Jump to content

Arrrrrrghhhhhhh

Knighthawk

Recommended Posts

Posted

Idag kom jag körande genom vår tätort (=50 km/h) blinkar höger, sänker farten det sista och svänger in till en affär.

Ser i backspegeln att det kommer en bil bakom, i bra fart, som kommer upp och slickar bakre kofångaren på min bil. När jag fullföljt min insvängning ser jag att han "ger mig fingret".

Som den sanna gentleman man är så hälsar jag tillbaka.

Då svänger den idioten upp på trottoaren och hoppar ut och börjar gapa om att jag är en fara i trafiken o.s.v.......

Jag upplyser honom om att jag följt hastighetsbestämmelserna samt i god tid blinkat höger innan jag svängde.

Hans resterade släkt (aldrig ensam tydligen) stannar framför hans bil för att se att det går "lugnt" + att jag får veta vad jag bör veta...... Som tur är så är jag lugn in i det längsta + att min dotter på 10 mån satt bredvid....så jag tilltalade honom lugnt och stilla, och förklarade igen att om någon gjort fel så torde det vara han, då han kom i olaglig fart, ej hade tillräckligt avstånd till framförvarande fordon samt att man ej får parkera på trottoaren i Sverige.

Det hela slutade med att han åkte med hela sin familj och jag fick skriva av mig lite här på denna sida.

= Slutet gott allting gott..............eller??????????????????

Några fler som behöver skriva av sig lite??????

Fler trafikpoliser?????????????????

Besserwisser??????????????????

:huh::ph34r::angry:

Posted

Sånt där är alltid irriterande... man önskar att det skulle hända när man är på väg hem från övning så att man kunde använda "järnspettet" som klubba.

Skämt åsido... vad gör man??

Bra att du höll dig lugn så att det inte blev värre än vad det var.

Posted

Mycket konstigt folk finns det i trafiken.

jag var ute och övningskörde en gång och låg då bakom en husvagn, rätt som det är gör husvagnen en u-sväng så det skrek i däcken, jag brommsade och när han kom upp på min bresida såg jag hur han tryckte sig mot rutan och pekar finger mot mig samtidigt som man ser munnen röra sig tydligt i ett stort "jävla idiot jävel". mmmmh tänkte man då han hade hela familjen med sig i bilen.

Guest J-Star
Posted

Förra året anmäldes 219 fall av Mord, dråp, vållande till annnans död samt misshandel med dödlig utgång.

Under samma period dog 535 människor i trafiken... det vill säga mer än dubbelt så många.

/J

Posted

Var ute och övningskörde en gång. Körde 70 på en 50-väg men det hindrade inte alla att köra om mig. Vad är det med den gröna skylten som man har på bilens arsle som gör att folk ser sig själva som über-förare?

Posted
Var ute och övningskörde en gång. Körde 70 på en 50-väg men det hindrade inte alla att köra om mig. Vad är det med den gröna skylten som man har på bilens arsle som gör att folk ser sig själva som über-förare?

haha, fick mitt körkort för 2 veckorsedan och det är kul och reta de som övningskör, ligga tätt bakom och köra om fort ,

:D

Posted

haha, fick mitt körkort för 2 veckorsedan och det är kul och reta de som övningskör, ligga tätt bakom och köra om fort ,

:D

Skäms!

Posted

När jag övningskörde år 1800-kallt, så minns jag en episod då jag skulle

köra från Borås.

Jag hamnade bakom en bil med släp, körandes i ca 70 knyck.

Det var rätt mycket trafik, så det gick nästan aldrig att köra om.

(Detta var på en 90-sträcka)

Men när chansen gavs så körde jag om.

Nu var det så att dom flesta trodde naturligtvis att det var jag som hade varit

en bromskloss på vägbanan.

På en bredare del av vägsträckan körde en blå rostig Ford Granada upp i

höjd med mig, var av dom jeans klädda pullisongs herrar som satt i detta

fordon visade sin medmänskliga sida.

En hängde sig ut ur fönstret med en öl i ena handen och visade fingret med

den andra, samtidigt som han skrek några icke genomtänkta ord.

