Dini Posted December 3, 2010 Report Posted December 3, 2010 Gym ska det finnas. hoppas bara att de har vettiga skivstänger och viktskivor. och ett räcke för chins. Viktigare med hantlar. Skivstång behöver du för marklyft och typ inget annat. Nästan allt annat gör du bättre med hantlar. Quote
Guest Posted December 5, 2010 Report Posted December 5, 2010 Någon som vet när man får svar angående om man blivit kallad till tester inför omgång 2? Quote
thundz Posted December 5, 2010 Report Posted December 5, 2010 Någon som vet när man får svar angående om man blivit kallad till tester inför omgång 2? Kallelse till test: Kallelsen till antagningsprövningen skickar vi med post 16 december till 22 december. Observera att det tar några dagar från att vi skickar kallelsen till att du får hem den i brevlådan. Quote
Dini Posted December 5, 2010 Report Posted December 5, 2010 Någon som vet när man får svar angående om man blivit kallad till tester inför omgång 2? Man kan tycka att du vid det här laget borde lärt dig var man kollar sådant ;) Quote
Janjävlar Posted December 5, 2010 Author Report Posted December 5, 2010 Hehe, för folk som inte riktigt hänger med i svängarna: http://www.pliktverket.se/sv/Nyheter/Nar-startar-GMU/ Quote
Guest Posted December 5, 2010 Report Posted December 5, 2010 (edited) Någon som vet när man får svar angående om man blivit kallad till tester inför omgång 2? Man kan tycka att du vid det här laget borde lärt dig var man kollar sådant ;) Ja det borde jag Satt på jobbet när denna fråga kom upp i skallen och var tvungen att veta just då. (Har ej tillgång till vissa hemsidor på jobbet varav FM är en av dom ) Edited December 5, 2010 by Guest Quote
KL84 Posted December 6, 2010 Report Posted December 6, 2010 Tänkte ta tillbaka min ansökan och söka till omgång 2 av GMU då jag helst ville ha göra grundutbildningen i Boden, men då var jag tvungen att göra om antagningsprövningen. Var det inte så att resultaten man fick höll sig ett år, det yrkesvägledaren sa till mig var att det är endast det teoretiska resultaten som håller i ett år. Vill man söka en annan omgång så måste man "mönstra" igen även om man gjort det 3 veckor tidigare. Quote
Guitaren Posted December 6, 2010 Report Posted December 6, 2010 Tänkte ta tillbaka min ansökan och söka till omgång 2 av GMU då jag helst ville ha göra grundutbildningen i Boden, men då var jag tvungen att göra om antagningsprövningen. Var det inte så att resultaten man fick höll sig ett år, det yrkesvägledaren sa till mig var att det är endast det teoretiska resultaten som håller i ett år. Vill man söka en annan omgång så måste man "mönstra" igen även om man gjort det 3 veckor tidigare. Enligt min yrkesvägledare behövde jag inte göra om de fysiska testerna vid mönstring till omgång 2 då jag fick bra på dem :P Quote
KL84 Posted December 6, 2010 Report Posted December 6, 2010 Nä jag har också hört från andra att dom sagt att man inte behövt göra om, och att alla tester håller i 1 år. Mina resultat är jag nöjd med, misslyckades totalt på cykeln, då jag var sist ut för dagen och var hungrig som ett djur. Skumt om han då säger att alla tester utom psykolog och int. provet måste göras om. Styrka: 8 Cykeltest: 5 Psykolog: 8 Befälslämp: 8 Int.prov 7 Tjänstbarhet: A Quote
Guest Tanner Posted December 6, 2010 Report Posted December 6, 2010 Jag tror att man får göra om testerna om man vill? Har för mig att det skrevs något om det där tidigare i den här tråden. Quote
Felshoe Posted December 6, 2010 Report Posted December 6, 2010 Jag tror att man får göra om testerna om man vill? Har för mig att det skrevs något om det där tidigare i den här tråden. Det är vad jag har hört med. Låter orimligt att behöva göra om testerna man gjorde för inte alls så längesedan. -- På tal om någonting helt annat så har en person skrivit på FM's Facebooksida att han fick besked idag om att han inte blev antagen till GMU1 efter preliminär antagning. Quote
Guest Tanner Posted December 6, 2010 Report Posted December 6, 2010 Besluten är ju tagna, jag antar att det finns en chans att man går ut med den infon tidigare, det är ju inget som behöver behandlas i övriga kedjan av beslut kanske, till skillnad från de som blivit antagna som ska genomgå säkerhetsprövningar och hela baletten? Kan du citera vad han skrev? Quote
thundz Posted December 6, 2010 Report Posted December 6, 2010 (edited) Inte antagen till GMU 1, blev lite smått förvirrad eftersom det både stod på prel. antagningspapprena/hemsidan att de som inte blev antagna skulle få brev efter 31 januari, så trodde först de menade att jag ej blivit kallad till antagningsprövning för GMU 2... :( Yes, fick det idag, inte antagen till GMU 1. verkar vara väldigt spritt med info på pliktverket, när jag ringde och sa att det står på hemsida och på papprena att man skulle få besked efter 31 jan, så lät han väldigt förvirrad och sa att han hade uppfattning om nu. :p Ledningssoldat på Lv6, nä, det står det gamla vanliga "Motivation: Vi har jämfört dina resultat med alla andra resultat som blivit prel antagna inom din sökperiod, bla bla" :p Inget om vad man borde förbättra osv. ;/ Edited December 6, 2010 by thundz Quote
Felshoe Posted December 6, 2010 Report Posted December 6, 2010 Någon annan på Flashback som hade fått ett likadant besked idag. Då vet man kanske att man inte vill ha brev från FM i veckan Quote
Guest Tanner Posted December 6, 2010 Report Posted December 6, 2010 Konstigt. Men rätta mig om jag har fel, men var inte siffran prel antagna inte mer än ca 1000? Det borde ju innebära att nästan alla MINST blivit reservplacerade. Quote
Kulspel Posted December 6, 2010 Report Posted December 6, 2010 Första gången på länge man känner sig lite nervös/ängslig. Känns faktiskt ganska ogrundat då de sa att jag var ganska valkvalificerad, men men man vet aldrig. Quote
Dini Posted December 6, 2010 Report Posted December 6, 2010 Det här med göra om eller inte göra om testerna är svårt. Vissa säger att man ska göra om alla, en del säger att man måste göra om vissa, en del säger att man gör om dem man vill. HR-direkt som dock de flesta hänvsiar till säger att BESLUT ÄR EJ FATTAT i ärendet men det verkar som man får göra om en hel del, eller något i den stilen. Man har i alla fall inte bestämt sig. Quote
Janjävlar Posted December 6, 2010 Author Report Posted December 6, 2010 Man kan ju anta att de som får besked redan nu inte är godkända i säkerhetsprövningen. Någon annan på Flashback som hade fått ett likadant besked idag. Då vet man kanske att man inte vill ha brev från FM i veckan Word. Quote
Guest Tanner Posted December 6, 2010 Report Posted December 6, 2010 Det jag funderar på är vad säkerhetsprövningen innebär. Vad kollar dom efter, vad kan exempelvis föreligga som skäl för att man inte klarar sig igenom den? Quote
Skalman Posted December 6, 2010 Report Posted December 6, 2010 Det jag funderar på är vad säkerhetsprövningen innebär. Vad kollar dom efter, vad kan exempelvis föreligga som skäl för att man inte klarar sig igenom den? http://www.sakerhetspolisen.se/sakerhetsskydd/sakerhetsprovning.4.7671d7bb110e3dcb1fd80004717.html http://www.sakerhetspolisen.se/sakerhetsskydd/sakerhetsprovning/registerkontroll.4.7671d7bb110e3dcb1fd80004728.html Quote
