The Swede Posted March 26, 2003 Report Posted March 26, 2003 Förra året uppgraderade en god vän till mig från Girlfriend 1.0 till Wife 1.0 och upptäckte då att programmet krävde så mycket prestanda att det nästan var omöjligt att köra andra program. Han märkte även att Wife 1.0 genererar så kallad ”Child-prosess” som kommer att kräva ännu mer prestanda från systemet i framtiden. Ingen av dessa faktorer var nämnda i manualen eller produktinformationen men andra användare av Wife 1.0 har visserligen varnat för dessa fenomen av applikationen. Men inte bara det. Wife 1.0 installerar sig själv på ett sådant sätt att det alltid är aktivt och kan övervaka alla andra systemaktiviteter. Han har upptäckt att vissa program såsom Pokernight 10.3, Beerbash 2.5 och Pubnight 7.0 inte alls kan köras utan att hela systemet krashar och felmeddelandet ”Du har just utfört en förbjuden åtgärd” visas fast det har gått att köra dessa program tidigare. Vid installationen har man dessutom inga möjligheter att kunna välja bort vissa oönskade plugins som t ex Mother-In-Law 55.8 och Brother-In-Law betaversionen. Dessutom, programmets utformning är väldigt fattigt på funktioner. Några förbättringar som man gärna skulle vilja se i Wife 2.0 är: 1. En ”Påminn mig inte igen” knapp 2. Minimeringsknapp 3. En avinstallationsguide som kan avinstallera Wife 1.0 utan att ta bort vissa resurser från systemet. Jag har själv beslutat att undvika dessa problem i Wife 1.0 genom att hålla mig till Girlfriend 2.0 men det finns vissa problem även här. Helt uppenbart är att man inte kan installera Girlfriend 2.0 över Girlfriend 1.0 utan man måste avinstallera Girlfriend 1.0 först. Andra användare säger att detta är en bugg som man borde känna till. Tydligen uppstår en konflikt när de båda versionerna ska dela på komponenterna. Man kan ju tro att de ska fixa en sådan dum bugg nu. För att göra det hela värre så fungerar inte avinstallationen för Girlfriend 1.0 något vidare. Den lämnar små men märkbara spår efter sig i hela systemet. En annan mycket irriterande sak att tänka på: Alla versioner av Girlfriend skickar små Popup-meddelanden om fördelen med att uppgradera till Wife 1.0. Wife 1.0 har en annan, helt odokumenterad bugg. Om du försöker installera Vprassel 1.1 kommer Wife 1.0 att radera all MsMoney-filer och sedan avinstallera sig själv. Efter det kommer det att vara omöjligt att installera Vprassel 1.1 igen på grund av för lite tillgångar i systemet. För att undvika ovan nämnda bugg kan man försöka installera Vprassel 1.1 på ett helt annat system och aldrig göra några filöverföringar eller skapa några nätverksförbindelser. Undvik liknande Shareware-program som OneNightStand 2.1 som kan innehålla virus som kan påverka Wife 1.0. En annan lösning är att köra Vprassel 1.1 via en Internetprovider under falskt namn. Även här bör man se upp med virus som omedvetet laddas ner. NN No copyright The Swede
Ing Posted March 26, 2003 Report Posted March 26, 2003 En mycket viktig fråga här är om något av systemen är kompatibla med SoldF Forum 3.2? Eller FBU Veckokurskurs X.x? :D
Särimner Posted March 26, 2003 Report Posted March 26, 2003 Wife 1.0 är inte kompatibelt med följande applikationer. Jag har erfarit detta av egen erfarenhet: Balkanmission 1.0 Motorsportcompeting 2.5 Equipmentforswedishnationalguardexercisesinvestment 1.2 Requestfornewcomputer 1.0 Följande virusprogram har också infiltrerat mitt system: Motherinlaw 5.0 Motherinlawssillylittledog 2.0 Prettypinkcurtainsinthelivingroom 1.5 PMS 16.7 När jag försökte installera programmet bredband 1.0 uppstod en hårdvarukonflikt som istället resulterade i nytvättmaskin 1.0 som systemet hävade att det behövde bättre. Å andra sidan tillkom trevliga bonusapplikationer såsom dotter 1.0 och 2.0 samt ettordnatliv 1.5
flying_c Posted March 26, 2003 Report Posted March 26, 2003 hehe .. lool .. Jag kör mer Singel 1.0 Med denna programvara får jag också andra applikationer gratis, t ex Stark-högerarm 2.7 Måste ordna mig en kopia av Girlfriend på lämpligt sätt. Känns lite töntigt att köpa. Fråga: Vad får man om man klonar en sjörövare? Svar: En piratkopia. ;)
Särimner Posted March 26, 2003 Report Posted March 26, 2003 Fråga: Vad får man om man klonar en sjörövare?Svar: En piratkopia. ;) Åh *suck* vad dåååligt
oz Posted March 27, 2003 Report Posted March 27, 2003 Ho ho! Den härå: "Va får man om man korsar en arab och en ko???? MILKSHAKE" lol rofl mohahaha hihi tihi eller nåt.
