Jump to content

Skjutuppvisningar

Guest Undrar

Recommended Posts

Guest Undrar

Har man slutat helt med skjutuppvisningar? Vet när jag gjorde lumpen så hade man en uppvisning i Trängslet med flyg, helikopter, artileri o.s.v. Vart hittar man information om detta?

Har man slutat helt med skjutuppvisningar? Vet när jag gjorde lumpen så hade man en uppvisning i Trängslet med flyg, helikopter, artileri o.s.v. Vart hittar man information om detta?

Ofta brukar regementen anordna regementets dag mot slutet av värnpliktsutbildningen. Där brukar det generellt vara öppet för allmänheten. Många rycker in nu under sommaren så håll uppsikt på olika regementes hemsidorna framåt i våren.

Gäller det flyg så kolla in tråden 'Officiell Flygdagstråd 2009'

Jag uppfattar det som att "Undrar" snarare syftar på verkansförevisningar. Sådana "brukar" väl dels mest ordnas för FM:s personal, snarare än för allmänheten och dels inte så ofta längre av det skäl som 241 nämner...

Eller har jag fel? Brukade man ordna förevisningar för allmänheten med grk/art, bombfällning och hela köret?

Man kan väl säga att de Markstridsdagar som anordnades på Kråk i juni i år går under den kategorin som "Undrar" frågar efter.

Är de öppna för allmänheten eller för FM + relaterade myndigheter/företag?

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...