Carl_X Posted July 7, 2003 Report Share Posted July 7, 2003 Gör värnplikten som KB på ING 2 och har kommit fram till att det är det bästa jag gjort... någonsin. Som det känns just nu vill jag fortsätta inom försvaret. Finns det någon möjlighet att arbeta som instruktör utan att gå på MHS - utan någon annan utbildning än värnplikten? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forumsledning Kimster Posted July 7, 2003 Forumsledning Report Share Posted July 7, 2003 Det du närmast kommer är nog BFA-anställd. Vi har givetvis behandlat ämnet. Ena tråden - http://forum.SoldF.com//i...tälld,and,befäl Andra om befodran som BFA http://forum.SoldF.com//i...tälld,and,befäl Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carl_X Posted July 8, 2003 Author Report Share Posted July 8, 2003 Tackar! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wehrwolf Posted July 8, 2003 Report Share Posted July 8, 2003 Tala med dina befäl om den möjligheten. Då menar jag befälen på den plut där du kommer att hamna. De kommer att föreslå att du fortsätter om du är lämplig. Vidare kan du tala med dem som går som Bfa på regementet och med rekryterings officern Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carl_X Posted July 8, 2003 Author Report Share Posted July 8, 2003 Det är uppfattat! Tack för hjälpen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JTS Posted July 8, 2003 Report Share Posted July 8, 2003 Varför vill du inte gå MHS? vill du bara jobba typ ett år eller? Utbildningen på YOP är ju faktiskt betald.......... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wehrwolf Posted July 8, 2003 Report Share Posted July 8, 2003 Du vinner nog en jävla massa på att jobba ett år. Framför allt kunskapsmässigt, men du vet därefter om det är rätt yrke för dig och snor inte en plats ifrån någon som gett sig fan på att komma in. De som gjort basår, bfa eller fyllnadstjänst och sedan gått yop har mer koll på läget än de som går direkt från vpl till Yop. De vet hur det är, där köttet möter stålet Jag tycker ALLA borde gå den vägen. Så kan officerarna också se vad det är för en jävel som kanske ska bli kollega senare. + Det är kul som fan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HvPrsk Posted July 9, 2003 Report Share Posted July 9, 2003 Att ha många "trupptimmar" är en mycket stor fördel när du sedan läser vidare till Yoff... Håller med Wehrwolf, mer praktik skulle absolut inte skada, och helst på olika förband/truppslag i den mån det är möjligt. - HvPrsk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wehrwolf Posted July 9, 2003 Report Share Posted July 9, 2003 @Carl_X Det är inte samma sak att gå i befattning som att vara på KBS. Även om det är hur kul som helst blir det först i höst du kommer att prövas. Anmäl dock intresse redan nu till dina befäl. De kommer då syna dig extra noga men också stödja dig om du är värd att satsa på. Lycka till Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carl_X Posted July 10, 2003 Author Report Share Posted July 10, 2003 @Carl_XDet är inte samma sak att gå i befattning som att vara på KBS. Även om det är hur kul som helst blir det först i höst du kommer att prövas. Anmäl dock intresse redan nu till dina befäl. De kommer då syna dig extra noga men också stödja dig om du är värd att satsa på. Lycka till Precis. Det var därför jag skrev "som det känns just nu..." ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wehrwolf Posted July 10, 2003 Report Share Posted July 10, 2003 Då så. Utgå Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts