Unicorn Posted June 8, 2009 Report Share Posted June 8, 2009 Nu är jag lite sent ute för att pusha för denna film. Satt och zappade och blev glatt överraskad över att hitta denna väl genomarbetade film av dokumentärstuk i ettan och fastnade. Även om verkligheten inte är lika "flashig" som diverse actionfilmer tyckte jag detta var en riktigt bra film som beskrev spelet runt kapningen av "Landshut" 1977, och den följande stormningen av GSG9 under Ulrich Wegeners ledning (En av historiens största bedrifter i polisiärt/militärt precisionsarbete). Var det någon mer än jag som såg denna? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berg Posted June 8, 2009 Report Share Posted June 8, 2009 Såg praktiskt taget hela, riktigt gripande och välgjord film. Lite mer allmänbildad blev man på kuppen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AdamKalle Posted June 9, 2009 Report Share Posted June 9, 2009 Såg en liten del av den eftersom jag var på jobbet men det blir definitivt hyra motsv så man får se hela Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LtLag Posted June 9, 2009 Report Share Posted June 9, 2009 Går i repris på fredag 12/6, kl. 21.55 på SVT24... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LUK Posted June 9, 2009 Report Share Posted June 9, 2009 Såg filmen igår, tyckte att den var helt okej. Kan även rekommendera dokumentären Special Forces Heroes (episod 2) för den som vill veta lite mer om hur det gick till. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fjällräv Posted June 13, 2009 Report Share Posted June 13, 2009 För den som missade filmen och vill se den så finns den tillgänglig på SVT:s hemsida: Filmen. Passa på att se den inom den närmsta framtiden då SVT brukar ta ner sina program från webben efter trettio dagar. För övrigt kul att se Thomas Kretschmann i ännu en roll typisk för honom. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts