Aigore Posted February 19, 2010 Report Posted February 19, 2010 Hittade ingen riktigt bra tråd för det här så jag börjar en i stället. Lite tveksam till titeln men det får duga så länge :P Som bekant så blir det inga F-22:or åt vare sig Japan eller Australien och man kan kanske avläsa ett visst missnöje över det. Jag råkade på en intressant artikel från Ausairpower.Net som gör en teknologi jämförelese mellan Su-30 och Super Hornet och F-35. Ganska intressant läsning om hur SU-30 i grannskapet påverkar RAAFs långsiktiga strategier.....och ett visst missnöje mellan raderna över att inte få köpa F-22. Nu tror jag inte det bara är RAAF som brottas med de här frågeställningarna så artikeln kan vara relevant ur fler aspekter. Su-30 vs RAAF ALTERNATIVES Quote
Erik_G Posted February 22, 2010 Report Posted February 22, 2010 Lägg till ett eventuellt intresse från Ryssland/Indien att få med fler nationer på PAF-FA-tåget och RAAF's huvudvärk kanske blir riktigt svår.. Den kärran borde väl ha allt SU-30 har, samt en betydligt lägre RCS. /E Quote
Recommended Posts