Skuggan Posted July 4, 2003 Author Report Posted July 4, 2003 nej, tyvärr.... Kasern bakom den i höjd med mitten av regementsplan Quote
Fu Johanson Posted July 4, 2003 Report Posted July 4, 2003 Humm, det borde vara Riseberga då. Om det inte är Bro, minnet är kort. I vilket fall som helst är det fel kompani. Quote
TangoAdam Posted July 5, 2003 Report Posted July 5, 2003 Riseberga har kanonen just nu ja, det stämmer. Men inte länge till.. Den ska skimra i den röda pjäsfärgen under de närmaste 10 månaderna vill jag lova! =) Quote
Skuggan Posted July 5, 2003 Author Report Posted July 5, 2003 Ligger Pulze på Noraskog??? vilken Plut??? GBS? Quote
TangoAdam Posted July 6, 2003 Report Posted July 6, 2003 Skuggan japp, VPL Andersson, GBS-Pluton anmäler sig. =) Quote
Skuggan Posted July 6, 2003 Author Report Posted July 6, 2003 jaha, då får jag väl komma upp och hälsa på nån dag VPL Karlsson, Bitr-Pluton hm, hur många Andersson har ni på GBS??? Quote
TangoAdam Posted July 6, 2003 Report Posted July 6, 2003 Åhå, ja det är bara att komma upp. Se till att rätta till klädseln först bara, *fniss*. =) Quote
Skuggan Posted July 6, 2003 Author Report Posted July 6, 2003 och bäst att ni ser till att ta bort pizzorna och de rosa balett klänningarna innan jag kommer upp Quote
TangoAdam Posted July 6, 2003 Report Posted July 6, 2003 Det kan du lita på, vi vill ju verkligen inte att du ska känna dig allt för hemma. Quote
TangoAdam Posted July 6, 2003 Report Posted July 6, 2003 Oh just ja, vi har 3st Andersson uppe på GBS.. vill du ha tag i mig så fråga efter Gullet, eller Orginalet. Quote
Skuggan Posted July 11, 2003 Author Report Posted July 11, 2003 hm, det var möjligen inte du som sade till mig att ta på Namnbrickan i Onsdags utanför Infanteri salen??? annars såg du mig nog i går, det var jag som höll i "pinnen" innan ni skulle ha erat praktiska sjv test för er andra, en utvärdering av veckan kommer i kväll eller i morgon, hoppas bara Pulze kan göra en han också... Quote
Lindeberg Posted July 11, 2003 Report Posted July 11, 2003 Skärpning nu Skuggan Kasern = namnbricka på Spenaten = namnbricka av och vad var det för sjvtest ni hade Quote
Skuggan Posted July 11, 2003 Author Report Posted July 11, 2003 Skärpning nu Skuggan Kasern = namnbricka på Spenaten = namnbricka av och vad var det för sjvtest ni hade tog precis på mig fältjackan efter en lektion och höll på att glömma flytta namnbrickan... sjv testet var ett enkelt 1a hjälpen test egentligen.... dock hade jag oturen att få en Skallskada och fick en temporär minnesblackout så att jag blev underkänd..... Quote
Lindeberg Posted July 11, 2003 Report Posted July 11, 2003 Ah, den klassiska glömma-namnbrickan-på-59-skjortan-efter-lektion/vid rast-grejen. Har nog hänt alla Och det där med temporär minnesförlust har också hänt alla, inklusive sjukvårdare som har omhändertagande som huvuduppgift. Man gjorde en del fel trots att man övade mycket... och länge Quote
TangoAdam Posted July 12, 2003 Report Posted July 12, 2003 Mm, det var nog jag som sa åt dig ang. namnbrickan.. var ett helt gäng som hade glömt. ;) Utvärdering av veckan... hmm, det enda jag orkar skriva är att Bitr och Ri-plut ska ge fan i att klaga på oss GB när vi kommer sent till uppställningar, det är inte vårat fel att befälen har missuppfattat precis varenda direktiv de fått av varandras resp. befäl. =) Annars var sjukvårdstjänst ganska rolig, fick vara markör flera gånger så jag slapp göra de sista praktiska proven, förutom det vid infanterisalen då.. hade också skallskadan och jag blev godkänd =) Nu festa lite, skriver mer sen kanske. Kram Quote
