Jump to content

Where eagles dare?


Haggeman

Recommended Posts

En av de bästa "krigsfilmerna" som gjorts, även om man kanske inte kan klassa den som pang-pangrulle i den bemärkelsen.

 

Den bästa scenen är enligt min mening den där Clintan manglar på med en MP40:a i varje hand. Hehe... Dåtidens Rambo va? ;)

 

"...But a hole is a hole is a hole, as they say." :baskerHV:

 

 

Hälsningar, korpral Foxtrot Lima :wub:

Link to comment
Share on other sites

Känner någon till en kanal som bara har dokumentärer och stridsvagnar, och militära operationer.

 

Avante tror jag den hette...kommer inte riktigt ihåg

Nä, Avante handlade nästan enbart om flyg, då även militära ibland men mest civila. Kanalen är dock nedlagd nu. I com hems nät iallafall.

 

En kanal som sänder mycket militärdokumentärer (klassen på dom kan dock diskuteras) är discovery.

Link to comment
Share on other sites

Guest Fågel Fenix

Fick bli filmen på fyran istället. "På gränsen" hette den.

Åhh..trevligt...lite skog tänkte jag.. :((

 

Det var en av de sämsta filmer jag har sett! :D

 

fruktansvärt många fel. Man brukar inte må så bra om man hoppar i vattnet tre gånger om dagen och det är vinter och man är ute i skogen :huh: Listan kan bli Llllllååååånnnnggg :)

Trevligt att kolhydratsförrådet verkar räcka i flera dagar även om man springer ifrån björnar och inte har tillräckligt med kläder på sig :-(

 

I filmen framställs björnen (kommer inte ihåg vilket sort) som en människoätande blodsuktande best.. :dong: dumt...

 

Urusel film! Se inte!

 

Örnäste däremot....Se den....gör det!

 

,O

 

Missa inte heller "Hjältarna från Telemark" visst den går inte på TV..men den ligger i samma stuk som Ö-N ;)

Link to comment
Share on other sites

Lästips för den som ligger i hängmattan: Alistair Mcleans böcker. Örnnästet och Åtta glas är klassiker och måste läsas. Början på Åtta glas är en sidolång beskrivning av effekterna när en .44cal kula avfyras/träffar, varför börjar den så? Den som läser får se...

 

En annan författare i samma genre är Desmond Bagley, här kan jag särskilt varmt rekommendera Guldkölen samt Klippfästningen.

Link to comment
Share on other sites

Känner någon till en kanal som bara har dokumentärer och stridsvagnar, och militära operationer.

 

Avante tror jag den hette...kommer inte riktigt ihåg

Avante rä liksom Discovery 2 kungliga kanaler......

 

Har några klassiker

 

Kanonerna på Navarone

Styrka 10 från Navarone

Hjältarna från Telemarken

Örnästet

Bron över Floden Kwai

Link to comment
Share on other sites

Discovery civilization är den sanna kanalen. Krigsdokumentärer in absurdum. Tyvärr lite mycket reruns så jag börjar ha sett de flesta nu men för övrigt helt klart godkänt.

 

Framförallt är battlefield Vietnam dokumentärserien bra då de går igenom kriget från precis varenda förbannade vinkel, fransmännen och framåt. :lol:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.



×
×
  • Create New...