Mag70 Posted December 7, 2022 Report Posted December 7, 2022 Får man välja var man hamnar? Bor på gränsen mellan upptagningsområden för olika bataljoner, och föredrar "andra sidan" mot där jag blev intervjuad. Quote
Chassi Posted December 7, 2022 Report Posted December 7, 2022 Ja om det finns lediga platser kan man generellt byta bataljon. Quote
Frippe Posted December 7, 2022 Report Posted December 7, 2022 Inte för att det är ett fritt val vilket kompani eller bataljon man ska tillhöra. Men om vi har en soldat som hellre vill vara med i något annat förband brukar vi väldigt snabbt skicka denna vidare. Sedan är det upp till det andra förbandet att avgöra om det finns plats. Att ha med soldater som hellre vill vara i annat förband är absolut inget bra, är min upplevelse. Quote
Mag70 Posted December 7, 2022 Author Report Posted December 7, 2022 Vill o vill, jag har inte börjat än så har ingen aning egentligen. Jag känner mig bara mer hemmahörande i det andra området, om man säger. Och borde finnas mer skog istället för stad att vara i, om det nu skiljer. Quote
Tony65 Posted December 7, 2022 Report Posted December 7, 2022 (edited) Upptagningsområdena är inte lika med vilket område man övar i eller var ens skyddsobjekt ligger. Inget är hugget i sten. Om det inte är så att du har 1 mil till den ena kasunen och 10 mil till den andra eller alla dina kompisar i den andra så kan det väl kvitta? Börja och testa där du hamnar. Tycker det beror mycket på kollegor, chefer och hur seriöst drivet kompaniet är. Det är förhållandevis lätt att byta om du inte trivs. Edited December 7, 2022 by Tony65 Quote
Recommended Posts