Skuggan Posted July 12, 2003 Author Report Posted July 12, 2003 ja, jag lovade ett sammandrag av veckan... som jag redan sagt hade vi Sjukvårds tjänst, med iaf några praktiska moment inlaggda.... bla övade vi "trafik olycka" 2 gånger med bättre resultat andra gången (missade en som var skadad första gången) sedan hade vi lite omhändertagande i strids situation på fredag förmiddag (ca 4h), det var skoj... jag fick spela en strids psykos eller vad man skall kalla det.. hade en liten skott skada i handen och såfort de andra kollade bort för att ta hand om min kamrat som hade fått skottskada i ben + mage så kubbade jag iväg för att slå ihjäl fi lovar, det var nära att befälen vek sig av skratt, för skrattade gjorde de iaf..... antar att jag har dolda skådespelar talanger Kn fixade tydligen några bilder på det som jag skall försöka få tag i till nästa helg.. ja, sedan hade vi lite praktiska test också, bla HLR och 1a hjälpen (som jag blev underkänd på och skall göra om i veckan) nästa vecka blir Skyddsvakt utb, dock tror jag bara det blir den teoretiska delen då vi inte skall skjuta AK5 förrän v30... Quote
Skuggan Posted July 18, 2003 Author Report Posted July 18, 2003 (edited) så, då har ännu en vecka i kronans kläder passerat... denna veckan hade vi som sagt skyddsvakt tjänst, dvs mycket juridik men även en hel del övningar i handgemäng/närkamp man har gjort många misstag och en hel del fel, men.... det är så man lär sig (förhoppningsvis) idag, på morgonen körde vi stridshinderbana, bara 3 skadade vilket var något under det normala enligt vår Fänrik.... i veckan har jag även för första gången någonsin lyckats pressa mig själv att springa 2,5 km utan att stanna.... BRA KÄMPAT nästa vecka, Fält vecka 2 i Villingsberg, Strid + PEK på schemat... förresten, en fråga till Pulze, är du den Andersson på GBS som är cykel ansvarig??? Edited July 18, 2003 by Skuggan Quote
daan Posted July 19, 2003 Report Posted July 19, 2003 denna veckan hade vi som sagt skyddsvakt tjänst, dvs mycket juridik men även en hel del övningar i handgemäng/närkamp Jag såg er nog om det var ni som var på fotbollsplanen och tränade. Det såg varmt ut Quote
HappyMeaI Posted July 19, 2003 Report Posted July 19, 2003 Ja satt i sjukan när halva NoraSkog trilla in halft ihjälslagna. :P Fick reda på att ni inte använt Ak5 än. Men hur genomförde ni överfallet under första fältveckan? På Bro har det mest varit strid och PEK. Men den här veckan har varit riktigt lungn vi har haft PBV's befäl Och dom ger 10min pauser då och då. Lyxit Sen så hörde jag när ni var på brandlarmet och pillade Quote
TangoAdam Posted July 19, 2003 Report Posted July 19, 2003 skuggan: japp, bitr VB denna vecka... gött att skiten är över, finns det nåt tradigare? Quote
Skuggan Posted July 19, 2003 Author Report Posted July 19, 2003 denna veckan hade vi som sagt skyddsvakt tjänst, dvs mycket juridik men även en hel del övningar i handgemäng/närkamp Jag såg er nog om det var ni som var på fotbollsplanen och tränade. Det såg varmt ut jo, det var vi.... riktigt kul och svettigt var det... tur att det iaf fläktade lite på fotbollsplanen det var MYCKET värre ute i skogen... Quote
