Jump to content

Lungsjukdomen SARS

Recommended Posts

Posted

Har funderat dom senaste dagrana om inte den här "lungsjukdomen" som har dykit upp kan vara någon typ av biologsikt vapen. Då jag inte är insatt i ämnet så lämnar jag frågan öppen. Vad tror ni? :=o

Posted

Jag är inte heller insatt i ämnet men jag tror inte det. Jämför med Ebola som brutit ut igen. Resistenta bakterier har vi hört talas om ett tag nu. Även tidigare har det ju funnits mystiska sjukdomar så man fått låsa in folk på någon specialavdelning där läkarna måste gå omkring i plastdräkter med syrgas eller något särskilt filter.

Så fort det händer någonting nuförtiden verkar ju terrorism vara det första folk tänker på. Skulle jag genomföra försök med biologiska stridsmedel skulle jag antingen ha någon sorts magsjuka i vattnet i storstäderna för att se vilken effekt det får eller om det var något riktigt farligt skule jag testa det i en liten avlägsen by i långtbortistan för att inte riskera att det sprider sig.

Posted
Tror inte att det är ett biovapen. De första fallen upptäcktes utanför Hong Kong i november. Ett biovapen hade nog spritts i en storstad.

Du menar i New Territories på fastlandssidan..?

Annars är ju Hong Kong (Kowloon + HK Island) en hyfsat stor stad.. B)

Posted
DÖDSSMITTAN ÄR HÄR!

Bygg en bunker av cement, bunkra upp med aftonbladet

och undvik chips (cancer) ta istället bönor (bra mot rynkor).

ehhh inte har man tid med sånt trams...dödssmitta bahha :dong::huh:

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...