Jump to content

Ghost Recon-gruppen, uppdateringar


Guest J-Star

Recommended Posts

Guest J-Star

Vi är just nu 15 personer som antingen spelar aktivt eller är på gång att spela Ghost Recon med Wolfsongs excellenta mod "Swedish Force: For King and Country". De flesta är SoldF.com medlemmar. :angry:

 

Wolfsong själv har för övrigt nyss registerat sig på SoldF.com under just det namnet så nu kan berömmet och förslag på förbättringar riktas direkt till denne gode man som givit oss så mycket nöje. :)

 

Vi håller kontakt via ICQ och spelar normalt på vardagskvällar efter 1900 tills dess att de sista faller ifrån av trötthet någon gång framåt midnatt. För det mesta är det co-op och ibland en del mot varandra under glada tillrop. :blink:

 

Vi har nu bytt till Teamspeak 2 för röst-kommunikation och programmet får Väl Godkänt som betyg. Vår nuvarande version är Release Candidate 2 (RC 2).

 

 

Listan som den ser ut just nu

 

Amfibieslusken (ICQ: 319032248)

Bad Karma (ICQ: 21887230)

Clark (ICQ: 111928177)

Daedalus (ICQ: 11616127)

Enzo (ICQ: 8955231)

J-Star (ICQ: 6685892)

Joanzon (ICQ: 109233372)

KalleSWE: (ICQ: 204832454)

Raffsec (ICQ: 346164115)

Rogge (ICQ: 157202988)

Tompa (ICQ: 145135740)

Vanheden (ICQ: 174813394)

 

(Ej komplett... 3 saknas. Vill ha de andras tillåtelse innan jag smäller upp numren här).

 

 

Lite allmänt om vapen-användningen

 

AK 5C med Aimpoint-sikte är en klar favorit bland vapnen. Näst efter kommer AK 5B och Ksp 90. AK 4 med optiskt riktmedel dyker upp då och då också.

 

Tillbehör brukar variera men 40mm granatkastare på karbinerna är riktigt användbar, speciellt om man drar granaten i ett träd och får en fin airburst ovanför fienden.

 

Handgranater har varit ett underskattat vapen men nu när vi insett att vi måste få ordning på inomhus-striderna så har de kommit till heders i stor mängd.

 

P-skott följer ofta med numer eftersom pansar brukar bita ifrån sig något rent för djävligt om man kommer för nära. Man är inte kaxig när en aldrig sinande ström av spårljus far precis ovanför huvudet och man desperat försöker kräla bakåt i skydd i den föga imponerade hastigheten av < 5 dm/s.

 

Väl mött i den virtuella skogen. :)

 

/J

Link to comment
Share on other sites

He he.... om ni är snälla kan ni få v1.4.2.Beta 2 patchen som mina testare använder för tillfället. [;)]

 

Den har alla vapen fix som är gjorde ännu, inte på Ksp 58B alltså eftersom jag inte börjat med den än. Samt att den har fix för SP på alla specilisters "armor value" som jag glömde sätta i v1.4.1 totalt. Och så har den 16 updaterade uppdrag med mer eller minde hela nya script, som inkluderar mer minor av olika typer, minerade dörrar, larmade dörrar, förmåga att undersöka dörrar och desarmera både bomber och alarm på dessa. Och så lite till. Det är mycket som inte ingår i den patchen som de nya karaktärstexturerna för snö och regn samt alla vapen med "snö textur", updaterade texturer till snö kartorna, den nya A-Dykaren, det nya introt och lite annat.....

Link to comment
Share on other sites

Woo! Tjena moss boys! Griffin kallar jag mig på Nosig om det är fler därifrån. Det skall bli kul att få vara med när när saker lugnar ned sig! :)

Link to comment
Share on other sites

Guest J-Star
jag måste fan skaffa det där liret :D

 

Helt rätt uppfattat! :)

 

Tips: Om du tänker köpa Ghost Recon, köp "Ghost Recon Complete" via Åhléns web-butik. Både spelet + bägge expansion packs 100 spänn billigare (70 om frakten räknas in) än i "riktig" butik.

 

/J

Link to comment
Share on other sites

Woo! Tjena moss boys! Griffin kallar jag mig på Nosig om det är fler därifrån. Det skall bli kul att få vara med när när saker lugnar ned sig!  :)

hejsan griffen, själv är jag ju "känd" på nosig som.. ähh granQ ;)

 

välkommen till soldf

Link to comment
Share on other sites

Guest J-Star
Woo! Tjena moss boys! Griffin kallar jag mig på Nosig om det är fler därifrån. Det skall bli kul att få vara med när när saker lugnar ned sig!  :D

hejsan griffen, själv är jag ju "känd" på nosig som.. ähh granQ ;)

 

välkommen till soldf

granQ: Ska du vara med och spela GR med oss? :)

 

/J

Link to comment
Share on other sites

Guest J-Star
Vad behövs för att kunna lira moden?

 

har inga erfarenheter av ghost recon..

men jag är en jävel på Delta force"1"  :camo:  :/

Ghost Recon med båda expansion-packs (Desert Seige och Island Thunder). Finns på Åhléns web-butik för 399:- (100:- billigare än butik minus 30:- frakt).

 

/J

Link to comment
Share on other sites

Det är ett rätt bra pris.... Själv har jag köpt all till ny pris typ dagen efter de släppts. ;)

 

Och det kanske kommer en expansion till, vi vet inte riktigt men UBI har haft lite frågor ute om det.

 

Jag har ju en amerikansk utgåva av GR också, fick den skickad från UBI när jag hjälpte dem med alla uppdrag till den första officiella coop turneringen. Inte varje dag man har en UPS killen med spel står och ringer på dörren. Jag fick Battle Realms & Morrowind till PC och Grandia II till PS2 också.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.



×
×
  • Create New...