Uttern Posted May 16, 2003 Report Posted May 16, 2003 I tråden är det flera som skrivit att den skall fastställas av "regering och riksdag" men jag undrar om inte det är fel. Detta är ÖB:s beslut och jag tror inte att det skall underställas riksdagen eller regeringen. Eller är det någon som har annan uppfattning? Jag kan dessutom meddela att tidningen Hemvärnet hade fel i sin artikel i senaste numret när artikelförfattaren skrev att "ledningstrojkan" får 17.200 kr. Rätt är att kompch får 24 200 kr och kompch stf och kvm får 17 200 kr. Fått det bekräftat av Övlt Lennart Ekstrand på RIKSHV idag. Dessa ersättningar är dessutom skattefria. Uttern Quote
Guest Lt. payne Posted May 16, 2003 Report Posted May 16, 2003 Bra jobbar, Uttern! Kul med relevant information! Quote
Capt Posted May 16, 2003 Report Posted May 16, 2003 Uttern; Det är alldeles riktigt, det är ÖB's beslut och beslutet är daterat 2003-04-11. Ersättningen kommer att betalas ut två ggr per år. HKV beteckning: 02 316:64502 Quote
Recommended Posts