Jump to content

Datatrubbel


Magnus

Recommended Posts

Jag är benägen att hålla med Baan och Gotcha. Fel på ramminnet brukar ofta leda till såna grejor.

Särskilt vid operationer då den startar upp och liknande.

 

Hade själv sjukt mycket problem en gång. Trodde att det var OS:et och ominstallera allt. Dock när jag försökte ominstallera så stoppade installationen ett flertal gånger. Efter att ha uteslutit hårddisk och CD-läsare kom jag på att det var skrivningen till/läsningen från ramminnet som inte klickade.

 

Det kan låta lite flummigt men pröva att plocka ut minnesmodulerna och sätta in i annat slot. Funkade för mig (efter x antal h onödig felsökning på hårddisken). Annars pröva med annan minnesmodul. GL

Link to comment
Share on other sites

När jag var och praktiserade på ett stort företag så va jag med på datasupporten, det var en dator som bootade om hela tiden, om och om igen, vi bytte allt, då menar jag verkligen allt.

 

Sen visade det sig att det var strömmen i uttaget det var fel på, kolla det!!

Kan inte bero på strömmen i uttaget (såvida det inte är strömmen i datorn du menar). Har nyss flyttat, och problemet kvarstår.

 

Ska dock prova några av de tips jag fått här i tråden så fort tillfälle ges.

Link to comment
Share on other sites

Det låter som det kan vara:

 

a) överhettning (dubbekollat rpm osv i BIOS?)

Menar du hårddiskens RPM? Det ska vara 7200 varv/minut va?

nej, rpm på cpu-fläkten, om du kan påverka det för att minska temperaturen på cpu'n

 

men jag är mera benägen att gissa på RAM-minnet. testa att byta det (med polare).

Link to comment
Share on other sites

Strular det fortfarande?

Kolla på vad ditt nätagg presterar(nättagg=det som delar ut strömen till datorns olika komponenter) ta och ladda hem Motherbord monitor från www.sweclockers.com finns i deras fil avdelning.

Och kolla vad din +12v +5v står i det kan vara spännings fall på dina prylar som orsakar omstarten.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.



×
×
  • Create New...