Jump to content

Recommended Posts

Vad hände med det som stod i artikel på mil.se?

Om Nordic Battlegroup genomför annan insats före sista juni 2008 kommer din ansökan att behandlas på nytt. I så fall kommer du att bli kontaktad med en förfrågan om du fortfarande är intresserad av den befattning du sökt.

 

Om du är intresserad att göra internationell tjänst under sommarhalvåret 2009 (KS19 och FS17) uppmanar vi dig att söka igen under ansökningsperioden 14 april till 11 maj 2008. Välkommen att söka igen!

Blir det resterna av NBG (SoT, Log, Ing...) som delar på KS19 eller ett ensamt kompani, liknande att 712.komp=Ks18, ansvarar för bemanningen?

Suget att söka försvinner inte med åren även om det gäller ännu en sommar på redan känt ställe... :winner:

 

Mvh,

Foxtrotcharliegrg

Link to comment
Share on other sites

Det torde vara P4, delar ur 411:e och NBG är tänkt att utgöra grunden. (Det är här ni ur IA06 ska säga "vi sa ju det" :) )

 

 

Var det inte LV6 som skulle ansvara för KS19? Hörde något mummel om det för inte så länge sedan. Rätta mig om jag har fel.

Edited by Fu. Kil
Link to comment
Share on other sites

Det torde vara P4, delar ur 411:e och NBG är tänkt att utgöra grunden. (Det är här ni ur IA06 ska säga "vi sa ju det" :D )

 

 

Var det inte LV6 som skulle ansvara för KS19? Hörde något mummel om det för inte så länge sedan. Rätta mig om jag har fel.

 

Det är KS20 som LV6 ansvarar för.

 

Källa: C Lv6 månadsbrev under www.halmstad.mil.se

 

/J

Link to comment
Share on other sites

Det torde vara P4, delar ur 411:e och NBG är tänkt att utgöra grunden. (Det är här ni ur IA06 ska säga "vi sa ju det" :rolleyes: )

 

 

Var det inte LV6 som skulle ansvara för KS19? Hörde något mummel om det för inte så länge sedan. Rätta mig om jag har fel.

 

Det är KS20 som LV6 ansvarar för.

 

Källa: C Lv6 månadsbrev under www.halmstad.mil.se

 

/J

 

 

Jag tar genast tre straffrundor på hinderbanan.

Link to comment
Share on other sites

Det torde vara P4, delar ur 411:e och NBG är tänkt att utgöra grunden. (Det är här ni ur IA06 ska säga "vi sa ju det" :surprise: )

 

 

Var det inte LV6 som skulle ansvara för KS19? Hörde något mummel om det för inte så länge sedan. Rätta mig om jag har fel.

 

Det är KS20 som LV6 ansvarar för.

 

Källa: C Lv6 månadsbrev under www.halmstad.mil.se

 

/J

 

 

Jag tar genast tre straffrundor på hinderbanan.

 

Hinderbanan är belöning

Om du nödvändigtvis måste "straffa" dig så tycker jag att du skall avstå från t ex 3 härliga varv på hinderbanan :D

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Fick ett tjockt kuver igår med kallelse till mönstring på Pliktverket i Täby. Bor i Trollhättan så vad hände med Pliktverket i Gbg??

 

Sökte som tolk så det måste vara det som fick mig "igenom", om det nu är så att KS19 = NBG.

Sen får vi se. Allt hänger på hur mycket de behöver min kompetens inom språk, skrift och Balkan-mentalitet kännedom.

Link to comment
Share on other sites

Fick ett tjockt kuver igår med kallelse till mönstring på Pliktverket i Täby. Bor i Trollhättan så vad hände med Pliktverket i Gbg??

 

Sökte som tolk så det måste vara det som fick mig "igenom", om det nu är så att KS19 = NBG.

Sen får vi se. Allt hänger på hur mycket de behöver min kompetens inom språk, skrift och Balkan-mentalitet kännedom.

Idag fick jag ett till brev från FM. Detta var betydligt tunnare än förra...

 

Detta är vad som står i det:

Svar på din ansökan till Försvarsmaktens utlandsstyrka

 

Uttagningen efter vårens rekrytering till uttlandsstyrka är nu avslutad.

Din ansökan har inte föranlett någon uttagning.

Detta brev skickas till alla som sökt FS17, KS19 och/eller TD01 som inte blivit ianspråkstagna till någon av nämnda enheter.

Vi tackar för det intresse du visat vår verksamhet!

OBS

Detta brev kan även nå personer som ianspråkstagits för andra insatser eller beredskapsförband. Brevetkan även nå personer som fortfarande är under behörighetsprovning (kallad till tester för utlandstjänstgöring, tolktester mm).

Ni kan bortse från detta brev.

 

Information om rekrytering, lediga befattningar etc. finner du på vår hemsida: www.mil.se

Nästa rekryteringsomgång till FS18, KS20 och observatörer startar vecka 43!

Jag tillhör då de som kan bortse från detta brev....I.o.m att jag redan blivit kallad till tester och grejer.

Någon annan som fått detta brev med...?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...