Den andra hängde ut sin byx nedragna ap röv, varpå han särade dessa

flodhäst skinkor. Jag lovar, om chansen fanns, så skulle man säkert kunna

hitta matrester för 12 veckor tillbaka. :lol:

Jag tog lärdom av detta, så nu blir jag aldrig omkörd, utan ska det köras om

så är det jag som gör det på ett korrekt sätt.

(har fortfarande madrömmar om det j-la arslet)

Mvh

Vlad

Posted

vlad: haha lol :D

nä seriöst man undrar ju om folk slått i väggen vid födseln pga övertryck lr nått. låg själv efter en bil som tydligen skulle svänga av en större väg varpå han missar avfarten och TOK-bromsar, själv så hackar ju abs:en ordentligt o bilen bakom mig sätter sig nästan i mitt arsle med. bilen som bromsade lägger sen i backen o backar sakta för att ta sig tillbaka till avfarten, dock kom han på att det kanske inte var så bra ide ändå tillslut när jag lägger mig på tutan... :angry:

tilläggas kan att det var en fyrfilig led som var ordentligt traffikerad...

Guest Fågel Fenix
Posted

Så där upplever jag det också!

Alltid så är det folk som skall "stila" och köra om tokfort eller på ngt annat vis säga att man inte har ngt på vägen att göra om man har en grön skylt på bilrumpan.

@Vlad

Grovsalt skall han hava i den håriga bukt av gräs!!!

:angry:

Posted

P4-span

det finns inget mer irreterande än folk som ligger tätt efter en, och när man går ut på väggrenen för att släppa förbi dom så ligger dom bara kvar...

sen så går man ut igen i körbannan och då kör dom förbi....

avskyr folk som göra så...

men sen så är det j*vligt kul att köra om såna som övningskör när man själv gör och har övningskör skylten på (inte alltid jag har det)...

Posted
Idag kom jag körande genom vår tätort (=50 km/h) blinkar höger, sänker farten det sista och svänger in till en affär.

Ser i backspegeln att det kommer en bil bakom, i bra fart, som kommer upp och slickar bakre kofångaren på min bil. När jag fullföljt min insvängning ser jag att han "ger mig fingret".

Som den sanna gentleman man är så hälsar jag tillbaka.

Då svänger den idioten upp på trottoaren och hoppar ut och börjar gapa om att jag är en fara i trafiken o.s.v.......

Jag upplyser honom om att jag följt hastighetsbestämmelserna samt i god tid blinkat höger innan jag svängde.

Hans resterade släkt (aldrig ensam tydligen) stannar framför hans bil för att se att det går "lugnt" + att jag får veta vad jag bör veta......   Som tur är så är jag lugn in i det längsta + att min dotter på 10 mån satt bredvid....så jag tilltalade honom lugnt och stilla, och förklarade igen att om någon gjort fel så torde det vara han, då han kom i olaglig fart, ej hade tillräckligt avstånd till framförvarande fordon samt att man ej får parkera på trottoaren i Sverige.

Det hela slutade med att han åkte med hela sin familj och jag fick skriva av mig lite här på denna sida.

= Slutet gott allting gott..............eller??????????????????

Några fler som behöver skriva av sig lite??????

Fler trafikpoliser?????????????????

Besserwisser??????????????????

:dong:         :dong:           :((

Dylika incidenter är ju tyvärr inte speciellt ovanliga, det finns ju de som alltid har lite brådis och anser sig ha lite mera rättigheter än andra...ofta i kombination med häftigt humör och ett utvecklat svordomsförråd samt "kroppsspråk"...min CivBef är en av dessa, iaf när det gäller mustiga uttryck och teckenspråk, så ibland får man nyttja lite pedagogik av militärt slag.. :huh:

Häromveckan var jag (med CivBef) på G ned mot Malmö, i ett par mil strax innan Örkelljunga finns en ganska kurvig 90-väg (som dock duger fullt att åka 90 +moms på), framför mig låg 2 bilar: 1 röd (varför alltid RÖD???) Nissan Micra innehållandes en liten grå tant med sina bästa år bakom sig, bakom henne återfanns en ENORM långtradare som slickade henne i röven (Oops..). Tanten körde för övrigt i ca 67km/t. I ca 3 mil.

