Jump to content

Battlefield 3

wallinc

Recommended Posts

Hur fasen kan det inte finnas en tråd för detta underbara spel? Måste ju finnas många på detta forum som spelar.

Kör ni på konsol eller PC?

Favoritbanor, Vapen, Fordon?

Det släpptes en patch nyligen för att utjämna vapen mm. Tycker ni att det blev bättre? Nu i april kommer ju även nästa expansionspaket Close Quarters, vad tror ni om den? Blir det för mycket åt COD håller då, Battlefield har ju sin charm med feta banor, fordon mm.

Länka era profiler på Battlelog så blir det lättare att spela tillsammans och skryta med sina stats ;)

Här är min profil

Battlefield-3-Skirmish.jpg

Kör på pc, mestadels support då jag och tre andra grabbar har mer eller mindre fast roller inom "vår" squad.

Det bästa att spela är enligt mig rush, mycket tempo, högt tryck men fortfarande väldigt taktiskt krävande.

Fordon är en lyx som inte alltid finns till hands ;-) Men annars är ju Hueyn i det närmaste oförstörbar om man har en-två engineers ombord.

Den nya utjämningen är bra, alla 12åringar som springer omkring med USAS och spyr ur sig högexplosiv ammonution som har ungefär lika mycket skada på fotpersonal som en 155 mm strv bumpa kan göra en hyffsat förbannad ibland.

Close quarters tror jag kommer bli riktigt bra, för det som krävs för att göra bf3 bra är ju inte att banan är gstronomiskt stor, utan att du endast kan vinna genom lagarbete och taktik, inte genom att du drar en "720-no-scope" på 50 meters avstånd, eller springer rakt in i ksp eld för att du vill kunna kasta en kniv på fi och därefter sätta in ett kärnvapen över egen trupp.

Jag tycker den nya uppdateringen är dålig (PS3). Mest beroende på att USAS-12an har blivit kraftigt försämrad. Det kanske är jag som är kass på att skjuta andra vapen, men jag har ju spelat och förtjänat ett bra vapen. Det är ju aldrig kul när "chefen" tar bort bra utrustning och ersätter med dålig. Visserligen ökar det verklighetsgraden på spelet...

Jag stör mig mycket på att det inte går att laga en strv som är trasig med. Man kan laga en stund, sen köra i skydd, men eftersom den numer fortsätter gå sönder så måste jag laga igen. Och igen osv. Inte heller bra så jag är inte nöjd med den nya.

Jag stör mig mycket på att det inte går att laga en strv som är trasig med. Man kan laga en stund, sen köra i skydd, men eftersom den numer fortsätter gå sönder så måste jag laga igen. Och igen osv. Inte heller bra så jag är inte nöjd med den nya.

Det är så att när stridsvagnen skadas under 50% så börjar den brinna tills den totalförstörs eller att en ingenjör lagar fordonet till 100%. Det du antagligen inte gjort är att laga vagnen tillräckligt och därför fortsätter den att brinna.

Det finns en pluton som heter Swedish Armed Forces tänkt för svenskar för att hedra de som riskerar sitt liv" för att andra ska få leva"

Nu spelar inte jag BF 3 men fanns det inte en påbyggnad med svenska styrkor till några spel, bl.a. BF 2 eller 3?

Det är så att när stridsvagnen skadas under 50% så börjar den brinna tills den totalförstörs eller att en ingenjör lagar fordonet till 100%. Det du antagligen inte gjort är att laga vagnen tillräckligt och därför fortsätter den att brinna.

Nä, i och med den nya uppdateringen så brinner vagnen även vid 99% hälsa. Och ingengörens mängd "lagningsbränsle" har minskat kraftigt.

Nä, i och med den nya uppdateringen så brinner vagnen även vid 99% hälsa. Och ingengörens mängd "lagningsbränsle" har minskat kraftigt.

Men laga den då till 100% och inte 99%???

Eller menar du att den börjar brinna redan efter att man tagit 1 hp i skada?

(Har inte spelat BF3 på ett tag på grund utav att WoT är så epic).

Vilket kit/ vilken klass är er favorit samt vilken vapen föredrar ni med diverse tillbehör?

Mitt kit är Assault med ammo och defib, vapen AEK:n med RD-sikte och foregrip, flash supp eller G3A3 för lite längre avstånd med passande sikte.

Jag blandar ganska frisk beroende på humör. Sen jag låste upp m98B så har jag kört mycket sniper. Annars är assault favoriten, med defibrillatorn och F2000. När jag behöver mycket poäng så blir det Support med Saiga 12K eller m60. Blir många resupplypoäng :)

• 1 year later...

Riktigt grym video!

Själv så kör jag också en del bf3! Jag kör lite av varje faktiskt, går periodsvis. Men om jag kör TDM så är det antingen support med clamore och M240 då man ligger på ena sidan av bana och bara matar ut patron efter patron och får en sådan bra K/D :D

Jag har även kört mycket på engineer med M4a1 där jag har en bit över 3000 kills.

Sedan efter det så blev det mer åt sniperhållet och då har jag ca 1000m med M98b.

Men nu är det medic som gäller då jag har upptäckt att man får ju mer poäng så ;)

Men helikopter är jag (inte för att skryta) väldigt bra på! Kör med joistik och får ofta kommentarer av kompisar att jag är den bästa dom har åkt med.

Det roligaste med BF3 tycker jag är när jag spelar med en jag känner som är en föredetta FK vid ett insatskompani och lite allt möjligt på gamla I17, I-19, K3, K4 osv osv... Det blir väldigt taktiskt körande då och vi brukar då oftast bli en utav de bättre på banan.

Men om det är någon som kör på Pc får ni gärna säga till!

Mvh

Edit: favoritsiktet på alla vapen som inte är pistol/PSG är 3.4 PK-a eller 3.4 M145 på KSP

:)

Edit nr2: Har nu sett klipp på hur multiplayer kommer att vara, EPISKT! Det kommer att finnas båtar att köra, commader så att man kan "beställa in" diverse raketer, välta hela stora hus, om man är under marken och skjuter en pelare så faller det där den pelaren har hållit uppe.

Kan inte annat säga än att detta spelet kommer att bli ett måste

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...