Jump to content

Filter 90

brauwl

Recommended Posts

Har skaffat en skysddsmask 90 av en snäll kille. dock hade han inget filter till masken så nu till mig fråga. Har någon nånn aning om vart man kan få tag på ett filter så att jag slipper köpa en hel jävla mask till.

Har skaffat en skysddsmask 90 av en snäll kille. dock hade han inget filter till masken så nu till mig fråga. Har någon nånn aning om vart man kan få tag på ett filter så att jag slipper köpa en hel jävla mask till.

Och vad skall du med en "jävligt stulen" skyddsmask 90 till????

Häftigt att gå på stan med!!

Edited by Kingcoole

Hacka lök? :blink:

Ärligt, ge tusan i att köpa stulen kronmtrl. Mina skattestålars kan användas bättre. :)

BDSM och fetish seems to be the shit?

Du får lov att smoothtalka någon som kan gå in på ett SFD och byta/få ut ett filter. Bli hemvärnsman så får du hela kittet - gratis!

Här finns mer av den varan. (+18-varning på den sidan)

Vad kan man ha en skyddsmask till?

- Militärt. *check*

- Fetish. *check*

- När man byter bajsblöja. *check*

I övrigt: "pass!".

BDSM och fetish seems to be the shit?

Du får lov att smoothtalka någon som kan gå in på ett SFD och byta/få ut ett filter. Bli hemvärnsman så får du hela kittet - gratis!

Här finns mer av den varan. (+18-varning på den sidan)

Vad kan man ha en skyddsmask till?

- Militärt. *check*

- Fetish. *check*

- När man byter bajsblöja. *check*

I övrigt: "pass!".

okej....

Slipa bilen.

Jobba med asbest.

Jobba med målning.

Andra lösningsmedel.

Om fågel eller svininfluensan blir jordens nästa pest.

Finns säkert fler tillämpningar. M90 masken är dels riktigt billig jämfört med civila helmasker och dessutom av vida högre kvalitet och skyddsgrad. De finns att köpa på flera ställen, helt nya och garanterat inte stöldgods. Att de tas nya ur mobförråd och säljs som överskott däremot är givetviss ett brott i sig om nu någon frågar mig, men skall vi lägga ned så skall vi tydligen.

Glöm inte at det finns olika filter för olika tillämpningar.

Det är rätt bra att använda rätt filter vid rätt tillfälle. Annars blir masken värdelös.

Om du behöver mer än ett filter så kom ihåg att sätta dem i rätt ordning....

en länk till en PDF om vilken typ av filter som ska användas när

/martinator

Edited by martinator

Hacka lök? :=o

Ärligt, ge tusan i att köpa stulen kronmtrl. Mina skattestålars kan användas bättre. :lala:

Ansiktsskydd 90 med filter 90 (Det som tillsammans blir skyddsmask 90) och kronans skyddsmaskväska finns att köpa av civila återförsäljare, bland annat på en sida som länkas till från tipsen om militär webshopping på soldf.com. Jag köpte en där en gång i tiden, för att ha en personlig under min tid som hemvärnsungdom, och för att ha i bokhyllan på den tiden jag tyckte det var häftigt. Bara för att brauwl köpt masken i andra hand betyder inte det nödvändigtvis att den är stulen.

Jävla anklagelser på att man är tjyv. Nej min vän köpte den på garderoben och slarver som han är så slarvade han bort filtert. han tröttnade på masken och erbjöd mig den vilket jag gick med på då jag ser det som ett samlarobjekt. Nu för synes skull ville jag få råd pga mitt misslyckade försök att hitta ett filter då masken inte är komplett.

Det där var intressant att veta. Någon som vet vad de olika bokstäverna står för? (P förefaller stå för partikelfilter.)

Jag tror du hittar en del av svaren här

Lika bra att slänga in länk till hemsidan med:

http://www.hewallsafety.se

/martin

• 6 months later...

Via lite googling så hittade jag en cachad sida från SRV om filter till 90-masken.

"Om skyddsmask 90 används och P3 filter skall införskaffas, kontrollera att filtren har en gänga enligt EN 148-1 (NATO-gänga ). Vissa partikelfilter av typ 3 saknar gänga och kräver en adapter med ”EN 148-1 gänga

Finns säkert fler tillverkare men här är en:

SUNDSTRÖM SR280-3 FILTERADAPTER SR280-3

Avsedd att monteras i masker med EN 148-1 gänga så att Sundströms standardfilter kan användas.

http://www.hewallsafety.se/shop/?artnr=140125