Janjävlar Posted December 6, 2010 Author Report Posted December 6, 2010 Jävlarns vad nervös man blev nu!! Om man jämför resultat med dem som redan har fått sitt svar hittar man bl.a en 4 hos psykologen och nötallergi. Att dessa ens har blivit preliminärt placerade är konstigt. Quote
Moberg Posted December 6, 2010 Report Posted December 6, 2010 De som får brev så här pass tidigt kommer inte ha ett leende på läpparna eftersom de inte blir antagna, allt enligt det yrkesvägledarn sa på "mönstringen". FM/PV har väll rangordnat alla personer utifrån resultat och skrapat bort de som ligger i botten, dessa är de som får brev nu. För min befattning så skulle jag få svar tidigast den 22:a, alternativt ett telefonsamtal om andraplats av befattning. Om man nu inte fått väldigt lågt genomsnittligt resultat på mönstringen eller varit aktiv inom någon terrorgrupp eller dylikt så finns det ingen anledning till oro, är snarare rädd att jag ska skada mig grovt innan inryck eller att FM ska "tappa bort" mitt namn. Quote
Kulspel Posted December 6, 2010 Report Posted December 6, 2010 (edited) Vad var du preliminärt placerad som Moberg? Alternativt, vem är preliminärt placerade som jägare på K3 och vad fick ni för resultat på mönstringen? Edited December 6, 2010 by Kulspel Quote
LinderA Posted December 6, 2010 Report Posted December 6, 2010 Vad var du preliminärt placerad som Moberg? Alternativt, vem är preliminärt placerade som jägare på K3? Var egentligen placerad i Halmstad som jägarplutonbefäl men försvarsmakten ringde mig och frågade mig om jag ville vara på K3, som jägarsoldat så jag hoppas att jag hamnar där. Quote
Crijs Posted December 7, 2010 Report Posted December 7, 2010 (edited) Vad var du preliminärt placerad som Moberg? Alternativt, vem är preliminärt placerade som jägare på K3 och vad fick ni för resultat på mönstringen? Ja är placerad som gruppbefäl på K3! Mina resultat: Muskelstyrka 9 Arbetsförmåga 9 Test 6 Befälslämplighet 8 Psykisk funktionsförmåga 8 Hoppas de räcker till en plats där, vad hade ni andra för resultat som också är placerade på k3? Edited December 7, 2010 by Crijs Quote
Kulspel Posted December 7, 2010 Report Posted December 7, 2010 Jag är också placerad som gruppbefäl på K3 I-prov: 9 Perfekt syn och hörsel Tjänstbarhet: A Befälslämplighet 8 Psykisk funktionsförmåga 8 Styrketest: 8 Konditionstest: 8 Quote
Guest Tanner Posted December 7, 2010 Report Posted December 7, 2010 Kulspel du har absolut ingenting att oroa dig för med dom där kanonresultaten, 8/8 på psykologen 9 på i-test är riktigt riktigt bra och 8/8 på fysik är också väldigt bra. Kommer du inte in med det där så kan vi iaf glädjas åt att vi nog kommer ha en sjujävla jägarförmåga i Sverige om ett par år... Quote
Dini Posted December 7, 2010 Report Posted December 7, 2010 Vad var du preliminärt placerad som Moberg? Alternativt, vem är preliminärt placerade som jägare på K3? Var egentligen placerad i Halmstad som jägarplutonbefäl men försvarsmakten ringde mig och frågade mig om jag ville vara på K3, som jägarsoldat så jag hoppas att jag hamnar där. Är jag dum nu? Jägare i Halmstad? Quote
Kulspel Posted December 7, 2010 Report Posted December 7, 2010 Har för mig att man som plutonsbefäl antingen gick i skolan där och/eller i Kvarn enligt yrkesvägledare på mönstringen. Quote
Guest Tanner Posted December 7, 2010 Report Posted December 7, 2010 Plutonbefäl är väl minst SOU nu, så det låter rimligt att det kan vara i Halmstad även om de inte utbildar jägare. Quote
Recommended Posts