kritik och lägg ner det där spelandet på kritikernas samvete, det är för jävla patetiskt. Hoppas bara lumpen gör män av er också, eller finns väl alltid nån ryggdunkarsida på internet där ni kan vända er till, typ lunarstorm eller dylikt.

Posted

1. Alltid bra att ligga på förhand, börja träffa de man ska göra lumpen med, sporra varandra i träningen inför "provet". Det tycker jag att man skall göra även jag som låg som KB på ett I-regemente gjorde så. trots att internet inte var likande omfattande då. Utan man fick utnyttja andra kanaler för att komma i kontakt med människor. vi träffades 3-4st och tränade inför lumpen, allt ifrån orientering, löpning, styrketräning osv. Helt klart ett bra sätt att starta.

2. liten nackdel att ni hadde lite för mkt info på sidan. det är alltid synd men man gör ofta lite för mkt när man verkligen brinner för något. Så tona ner stilen lite. och skriv vad ni gör just nu, inte vad ni tror att ni ska göra i framtiden. sedan lägger ni in lite länkar till andra som gjort värnplikten på FBJ osv. samt att ni berättar om hur ni tränar. Men spekulera inte så mkt om hur framtiden på FBJ kommer att bli.

Posted

Det var ju inte bara ren kritk... Istället för att komma med konkreta förslag så var det inlägg på deras forum som "jävla pinsamt lägg ner för fan" "luderaktigt" osv.

Men vafan, inget att göra åt hänt är hänt,dags att gå vidare.

Posted
Vafaan är detta?

Med såna här sorgliga pojkar i vårt försvar så funderar fan till och med jag att dra på mig grönkläderna igen så verksamheten blir lite uppstyrd. Sluta böla om lite kritik och lägg ner det där spelandet på kritikernas samvete, det är för jävla patetiskt. Hoppas bara lumpen gör män av er också, eller finns väl alltid nån ryggdunkarsida på internet där ni kan vända er till, typ lunarstorm eller dylikt.

Varför så lite militär verksamhet som möjligt mrComa?

Posted
1. Alltid bra att ligga på förhand, börja träffa de man ska göra lumpen med, sporra varandra i träningen inför "provet".  Det tycker jag att man skall göra även jag som låg som KB på ett I-regemente gjorde så. trots att internet inte var likande omfattande då. Utan man fick utnyttja andra kanaler för att komma i kontakt med människor. vi träffades 3-4st och tränade inför lumpen, allt ifrån orientering, löpning, styrketräning osv. Helt klart ett bra sätt att starta.

2. liten nackdel att ni hadde lite för mkt info på sidan. det är alltid synd men man gör ofta lite för mkt när man verkligen brinner för något. Så tona ner stilen lite. och skriv vad ni gör just nu, inte vad ni tror att ni ska göra i framtiden. sedan lägger ni in lite länkar till andra som gjort värnplikten på FBJ osv. samt att ni berättar om hur ni tränar. Men spekulera inte så mkt om hur framtiden på FBJ kommer att bli.

De finns trots allt bra folk som kan ge sidan rätt sorts kritik, tack!

Posted

Ser inte vad det har med tråden att göra.

Posted
Jag, vrider lite på saken och drar ett annat perspektiv för att få lite bredd på synpunkten som de flesta har talat om.

Vad händer om t.ex webmastern/upphovskillen till sidan inte klarar av FBJS ? Blir det lika inspirerande att ha kvar hemsidan då ? Lämnas den över till nån annan.. läggs den ner ? saker man inte vet.  ...nästen ett "..torka sig innan skitit" moment.

sidan var ägnad de som skulle rycka in 2004. Att man före inryck skulle lära känna varandra, och lätt ha kontakt med varandra.

Posted

Ser inte vad det har med tråden att göra.

han snackade så mycket om att han hoppades att vi också skulle bli "män".. men jag läste de på hans info så kändes de som om han gjorde lumpen för att han var tvungen och ville slippa eller nåt sånt. Efter som han tar sig friheten att döma andra så kan väl jag göra de me emot honom.

Posted

HAHAHA, vad snackar du om Magic Johnson?

Detta börjar bli lite väl pinsamt.

För de som fortfarande är lite ledsna i ögat finns ju alltid lunarstorm som sagt var.

• Forumsledning
Posted

Nu blev allt väldigt absurt helt plötsligt.

Jag kan hålla med om att, tycker man inte om nått ska man säga det, men tänk på HUR ni säger det. Att säga att nått är kasst och skit och så hjälper inte nån.

Vissa delar av kritiken var dumt ställd.

Det folk reagerade över var de "felaktiga" saker som fanns, INTE eran vilja om att lära känna varandra innan och ge lite tips till hur ni tränar osv..

Att stänga siten totalt då är väll lite att ta på sig kritiken på ett felaktigt sätt.

Ni skulle bara behövt plocka bort saker som inte tillhör FBJS t.ex motto etc, och det hade räckt med att länka till ett ställe där någon officiel sajt talar om vad som händer på FBJS. FK Satan säger nått bra och jag håller med om det han säger. Man bör vara försiktig om vissa saker, svårigheten är att veta vad.

@Coma

lägg ner din sarkasm !

/ Kimster-Kritiker

Posted (edited)

Förbrödning och kamratskap skapas genom gemensamt delade erfarenheter OCH vedermödor - det är ngt man exvis kan få genom en värnplikt. Att göra sig kompisar INNAN inryck på ett förband med överintag och en hel del avskiljning kan vara mindre lyckat - folk faller ifrån etc...Men kanske framförallt så ser jag det peronligen märkligt att lära känna ev kommande kamrater genom träffar innan värnplikt då människor kan ge en bild som senare kan komma att förändras enormt under GU då en del växer och andra krymper i sina förmågor...

Som tidigare inlägg tagit upp så kan det i VÄLDIGT många fall ses som en stor nackdel att profilera sig eller snacka INNAN man visat vad man går för, både hos befäl men framförallt hos värnpliktiga på FBJS - Det finns en väldigt stark förbandsanda!

Sedan att det är skillnad från när jag gjorde GU och dagens "100 frågor vpl" är väl tidens gång...Men fortfarande gäller: Skall man visa något under GU så visa framfötterna, och vad som räknas till det får man till sig under de första månaderna...

Edited by Razvedka
Posted (edited)

Skrev det här inlägget efter Magic_Johnson

"Sidan har laggts ner nu. Hoppas de känns bra för de som verkligen smutskastat den."

Men blev inte färdig förrän "nu" då jag var tvungen att åka en sväng.

Finns en risk att jag upprepat någon annan.

HERREGUD!!!

Hur jävla dum får man bli?! Om ni skapade en hemsida för

BLIVANDE FBJ med andra ord FBJ ASPIRANTER så skulle

JAG förstå och acceptera det. Att eran sida påstods handla

om FBJ gruppen 2004 var totalt felaktig då INGEN än så

länge har fullföljt utb. 2004.

Att ni sedan använde ett annat förbands valspråk är inte

bara korkat utan också FÖRNEDRANDE för alla oss som

ÄR FBJ ( även för er, men tydligen inte ).

Om ni VARIT FBJ skulle ni förstå vad det innebär, känt en

stolthet över vad ni presterat. skulle ni se någon med en

FBJS-tröja, som ni VET inte är det så skulle han säkerligen

uppfattas som en patetisk människa. I mitt tycke är erat

användande av "valspråket" samma sak.

:uzi:D:((:((:((

Edited by LYNX