Rokare Posted May 29, 2003 Report Share Posted May 29, 2003 Godmorgon Ny design, eller snarare mindre förändring på mil.se, ser bra ut tycker jag. Vad sägs? GMY edit: men va fan, ödlan? Är det kamelonten som försvaret vill likna? Eller något annat? Någon med idéer, the more sick, the more enjoyable. ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Amfibie Posted May 29, 2003 Report Share Posted May 29, 2003 Tja, det verkar la vara funkis tycker jag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus Posted May 29, 2003 Report Share Posted May 29, 2003 Jag tycker det var rätt snyggt. Inga radikala förändringar direkt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forumsledning henke Posted May 29, 2003 Forumsledning Report Share Posted May 29, 2003 Ser ingen skillnad alls? Kanske de tagit tillbaka det eller är det någon pxiel nånstans? Generellt är designen ren och enkel, men den ser väldigt myndighetsaktig ut. Inte direkt tilltalande för ungdommar, som de själva ju säger är en av deras huvudmålgrupper. Språket är ofta ganska stelt även om man inte behöver gå till överdrift och kräva ett "lunarspårk" bara för att de vänder sig till16-18-åringar... "*puzzisar* /ÖB" motsvarande Link to comment Share on other sites More sharing options...
oz Posted May 29, 2003 Report Share Posted May 29, 2003 Asså vadå? Jag tycker då inte den skiljer sig det minsta från dagen innan. Har du fått virus nu igen, Rokare? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yman Posted May 29, 2003 Report Share Posted May 29, 2003 Nujävlar har de lyckats totalt... Nu finns det INGEN länk till Helikopterflottiljen från mil.se Tycker att det är förbannat kass Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vakten_F4 Posted May 29, 2003 Report Share Posted May 29, 2003 Öhh, ser absolut ingen skillnad?? Och angående att det är stelt och inte lockande för ungdomar så säger jag bara värnPLIKT. FM behöver väl knappast sälja in sig i den målgruppen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Swede Posted May 29, 2003 Report Share Posted May 29, 2003 Det var en banner längst upp på sidan med småbilder men nu är den borta igen. The Swede Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vakten_F4 Posted May 29, 2003 Report Share Posted May 29, 2003 Nujävlar har de lyckats totalt...Nu finns det INGEN länk till Helikopterflottiljen från mil.se Tycker att det är förbannat kass Öhh, klicka på organisation så är Hkpflj, 1.Hkpskv, 2.Hkpbat och 4.Hkpbat med bland alla andra förband och skolor! mil.se Yman Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Swede Posted May 29, 2003 Report Share Posted May 29, 2003 Nujävlar har de lyckats totalt...Nu finns det INGEN länk till Helikopterflottiljen från mil.se Tycker att det är förbannat kass Kolla högerspalten. "Organisation" "Förband, staber och centra" Därefter kollar du på länk nummer 10 uppifrån. Åtminstone tycker jag att den verkar gå till hkp-flottiljen. The Swede Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Swede Posted May 29, 2003 Report Share Posted May 29, 2003 Om ni går in på www.armen.mil.se så har ni den nya designen där. The Swede Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forumsledning henke Posted May 29, 2003 Forumsledning Report Share Posted May 29, 2003 Eller hur Vakten F4... Skulle FM ha en PR-policy som såg ut så här: "Du måste ändå in här, vi väljer, inte du om du skall in i vårt system! Om du vill eller inte gör ingen skillnad" "Lyd order annars fängelse, vi skiter i om du inte gillar det" "Är du bra kanske vi låter dig jobba här efteråt, det är upp till oss" "Vi måste nog lägga ner din arbetsplats sen men det är smällar du får ta" "Vi behöver mer pengar, du får betala" Vi skiter i vad du tycker om försvaret, vi behövs och du får pynta" " Vi skiter i om det är oekonomiskt att slänga bort saker, du betalar vår nya mtrl OCH våra löner oavsett om du vill eller inte" Med en sådan stil skulle folket gärna lägga sin röster på partier som skulle vilja skrota allt! Ganska omgående. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rokare Posted May 29, 2003 Author Report Share Posted May 29, 2003 Då så tebax till ruta ett, vattentornshöjden... De verkar ta bort och lägga till lite som di själve tycker. I morse var det i alla fall en banner motsvarande den som Swede nämnde på Armens sida. I den banner jag såg fanns bl.a bilder på leksaker, en ödla och lite annat. Minns inte exakt just nu tyvärr. GMY Oz>>> virus, jo det kliar lite Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pingo Posted May 29, 2003 Report Share Posted May 29, 2003 Verkar som om de testar skarpt. Snyggt e de ju inte. De kunde gjort en Flash banner istället. Annars rockar Mil.se grymt..näst efter SoldF.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yman Posted May 29, 2003 Report Share Posted May 29, 2003 Nujävlar har de lyckats totalt...Nu finns det INGEN länk till Helikopterflottiljen från mil.se Tycker att det är förbannat kass Öhh, klicka på organisation så är Hkpflj, 1.Hkpskv, 2.Hkpbat och 4.Hkpbat med bland alla andra förband och skolor! mil.se Yman Vad jag menar är att innan den gjordes om fanns det en direktlänk uppe i den blåa "menyraden"... Sedan ser jag nu att jag skulle klämt in en i det förra inlägget. //Yman Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eskelinen Posted May 29, 2003 Report Share Posted May 29, 2003 ser ingen störe skillnad Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pingo Posted May 29, 2003 Report Share Posted May 29, 2003 Det nya är bla Bilderna under menyn i den blå listen. Prova att uppdatera/refresh om du inte ser bilderna. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fbs2003 Posted May 29, 2003 Report Share Posted May 29, 2003 den nya menyn funkade för mig innan idag men nu är det den gamla igen //Lindén Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.