linush Posted May 26, 2008 Report Share Posted May 26, 2008 Hur kommer Ungdomsverksamheten i Blekingegruppen påverkas om F17 läggs ner? Jag har hört att hemvärnet ska flytta sin verksamhet till Växjö men jag vet inte säkert. Någon som har insikt kan väl upplysa mig! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chassi Posted May 27, 2008 Report Share Posted May 27, 2008 Fråga din ungdomsledare, han borde ha mest insikt av alla. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
linush Posted May 27, 2008 Author Report Share Posted May 27, 2008 Det har jag. Han menar att om F17 påverkas utav FB09 så kommer endast JAS-skvadronen försvinna och inget kommer påverka ungdomsverksamheten. Min far å andra sidan menar på att hela F17 kommer läggas ner och jämnas med marken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krook Posted May 27, 2008 Report Share Posted May 27, 2008 Hur kommer Ungdomsverksamheten i Blekingegruppen påverkas om F17 läggs ner? Jag har hört att hemvärnet ska flytta sin verksamhet till Växjö men jag vet inte säkert. Någon som har insikt kan väl upplysa mig! Växjö lär inte vara aktuellt. Troligare då är att Marinbasen i Karlskrona tar över ansvaret för frivilligförsvaret inkl ungdomsverksamhet. /K Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fk BJU Posted June 19, 2008 Report Share Posted June 19, 2008 Hej! Att Blekingregruppen går till karlskrona är inte så säker.För jag talade med handläggaren på Kalmar och Kronobergsgruppen och han försa sej att dom redan nu planera för av övertagande av Blekinge hemvärn o ingen på KRAG har erfarenhet av marint hemvärn. Men den hinner säker ändra sej flera gånger längst resan gång. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts