Jump to content

Höreselskada

|lj|

Recommended Posts

Posted

Har lyckats med bravaden att få hörseln på höger öra sänkt till -70 db i onsdags :D (under matrielvård !)

Om det kvarstår hur stor summa skadestånd kan jag tänkas få.

Känns sjukt att stälal frgån, vill bara ha hörseln tillbaka. Men får jag inte de så får väl pengar duga, även om de inte kan kompensera på långa vägar.

Nån som vet i vilken storleksordnig de kan tänkas röra sig om

(Läkaren kallade det "ett kvalificerat försäkrigsfall")

Fan ta pbv401!

Posted

beklagar, låter inte kul, men måste komma med en annan fråga. Var hamnade du på för pluton?

Posted

Men granQ, de är ju jag! Ljungkvist från gammla log 4 jue!

btw. Fixade du mina biljetter i fredags :D

(har du bilderna från inventeringen i måndags, isåfall, kan du skicka den)

Posted

tänkte nästan det var du men va fan sysslar du med pbv401.. eller ahh nu fattar jag.. dom körde runt där?

var dock osäker på ditt förnamn så ville dubbel, trippel kolla ;)

Posted

Jo, annars skulle man ju inte springa i comtax 24/7 friviligt direkt... fan va alla tittar när man kommer älgande.

Posted

Jag rekommenderar en titt på Försäkringskassans hemsida.

Jag vet inte vilken ersättning du kan tänkas få, förhoppningsvis får du inte en sekin då vi hoppas att din hörsel återvänder till normal status. I annat fall kan det ju bli fråga om en procentuell invaliditet och sånt bedöms av läkare... Försäkringskassan... osv osv.

Om behov av rehab finns efter värnplikten finns efter muck så skall FM stå för den, i max 3 år tror jag att det var.

(Om man skadas i US är FM skyldigt att ställa upp med rehab/arbetsträning under en avsevärt längre tid)

Posted

Hörselskador är svåra att få någonting för. Det första du måste göra är att vänta något år för att klargöra huruvida hörselskadan är permanent.

Normalt ger en rejäl hörselskada några tusenlappar, men man kan få uppåt tjugo papp.

Jag lyckades själv få ett hyfsat belopp för en pipton i vänster öra.

Se till att du fyllt i arbetsskadeanmälan ordentligt och ligg på i ärendet.

Kontrollera också om du har någon privat försäkring som är tillämpbar.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...