hepic Posted March 22, 2009 Report Posted March 22, 2009 Fick ett svar från rekryteringscentrum att det det fortfarande inte var bestämt, så inget är väl skrivet i sten just ännu?Jag frågade angående pilotyrket, och det var tydligen en kategori som fortfarande diskuterades. Skulle bli klarare framå slutet av våren, så jag håller ögonen öppna. Kanske det blir gällande även om man vill söka OP. / Hepic Hojta gärna till om/när du får annan info, via pm eller här. Absolut, men det lät som om informationen kommer bli officiell i slutet av våren. Kommer nog finnas på hemsidan osv. Personligen kommer jag nog söka AspU 2010 i vilket fall som helst. Nu sitter man iaf här efter 5 veckor, har fått höra mer rykten om att man ska kunna söka till OP nästa år via AspU, men som sagt var det är ju inte ens klart om det blir nån AspU nästa år så.... Börjar kännas som om ett mönster nu :P All denna förvirring, från alla håll. Quote
Dacke Posted March 28, 2009 Report Posted March 28, 2009 Börjar kännas som om ett mönster nu :PAll denna förvirring, från alla håll. Kanske inte redan nästa år. Men iom att detta nu kommer att bli FM:s nya rekryteringssätt, då värnplikten avskaffas, så kommer det med allra största säkerhet till att bli så i framtiden. Men när...? Quote
Emil - HVund Posted April 25, 2009 Report Posted April 25, 2009 Någon som känner sig mogen att berätta vad aspirantutbildningen innehåller. Är det en teoretisk, praktisk eller mixad grund för officersutb. och hur ser denna grund ut? Jag finner väldigt lite info. på mil.se. Tack på förhand Quote
Lindeblad Posted April 25, 2009 Report Posted April 25, 2009 Någon som känner sig mogen att berätta vad aspirantutbildningen innehåller. Är det en teoretisk, praktisk eller mixad grund för officersutb. och hur ser denna grund ut? Jag finner väldigt lite info. på mil.se. Tack på förhand Beskrivs ofta i termer av GSU och FSU. Mycket springa i skogen med andra ord. Quote
Dacke Posted April 29, 2009 Report Posted April 29, 2009 Någon som känner sig mogen att berätta vad aspirantutbildningen innehåller. Är det en teoretisk, praktisk eller mixad grund för officersutb. och hur ser denna grund ut? Jag finner väldigt lite info. på mil.se. Tack på förhand Den är extremt praktisk, teoretisk och tidskomprimerad. Vi har efter tre mån kommit lika långt som vpl gör på sex månader, har vi fått förklarat för oss. Förutom att det bedrivs en vanlig GSU så ligger det inbakadt olika strimmor som följs genom hela utbildningen. En av dessa är just ledarskap. Quote
Recommended Posts