martinator Posted May 20, 2011 Report Share Posted May 20, 2011 En reklamfilm från Kanadensiska The Camera Store. Ett lite annorlunda sätt att tänka - i mina ögon både påhittigt och roligt men jag tvivlar på att den fungerat i Sverige. Finns för många lättkränkta, humorlösa pacifister här /martin EDIT: om någon snäll BG kan ändra "fårn" till från i underrubriken.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
IB5 Posted May 20, 2011 Report Share Posted May 20, 2011 Haha, sjukt rolig reklam! Men jag tror nog att den hade funkat i Sverige, tror inte att det hade blivit någon kritikerstorm. Eller rättare sagt, jag VILL tro det, men man slutar ju aldrig förvånas över "kultur-, jämställdhets- och vänstereliten". Link to comment Share on other sites More sharing options...
imint Posted May 20, 2011 Report Share Posted May 20, 2011 Aha, det är det som kallas för Combat Camera Link to comment Share on other sites More sharing options...
speculatores Posted May 20, 2011 Report Share Posted May 20, 2011 Verkligen kul, Vore kul om något Svenskt företag hade haft modet. sen kunde man alltid få skratta åt de som försöker förklara varför jag inte borde roas av sånt eller företaget spela in en sån reklamfilm. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik_G Posted May 26, 2011 Report Share Posted May 26, 2011 Jag tänker osökt till den reklamfilm för medicin mot pollenallergi som går på TV, där blommor och insekter gör sitt till ljudeffekter från diverse vapen och helikoptrar.. -så det går att anspela på krig även i svensk reklam tydligen. /E Link to comment Share on other sites More sharing options...
speculatores Posted May 26, 2011 Report Share Posted May 26, 2011 Jag tänker osökt till den reklamfilm för medicin mot pollenallergi som går på TV, där blommor och insekter gör sitt till ljudeffekter från diverse vapen och helikoptrar.. -så det går att anspela på krig även i svensk reklam tydligen. /E Sklllnaden är ju att Canadensarna gör det lekfult och i den Svenska är tom helikoptrarna något negativt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
snake Posted May 26, 2011 Report Share Posted May 26, 2011 Underbar reklam film, det vore något att ta efter i svensk tv. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vildmannen Posted July 19, 2011 Report Share Posted July 19, 2011 En film producerad av 2D Photography Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Swede Posted July 19, 2011 Report Share Posted July 19, 2011 Ballt men något omständigt att rigga mellan varje bild. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.