vedor Posted December 27, 2007 Report Share Posted December 27, 2007 (edited) Fick reda på nyligen att jag skall mönstra den 31e januari, och är just nu sjuk. Dom tjänsterna jag är intresserad av kräver 6-7 på konditionstestet. Det jag undrar är om det är värt att be om att få skjuta upp mönstringen ett par månader för att försäkra mig om att få detta resultatet på cykeln? Eller riskerar jag att tjänsterna redan är upptagna då? mvh (Edit, ser nu att jag la tråden fel. Ursäkta mig) Edited December 27, 2007 by vedor Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AMC Posted December 27, 2007 Report Share Posted December 27, 2007 Som jag har förstått det så ska de inte spela någon roll. "Rätt person på rätt plats" eller vad det nu heter. som jag hört så konkurerar man med alla i samma årskull om platserna. Sen tror jag att du definitivt tjänar på att vara frisk och hunnit återta kondisen du tappat när du va sjuk innan du mönstrar. Du har ju iaf ingen chans att få tjänsten om du kommer dit och får en 5:a hur tidigt du än mönstrar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vargas Posted December 27, 2007 Report Share Posted December 27, 2007 *FLYTTAR TRÅD TILL PLIKTVERKET* /Vargas, BLÅGUL Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dizzy_keys Posted December 28, 2007 Report Share Posted December 28, 2007 Jag flyttade min mönstring flera gånger, ring pliktverket och berätta läget så fixar allt sig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KOB Posted December 28, 2007 Report Share Posted December 28, 2007 Om du inte väger över 80 så borde du klara 7 genom att vara rätt otränad, så du kanske inte behöver skjuta upp... Mvh Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eindpeng Posted January 2, 2008 Report Share Posted January 2, 2008 Hah, jag sköt upp min mönstring på grund av knivig situation och tillslut när jag skulle få ny tid fick jag istället brev om att jag inte skulla mönstra. Det fanns för få befattningar kvar sa de. Mönstrade dock ändå och har nu gjort halva min tid som bevakningsgruppchef. Kanske inte vad jag tänkt mig från början men jag får i alla fall göra lumpen. Så, risken att de flesta befattningar är upptagna kan inträffa, det gjorde det för mig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedor Posted January 7, 2008 Author Report Share Posted January 7, 2008 Om du inte väger över 80 så borde du klara 7 genom att vara rätt otränad, så du kanske inte behöver skjuta upp... Mvh Hur mycket svårare blir det på konditionstestet om man väger över 80kg då? Jag väger nämligen precis över 80kg. Får man cykla längre helt enkelt då eller? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AMC Posted January 7, 2008 Report Share Posted January 7, 2008 Vägde in på 82 och cyklade en 8:a utan att ha tränat särskilt mkt.. tror inte dom har nån särskild gräns just vid 80kg utan det räknas efter varje kilo du väger (Watt/Kg) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wannaroll Posted January 12, 2008 Report Share Posted January 12, 2008 (edited) Min brorsa pluggade utomlands ett år o behövde inte mönstra då. tror det går om man har en anledning som dom på pliktverket "köper"... Edited January 12, 2008 by wannaroll Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JonasEA Posted January 14, 2008 Report Share Posted January 14, 2008 Du kan skjuta upp den "för att du ska träna" hur mycket som helst, det gjorde jag. Just för att jag ville träna också! men skjut inte upp den tills det år du fyller 20, det gjorde jag också, då finns det en lag som säger att du inte får mönstra längre och då måste du krångla på och Kräva en tid av dom. Men gå inte dit krasslig eller så, får då kanske du inte får cykla alls Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PhilipG Posted January 16, 2008 Report Share Posted January 16, 2008 Min brorsa pluggade utomlands ett år o behövde inte mönstra då. tror det går om man har en anledning som dom på pliktverket "köper"... Bodde utomlands tills jag tog studenten och hade min mönstring uppskjutet tills jag flyttade tillbaka till Sverige. Som sagt, har du en bra anledning ska det gå, det är bara att ringa Pliktverket's kontor där du skall mönstra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts