Jump to content

Behöver lite hjälp

Guest hepp

Recommended Posts

Min pappa dog i juli, och hemma hos honom hittade jag en röd typ muck t-shirt som låg undanstoppad från alla andra kläder. Tror han har fått den av någon och den verkade ju betyda nåt för honom eftersom den låg separat. Jag förstår bara inte vad det på t-shirten står för, ser ut ungefär såhär:

Vrålmuck!

1981, 23/12

FP 99-1835.

Är det där sista jag gärna vill veta vad det står för. Försökte googla lite, men eftersom jag inte har nån koll alls på sånt där så är det lite krångligt. Hoppas nån kan hjälpa till, skulle vara intressant att veta. =)

Tack ska du ha. =)

Jag tror inte min pappa gjorde lumpen, utan jag tror som sagt att han har fått tröjan av någon. Så det finns inte direkt någon att fråga. =/

Fältpostnummer låter ju logiskt. Tror jag. Haha... Ojoj, här känner man sig som en dum liten flicka bland proffs.

Det kan ju faktiskt vara så att tröjan inte har någon som helst militär anknytning.

Jag har sett rätt många tröjer med tryck där det står just muck men där man syftat på något civilt, tex en utbildning eller en lång konferansresa.

På arlanda hade SAS anställda ett gäng tryckta tröjer efter en hård vinter med liknande tryck.

Det finns inga andra anhöriga som kanske vet vad som hände just 81?

Det kan ju faktiskt vara så att tröjan inte har någon som helst militär anknytning.

Jag har sett rätt många tröjer med tryck där det står just muck men där man syftat på något civilt, tex en utbildning eller en lång konferansresa.

På arlanda hade SAS anställda ett gäng tryckta tröjer efter en hård vinter med liknande tryck.

Det finns inga andra anhöriga som kanske vet vad som hände just 81?

jo, fast det är en tecknad bild på en snubbe i nån slags militär-liknande uniform, så jag antog att det var så.

men nej, det är ingen som riktigt vet. jaja, tack för svaren iaf. =)

jo, fast det är en tecknad bild på en snubbe i nån slags militär-liknande uniform, så jag antog att det var så.

fotografera och lägg upp en bild på det så kanske vi får lite mer ledtrådar :happy:

fotografera och lägg upp en bild på det så kanske vi får lite mer ledtrådar :)

har tyvärr ingen fungerande kamera, inte ens webcam. men jag får väl vänta till jul då min systers man kommer hit, han är militär så han kanske vet. har dålig kontakt med dom annars, därför jag inte frågat honom innan, hehe...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...