Jag har nu inget emot att köra lite kvickt, men med den Fiat Bravan jag körde, den vägen och det sällskapet jag hade så lade jag illa kvickt ned alla tankar på omkörning.

Så vi puttrade på i våra 67 km/t med, i runda slängar, 600 000 bilar bakom oss i en kä där alla slingrade sig och letade etfer omkörningsmöjligheter...dvs till vi äntligen kom till en raksträcka (precis innan Örkelljunga) då jag gjorde en klockren omkörning...och precis innan jag skulle svänga in framför tanten i sin micra lade jag märke (hade ju ingen sikt på styrbords sida, dav fanns ju långtradarn) till de fyra polisbilar som stod vid en fik med sin laserpicka och vinkade in mig... (och ett gäng till som körde om) *sucka*

Jag hade ju hållit 23km/t UNDER gällande hastighet i flera mil - kunde man inte fått lite manöverutrymme för det..? "cut me some slack, jack..!", men det örat lyssnade inte polisenmännen med...

*1400kr fattigare*

Uppmärksamhet...hur ofta ser jag inte förare som inte verkar känna till backspeglarnas exeistens ens? Senast imorse var det en tjej som körde om mig i sin fina, nya S60 på E18...och strax bakom henne kom en fet Mercedes och bakom den en S80, i _något_ högre fart än tillåten, och det tog åtminstone 1 minut innan tjejen upptäckte dem och svängde undan, trots att de låg max en billängd bakom. Helt fantastiskt..

Mans-chauvinistisk som jag är, påstår jag att kvinnor över lag har sämre uppmärksamhet i trafiken än män över lag. Män må köra fortare och mera aggressivt, men vi har i alla fall någorlunda koll på omgivningen!? (vilket jag iofs tror beror till stor del på att det oftast är mannen i ett en-bils-förhållande är den som kör) (jag behöver ju bara kolla på tjejbekanta: de har ofta haft körkort i 5-10 ÅR, men har fortfarande kass uppsikt i trafiken och har absolut ingen aning om var bilen slutar nånstans...fickparkering är ofta uteslutet..!)

// Gotcha - fattig galt ("mansgris"? jag kallar aldrig en tant för "kvinnogris", utan säger "sugga" rakt av!!), men numera laglig bilförare.. B)

edit: ang. övningsförare - det var skoj att jäklas med dem när jag själv var nybliven körkortsägare, men numera försöker jag snarare underlätta för dem...bättre det än att stressa dem så något händer (eller INTE händer..)

Posted
haha, fick mitt körkort för 2 veckorsedan och det är kul och reta de som övningskör, ligga tätt bakom och köra om  fort ,

:dong:

Jag hoppas verkligen att du skämtar! Idén med övningskörningsskylten är att vi övriga trafikanter ska bemöta övningsbilisterna med respekt och tålamod eftersom de faktiskt befinner sig mitt i en lektion i en miljö de inte är vana vid. Det är otroligt respektlöst att bete sig på det sätt som du beskriver.

Jag stötte på alla möjliga galenskaper under de ungefär 18 månader jag övningskörde. Folk bröt i stort sett mot varenda trafikregel som finns för att köra om mig, oavsett hur snabbt/långsamt/galet/ansvarsfullt jag körde. Jag har nu haft körkort i 57 dagar och eftersom mina medtrafikanter inte beter sig på samma sätt nu som de gjorde då jag görde med övningsskylt så kan jag dra slutsatsen att det var den som gav upphov till allt detta.

I likhet med Tarkan ovan undrar jag alltså också: Vad är det med den där skylten?

Posted

Det har hänt att jag har fått skåda fingret när jag kört, mitt motvapen är att skratta och VINKA tillbaka.

Jag lovar att fingerpekarna blir ännu argare medan man själv känner sig mycket lugn och tillfreds.

En gång hoppade en gubbe ur sin bil och började skälla, med tanke på att jag inte gjort något fel och att han inte ville lyssna

gav jag honom ett överlägset leende och sa : Berätta något mer jag skiter i. Det är det enda sättet att behandla idioter, som

jag ser det. Det finns nog inget som irriterar arga människor mer än när dom inte blir tagna på allvar + att man

skrattar åt dom. :D

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...