Delta Golf Posted March 27, 2003 Report Posted March 27, 2003 "vill du vara med i vattenskalleklubben"? "JÄTTEHJÄRNA"!
Adam Wilhelm Posted March 27, 2003 Report Posted March 27, 2003 Balkanmission 1.0Motorsportcompeting 2.5 Equipmentforswedishnationalguardexercisesinvestment 1.2 Requestfornewcomputer 1.0 Jag har samma problem men när tvättmaskin 1.0 höll på att lägga av och jag tyckte att vi skulle uppdatera till tvättmaskin 2.0 så tyckte wife 1.0 att vi skulle uppdatera litentv 1.0 till stortv 1.0 istället.
J.Thern Posted March 27, 2003 Report Posted March 27, 2003 girlfriend 1.0 brukar fungera bra om inte sådana rutiner som strul 1.0 installeras... det är ju klockers...
Fu Dahlberg Posted March 27, 2003 Report Posted March 27, 2003 Balkanmission 1.0Motorsportcompeting 2.5 Equipmentforswedishnationalguardexercisesinvestment 1.2 Requestfornewcomputer 1.0 Jag har samma problem men när tvättmaskin 1.0 höll på att lägga av och jag tyckte att vi skulle uppdatera till tvättmaskin 2.0 så tyckte wife 1.0 att vi skulle uppdatera litentv 1.0 till stortv 1.0 istället. Var laddar man ner sådana?
Adam Wilhelm Posted March 27, 2003 Report Posted March 27, 2003 Prova Kazaa... Först var hon Girlfriend 1.0:s patch nämligen Kompis 1.2. Efter ett tag avinstallerade jag Girlfriend 1.0 och uppdaterade Kompis 1.2 till Girlfriend 2.0. Efter ett tag märkte jag att det behövdes en ytterligare uppdatering till Wife 1.0 men den kom också att kräva en massa pengar. Uppdatering är dyrt. Att programvara ska vara så dyrt!!
flying_c Posted March 29, 2003 Report Posted March 29, 2003 Du kan alltid köpa billigt från Thailand ... :P
Jimbo Posted March 29, 2003 Report Posted March 29, 2003 man bara skrattar.. hehehhe. roligare läsning får man leta efter
Kommer få tönt-tjänst Posted March 30, 2003 Report Posted March 30, 2003 Måste ordna mig en kopia av Girlfriend på lämpligt sätt. Känns lite töntigt att köpa. Hittade följande support. Till nån hjälp kanske? För de som har lite låg prestanda så är Fys 1.0 ett bra programm som underhåller systemet och uppgraderar det samtidigt som det körs. Detta finns redan installerat på alla system men går att uppgradera gratis på t.ex. SoldF.com. Ett lite bättre programm är Gym X.X (bättre versioner är dyrare, man bör dock lägst skaffa 1.3), men det tyvärr oftast måste köpas. Det tar även längre tid att starta upp och stänga ner beroende på hur långt det är till närmaste server. Fördelen med detta programm är att det ger möjliget att söka efter bra versioner av Girlfriend 1.0 samtidigt som det uppgraderar systemet, en möjligthet som är ytterst begränsad på Fys. Fys och Gym är kompitabla med varandra. De som redan har god prestanda bör istället fokusera på bra sökprogramm specialliserade på att söka efter Girlfriend 1.0. Vilket som är bäst är ingen överens om men de som kan sin sak anser att det kraftigaste som finns ute på marknaden är Bebis 0.3. Detta programm följer tyvärr nästan enbart med olika delarna i Wife-serien, men går att även skaffa på andra sätt. Att installera detta programm innan Wife är dock mycket oklokt och rekomenderas inte! Har man tillgång till ett bra nätverk brukar man istället kunna få låna Bebis 0.3 (Välj "Install and run from current location"). Bebis 0.3 har den unika egenskapen att man själv inte behöver söka efter Girlfriend 1.0, det sker automatiskt! Det finns färdiga rutiner att köra, t.ex. Söndagspromenad. Man bör dock veta att Bebis är riktat till proffesionella användare och är mycket instabilt! Snabba och korrekta åtgärder krävs ofta för att hindra systemet från att krasha. Man bör försöka få tag på en så ny version av Bebis som möjligt, Bebis 0.3 är den hetaste versionen just nu. Äldre versioner är speciellt effektiva idag. Bebis 2000, ja tillochmed Bebis 98 är fortfarande väl fungerande, och faktiskt betydligt stabilare än nyare versioner, även om de aldrig blir lika effektiva som ett korrekt hanterat Bebis 0.3. För de som har Girlfriend 1.0 installerat kan programmen Humor 1.0, Ömhet 6.0 samt Tillgänglig 24/7 vara mycket praktiska systemverktyg. Folk kanske skaffa ett liv istället? :P ...och ja, det där med SoldF.com la jag dit själv ;)
Karl Z Posted March 30, 2003 Report Posted March 30, 2003 Det sorgliga är att det där stämmer på microsofts program! // Karl
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.