Lostcowboy Posted November 8, 2014 Report Share Posted November 8, 2014 Hej, jag har kommit in på GMU med AJB som inriktning markstrids soldat. Jag undrar om jag kommer får göra markstrids grejer eller kommer jag göra endast logistik och ledning. Vad är olikheter mellan GUF ( Förstärknings soldat ) och GUJ ( Jägare ) utbildning? Tack så mycket! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
REALIN Posted November 12, 2014 Report Share Posted November 12, 2014 Hej, jag har kommit in på GMU med AJB som inriktning markstrids soldat. Jag undrar om jag kommer får göra markstrids grejer eller kommer jag göra endast logistik och ledning. Vad är olikheter mellan GUF ( Förstärknings soldat ) och GUJ ( Jägare ) utbildning? Tack så mycket! Alla soldater i Försvarsmakten övar markstrid och GUF i Arvidsjaur har även typ en "förkortad jägarutbildning". http://www.forsvarsmakten.se/sv/aktuellt/2014/05/rekordstor-gmu-omgang-i-arvidsjaur/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jockster Posted November 15, 2014 Report Share Posted November 15, 2014 GUF gör dom som skall tillhöra understödsskvadronen, IBSS m.fl GUJ gör dom so, skall tillhöra jägarenheterna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts