Jump to content

Ändring utav preliminär inskrivning

Recommended Posts

Hej! jag har mönstrat för ungefär en vecka sedan och var inte mycket påläst om olika alla olika befattningar inom försvarsmakten vilket var dumt, vid inskrivningen så tyckte handläggaren att jag skulle bli skyttesoldat på ledningsregementet i Enköping vilket jag tyckte lät mycket roligt då han sa att man höll på med spaning, eskortering och skyddade olika viktiga mål vilket jag tyckte lät väldigt intressant. Nu i efterhand har jag fördjupat mig och läst på om olika befattningar och insett att skyttesoldat på ledningsregementet kanske inte är något för mig då jag vill ha en mer fysisk krävande utbildning och mer utmaning samt att just ledningsregementet verkar vara mer inriktat på tekniska saker vilket jag inte är intresserad utav. Har kommit fram till att jag isåfall hellre vill bli spaningsoldat eller jägarsoldat alternativt amfibiesoldat "vet dok inte om jag kan bli jägarsoldat med mina mönstrings resultat". Så min fråga är om man kan ringa/maila och byta sina preliminära inskrivnings beslut eller om det bara är slöseri på tid att ens försöka. Har sett här på forumet att det är dem som lyckats byta men dem inläggen är från 2006 ungefär. Kan tillägga att jag intresserad utav att jobba inom försvarsmakten och bli fallskärmsjägare efter min värnplikt om så är möjligt och att jag inte vill tappa min motivation till detta bara för att jag blivit inskriven på något jag inte vill.

Om det är intressant så är detta mina prövningsresultat:

Cykel: 7

Muskel: 9

Färgseende: 9

Hörsel: A

Läkarbedömning: A

Syn: A

Befälslämplighet: 5

Plikttjänsteförmåga: 6

Tjänstbarhet: A

Begåvningsprov: 5

Edited by Bams

Ska du bli jägarsoldat ska du väl fortfarande om jag inte har fel göra en extra uttagning i samband med mönstringen.

Jag tycker du ha fått en bra och rolig tjänst, kör på det, bara för att förbandet i sig håller på med mycket tekniska saker betyder ju inte att just du ska göra det. 

• 3 weeks later...