Skuggan Posted July 19, 2003 Author Report Posted July 19, 2003 Ja satt i sjukan när halva NoraSkog trilla in halft ihjälslagna. :P Fick reda på att ni inte använt Ak5 än. Men hur genomförde ni överfallet under första fältveckan? På Bro har det mest varit strid och PEK. Men den här veckan har varit riktigt lungn vi har haft PBV's befäl Och dom ger 10min pauser då och då. Lyxit Sen så hörde jag när ni var på brandlarmet och pillade jaha, då var det nog mig du snackade med njae, pillade på brandlarmet vet jag inte, var bara jag och en annan sjukling där då, men jag kom precis tillbaka från matsalen när det utlöstes.... sedan var det inte vi (Bitr) som gjorde eldöverfallet, det var nog GB eller Ri som gjorde det, vet att iaf någon av de plut har haft lite strid och skjutit lite löst.... tror nog mest på GB Pulze: jag var inne i torsdags kväll och lånade en Cykel av dig i så fall (Cykel nr 4) så, nu börjar man träffa folket altså.... det tog minsann tid Quote
TangoAdam Posted July 19, 2003 Report Posted July 19, 2003 Det var FOP som hade eldöverfall med lösplugg.. inte vi på GBS. =) Quote
Skuggan Posted July 19, 2003 Author Report Posted July 19, 2003 jaha, där ser man.... FOP altså.... Quote
HappyMeaI Posted July 19, 2003 Report Posted July 19, 2003 jaha, då var det nog mig du snackade med Där ser man. Tur att jag var nyklippt. (ska bli lite kortare) Ni missade höjdpunkten på första fält veckan. Befäl med knallskott som springer runt runt förlägningen. Fältvecka nu till veckan med grillning på programmet ska bli skoj. Annars så är det väll pek och strid som vanligt. Quote
Skuggan Posted July 19, 2003 Author Report Posted July 19, 2003 (edited) Där ser man. Tur att jag var nyklippt. (ska bli lite kortare) Ni missade höjdpunkten på första fält veckan. Befäl med knallskott som springer runt runt förlägningen. Fältvecka nu till veckan med grillning på programmet ska bli skoj. Annars så är det väll pek och strid som vanligt. skall ni vara i Kristinehamn eller Villingsberg på eran fältvecka?? vi skall till Villingsberg på Måndag... om du undrar vem jag är så är jag den snaggade killen med glasögon och problem med knäna Edited July 19, 2003 by Skuggan Quote
Skuggan Posted July 25, 2003 Author Report Posted July 25, 2003 (edited) jaha.... ännu en vecka har gått, denna gången en fältvecka i Villingsberg (Villingsnam) testat att skjuta AK5 lite.... bara 2 år sedan man sköt AK5 senast resultatet kan ni säkert lista ut... vi blev även jagade av 2 vildsvin.... vi fick inte ens skjuta asen när de blev lite VÄL närgångna (ca 5m från understecknad) dock fick jag avbryta övningen på sjuksköterskans ordination, dvs 2 dagar ensam på logementet, svinkul NOT!!! anledningen var att hörselskydden inte höll tätt, dvs blev beordrad bullervila med hörselskydd på i 2 dagar..... det har fortfarande inte slutat pipa helt.... nu är det 1 vecka ledigt som gäller, passar bra eftersom man fick "lön" idag efter ledigheten är det motortjänst för de med körkort, för oss andra gäller strid osv, lite KSP och Farb osv också naturligtvis, synd för de med körkort som inte får det Edited July 25, 2003 by Skuggan Quote
Guest Fågel Fenix Posted July 25, 2003 Report Posted July 25, 2003 dock fick jag avbryta övningen på sjuksköterskans ordination, dvs 2 dagar ensam på logementet, svinkul NOT!!!anledningen var att hörselskydden inte höll tätt, dvs blev beordrad bullervila med hörselskydd på i 2 dagar..... det har fortfarande inte slutat pipa helt.... Inte höll tätt ?? Hade du på dem fel ?? (skall ej sitta utanpå hjälmen)<< :P Quote
Lindeberg Posted July 25, 2003 Report Posted July 25, 2003 Vi fick utbildning på hörselskydden i slutet av sommaren, när vi redan hade använt dem i två månader. Härligt tänkt där tycker jag Quote
Guest Fågel Fenix Posted July 25, 2003 Report Posted July 25, 2003 Är det sådana där hskydd med mikrofon som man får ut eller vanliga ? Quote
Recommended Posts