Jump to content

Stridssäck 2000


Laqez

Recommended Posts

Som framgår av titeln vill jag ha en Slåssväska 2000, men vet inte var jag kan få tag på en sådan. Inga nätbutiker verkar ha någon och fysiska butiker vet jag inte var de finns.

 

Hur göra?

 

/L

Link to comment
Share on other sites

Det fanns en del att köpa som överskott från bla military shop, titt som tätt brukar dessa komma upp på antingen tradera eller på airsoftannonssidor. Svårt att avgöra dock om det är dessa "lagliga" eller andra stulna.

 

Jag har också under ett längre tag varit på jakt efter en extra.

 

:lala:

Link to comment
Share on other sites

Dom som tillverkar Ss2k (Stridssäck 2000) är Sacci, ibland kan man köpa från dom om det finns på lagret och om man är tillräckligt snäll :worthy:

Annars är det Recon som är deras återförsäljare för privatpersoner. Tips är att försöka där hos recon och sendan hos Sacci. Recon rekommenderar jag annars stark, väldigt kunnig personal och svarar gärna på dina frågor och snabbt.

Officerare och vissa anställda personal hos försvaret kan köpa materiel/prylar från deras skrädderi och personalshop. Så försökt att bli vän med en officerare som köper en åt dig är oxå ett alternativ. Jag är inte 100 på detta men det är så det fungerar på vissa regementen, kanske inte alla.

 

Tit som tät händer det att Ss2k, bärsäck och annan militära (kronmärkt) matriel kommer upp på tradera typ. Jag vet inte exakt hur det är nu men detta är annars stulen material från försvaret så var därför j*vligt försiktig med detta. Överskotts materiel som säljs ex. på ÖoB är en annnan sak.

 

mina tips :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Annars är det Recon som är deras återförsäljare för privatpersoner. Tips är att försöka där hos recon och sendan hos Sacci. Recon rekommenderar jag annars stark, väldigt kunnig personal och svarar gärna på dina frågor och snabbt.

Recon har väl inte sålt SS2k på flera år? Mycket andra Sacci-saker säljer de, men inte stridssäcken.

Link to comment
Share on other sites

Som framgår av titeln vill jag ha en Slåssväska 2000, men vet inte var jag kan få tag på en sådan. Inga nätbutiker verkar ha någon och fysiska butiker vet jag inte var de finns.

 

Hur göra?

 

/L

Mitt tips om du inte måste ha just en SS2000 är att kolla på Snigels uppdragssäck, den är ganska sladdrig så man får tänka till när man packar, men rullstängningen gör säcken vattentät och tillsammans med remmarna lätt att komprimera. Tar man dessutom ur den luilla liggunderlagsbiten ur ryggen går den lätt att rulla ihop eller använda som 24h packning i en större ryggsäck.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 4 years later...

Lightfighter RAID.

Tack för tipset!

Den verkar vara på ca 24l, vilket är lite för lite, jag tänker mig ~35l iaf.

Fler tips isf?

 

Vad tror du om 5.11 TACTICAL Rush 24 el 72?

 

Bara inte inte innehållet blir dyngsurt för lite jägarväder..

Edited by Apone
Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

 

Det är ALE i Slutarp, som tagits över av Röda Stjärnan, som låtit tillverka en kopia på SS200. Finns även i M90 för den som så önskar:

 

ALEs kopia av försvarets stridssäck 2000 fast i 90-tyg. Mycket bra kopia med de detaljer originalet har och tillverkad med höga krav på material, funktion och kvalitet. Justerbara spännen, låsbart topplock. Öppningen kan dras åt likt originalet.

Rymmer ca 35 liter.

 

http://www.rodastjarnan.com/vaskor-och-ryggsackar/ale-stridssack-2000-m90-19071

 

vaskor-och-ryggsackar-ale-stridssack-200

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...