kest22 Posted May 1, 2016 Report Share Posted May 1, 2016 (edited) Hej! Skulle någon som har kunskap om synkraven förklara för mig vilket av följande jag har om jag ser 0.1 utan korrektion, men 1.0 med korrektion? Jag är osäker på om jag har C eller B, eftersom det står att för att få B ska man se minst 0,7 på det bra ögat och 0,3 på det sämre utan korrektion. För att få C ska man ha 0,1 på vardera öga utan korrektion, vilket jag har. Problemet är att för att ha B ska man se fullt ut med korrektion, vilket jag gör. Om man har C så ser man inte fullt ut med korrektion, så jag förstår inte vart jag hamnar i tabellen... Synkravstabellen: http://imgur.com/qbQhLGX Edited May 1, 2016 by kest22 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
REALIN Posted May 11, 2016 Report Share Posted May 11, 2016 Antagligen på C. Det är ju inte en av dem som gäller utan båda är krav och ska uppfyllas. Så spelar nog ingen roll att du uppfyller "hälften" av B-kravet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts