Jump to content

Träning och Resultat


Grunt

Recommended Posts

Pjhuu....... Kom just hem från ett av årets första löppass. För många semlor........

 

Tänkte det kunde vara kul att kolla hur vältränade vi är här på Soldf så man kanskekunde få lite träningsråd på köpet också. :)

 

Själv har jag tappat rejält på sistone och ligger nu efter med i princip all form av träning som finns.

 

Sprang milen på strax under 50 min nu men borde komma ner till omkring 43 när jag tränat ett tag. Lyckas aldrig springa snabbare är så. Måste vara någon sorts naturligt hinder. B)

 

Strykan är det än värre med. Tar väl bara omkring 70 i bänk.

Någon som har något tips om hur jag ska träna för att lyckas öka det?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 147
  • Created
  • Last Reply

Har aldrig varit speciellt intresserad av att springa men har tagit mig i kragen nu (hållt på i 3v) när jag sökt YOP...kanske man klarar sig till fysprovet ;)

 

Springer ca 3x6km i veckan (sprang milen i förrgår på 50 blankt...jädra vad jag blev glad :)) + marsch med kängor och 10kg packning 2x10km i veckan...+ lite böj-sträck, situps och backups varje gång (siktar på baskraven) hoppas komma i bättre form än någonsin...och det e faktiskt rätt kul o träna om man har ett mål och en mening med träningen...+ man blir jädrigt mycke piggare

 

Ser fram emot bra tips i denna tråd på roliga träningspass med militärkaraktär!

 

/JOR :)

Link to comment
Share on other sites

Pjhuu....... Kom just hem från ett av årets första löppass. För många semlor........

Själv har man hållit på oavbrutet sen oktober. Det är f*n inte lätt i -12c och inte blir det lättare när kvicksilvret sjunker till -22c.

 

Jag håller med dig om att det måste finnas ett naturligt hinder för jag kan inte springa milen på mindre än 42min.

 

Jag kan inte ge dig många bra tips men ett får du: Lyssna mycket och noga på kroppens signaler, de säger dig en hel del. Om du känner att kroppen stretar emot ta det lungt ett tag men ät inte för mycket onyttig mat under denna perioden bara.

Link to comment
Share on other sites

Ingen löpfantast, aldrig varit, sprang på typ 43 som bäst under GU.

 

Cyklat en del genom åren, först allmänt, sedan mountainbike, skall göra mitt bästa för att ta upp det igen nu till våren, så man kan pressa lite i sommar :D

Kört styrketräning från och till, inte för att bli biff utan för att jag kört det som komplement till den kampsortsträning jag tränat.

Kampsport är det jag sysslat mest med, började i 8-års åldern och har sedan bytt inriktning genom åren.

Haft ett mer eller mindre helt knä ett par år så det har varit svårt att träna som jag vill, samt att jag haft arbetstider som inte funkat, knät och jobbtider är nu "fixat" och jag skulle börjat träna för nå'n vecka sedan men det sket sig eftersom jag bröt armen...

 

Så, om jag inte bryter nå't annat så skall det tränas kampsport, styrketräning och MTB, kanske skall förska löpträna lite, dock har jag tagit bort en del av menisken och det kanske inte är lämpligt med löpträning med 100 kg Jonas då?

 

Men, tränas skall det, och hårt...

 

Har för övrigt ett mycket fysiskt tungt jobb och kompletterings träning för det känns som en mycket god idé:

 

Träna är nice! :)

 

Oh yeah, skogen skall få ett större inslag i mina hobby verksamheter, även klippklättring och caving/spelunking, det är ju rätt fysiskt det med :)

Link to comment
Share on other sites

2Sharp: Vilken kampsport utövar du? Och hur högt är du graderad?

Skall ju börja igen.. så just nu inget....

 

Tränade judo i 4 år (8-12) det var ju mer lek, har väl gult där :D sedan blev det karate (wado-ryu) 12-16 är nog gult där också? eller orange?? hoppade på wing chun kung-fu (Simon Lau som master) och körde det till jag var 23? en del avbrott för gu etc. (har första graderingen för Simon Lau) någonstans där blandade jag in modern arnis (Remy Presas? har väl orange där med??) vilket var en rejäl "eyeopener" för filipinsk kampsort i största allmänhet, klubben jag tränade för hade div. seminarier med alla möjliga kampsporter, vi testade krav, sambo, shoot, kempo, inayan escrima (RIP Suro Mike Inay) kali-sikaran, korstränat en del med ju-jutsu folk, brottare etc. etc.

Knä't hoppade ur led 96 när jag sparrades, efter det har det varit sporadisk träning i organiserad form, kört en del träning och seminarier, men sparring har varit mer eller mindre uteslutet = kass. Nu verkar knät vara stabilare, så nu kör jag på, pajar det igen lägger jag kamsportsträningen på hyllan för gott...

 

Aldrig varit bra på att härma/imitera tekniker, eller varit bra på det överhuvudtaget, ett koncepttänkande fungerar bättre för mig än standardtekniker, vilket är glockrent med de fillipinska kampsporterna. Graderingar har därför aldrig gått speciellt bra, eller för den delen varit intressant, jag har träffat ograderade som spöat skiten ur mig, och svartbälten jag mer eller mindre "ätit upp"

Har ingen direkt önskan att lära mig så mycket "konst" jag vill lära mig släss helt enkelt.

Knivar och tillhyggen skall ingå, det är även det jag kommer att fokusera på.

 

Hoppas det klargjorde nå't :) skall bli skitkul att börja träna igen, saknat det som f-n!

Link to comment
Share on other sites

2Sharp: Vilken kampsport utövar du? Och hur högt är du graderad?

Skall ju börja igen.. så just nu inget....

 

Tränade judo i 4 år (8-12) det var ju mer lek, har väl gult där :D sedan blev det karate (wado-ryu) 12-16 är nog gult där också? eller orange?? hoppade på wing chun kung-fu (Simon Lau som master) och körde det till jag var 23? en del avbrott för gu etc. (har första graderingen för Simon Lau) någonstans där blandade jag in modern arnis (Remy Presas? har väl orange där med??) vilket var en rejäl "eyeopener" för filipinsk kampsort i största allmänhet, klubben jag tränade för hade div. seminarier med alla möjliga kampsporter, vi testade krav, sambo, shoot, kempo, inayan escrima (RIP Suro Mike Inay) kali-sikaran, korstränat en del med ju-jutsu folk, brottare etc. etc.

Knä't hoppade ur led 96 när jag sparrades, efter det har det varit sporadisk träning i organiserad form, kört en del träning och seminarier, men sparring har varit mer eller mindre uteslutet = kass. Nu verkar knät vara stabilare, så nu kör jag på, pajar det igen lägger jag kamsportsträningen på hyllan för gott...

 

Aldrig varit bra på att härma/imitera tekniker, eller varit bra på det överhuvudtaget, ett koncepttänkande fungerar bättre för mig än standardtekniker, vilket är glockrent med de fillipinska kampsporterna. Graderingar har därför aldrig gått speciellt bra, eller för den delen varit intressant, jag har träffat ograderade som spöat skiten ur mig, och svartbälten jag mer eller mindre "ätit upp"

Har ingen direkt önskan att lära mig så mycket "konst" jag vill lära mig släss helt enkelt.

Knivar och tillhyggen skall ingå, det är även det jag kommer att fokusera på.

 

Hoppas det klargjorde nå't :D skall bli skitkul att börja träna igen, saknat det som f-n!

Om du vill ha en kampsport där tillhyggen och knivar ingår så kan du prova Ninjutsu. Där ingår kniv och dödliga tekniker. Kolla upp det, det kan vara intressant. Testade det en gång parallellt med Tae Kwon Do:n. Fast nu kör jag endast Tae Kwon Do. Om ett år är det dags för 2:a Dan.

Link to comment
Share on other sites

Har ingen direkt önskan att lära mig så mycket "konst" jag vill lära mig släss helt enkelt.

Knivar och tillhyggen skall ingå, det är även det jag kommer att fokusera på.

Jag diskuterade kampsport med en god vän i Göteborg några dagar sedan. Han tror sig ha ungefär två års träning kvar till svart bälte i Tae Kwon Do, men är sugen på att istället börja träna något mer "praktiskt användbart". Han har även kört boxning ett tag för att få upp slagtekniken som komplement till allt sparkandet i sin Tae Kwon Do träning. Jag föreslog en kombination av Krav Maga och Thaiboxning, där det första skulle ge de huvudsakliga teknikerna och det andra "milling"/"härdning", samt enkla och effektiva sparkar, slag och knäingar. Skulle själv vilja träna kombinationen, men Krav Maga finns inte här i Linköping och min befintliga träning (styrke/uthållighetsträning med vikter, löpning och mountainbike) tar redan ungefär tolv timmar per vecka i anspråk, vilket gör att det är lite svårt att hitta tid. Är det någon vet de exakta skillnaderna mellan de olika Krav Maga stilarna, d.v.s. barn, civil, polis och militär Krav Maga, och om det enbart är den civila stilen som tränas civilt, d.v.s. utanför försvaret, i Sverige? Jag antar att man i den militära stilen t.ex. utgår från att man själv och motståndaren kan ha hjälm, kroppskydd och stridssele, men jag har svårt att förstå vilka skillnader det är mellan de civila och polisiära stilarna.

Link to comment
Share on other sites

Om du vill ha en kampsport där tillhyggen och knivar ingår så kan du prova Ninjutsu. Där ingår kniv och dödliga tekniker. Kolla upp det, det kan vara intressant. Testade det en gång parallellt med Tae Kwon Do:n. Fast nu kör jag endast Tae Kwon Do. Om ett år är det dags för 2:a Dan.

Några frågor om Ninjutsu:

1. Får jag lära mig att kasta kaststjärnor?

2. Får jag lära mig att kasta rökbomber?

3. Får jag lära mig att hoppa till ett hustak några hundra meter bort inom de sekunder röken från rökbomben skyler mig?

4. Får jag lära mig att snabbt ta sig fram under marken/jorden för att överlista fienden?

5. Får jag lära mig att gömma mig under vattnet och andas genom ett vasstrå?

6. Får jag lära mig att klättra uppför släta väggar med sådana där tuffa stålklor i händerna?

7. Får jag lära mig att ha med Ninjaskenmål (läs: skyltdockor i Ninjadräkt) som jag snabbt kan rigga upp för att få fienden att attackera dessa istället för mig?

8. Får jag lära mig att åka till USA och slåss mot stora narkotikasyndikat?

9. Får jag lära mig att säga tuffa fraser som de följande med den där alldeles RÄTTA™ brutna accenten:

 

"That was their special skill. A thousand ways of death."

-Cho Osaki, Revenge of the Ninja

 

"This is no job for the police. It's something I'll have to do.

Only a Ninja can stop a Ninja."

-Cho Osaki, Revenge of the Ninja

 

Jag har sett och hört allt detta i de otaliga Ninjafilmer jag sett, så då måste det ju ingå i Ninjutsu. :D

Link to comment
Share on other sites

Några frågor om Ninjutsu:

1. Får jag lära mig att kasta kaststjärnor?

2. Får jag lära mig att kasta rökbomber?

3. Får jag lära mig att hoppa till ett hustak några hundra meter bort inom de sekunder röken från rökbomben skyler mig?

4. Får jag lära mig att snabbt ta sig fram under marken/jorden för att överlista fienden?

5. Får jag lära mig att gömma mig under vattnet och andas genom ett vasstrå?

6. Får jag lära mig att klättra uppför släta väggar med sådana där tuffa stålklor i händerna?

7. Får jag lära mig att ha med Ninjaskenmål (läs: skyltdockor i Ninjadräkt) som jag snabbt kan rigga upp för att få fienden att attackera dessa istället för mig?

8. Får jag lära mig att åka till USA och slåss mot stora narkotikasyndikat?

9. Får jag lära mig att säga tuffa fraser som de följande med den där alldeles RÄTTA™ brutna accenten:

 

"That was their special skill. A thousand ways of death."

-Cho Osaki, Revenge of the Ninja

 

"This is no job for the police. It's something I'll have to do.

Only a Ninja can stop a Ninja."

-Cho Osaki, Revenge of the Ninja

 

Jag har sett och hört allt detta i de otaliga Ninjafilmer jag sett, så då måste det ju ingå i Ninjutsu. :D

Ja

vet ej

Nej

nej

nej

kanske

vet inte

absolut

jajamensan. Accenten igår dessutom i träningen.

Link to comment
Share on other sites

Jag tränar sex dagar i veckan och har gjort det ända sedan jag blev intresserad av FM och lumpen dvs. sex månader sedan... Så här ser veckan ut...

 

Måndag - Gym

Tisdag - Fotbollsträning - Gymnastik med skolan

Onsdag - Gym

Torsdag - Fotboll

Fredag - Jippi vilodag...

Lördag - Gym

Söndag - Löpning + Situps, armhävningar och ryggresningar...

 

Målet är att ta milen på runt 55min innan sommaren... Som det ser ut nu så springer jag 6km på 23min...

Brukar även gå 1 mil med ca 15kg packning några ggr i månaden... Morsan blir inte glad eftersom det e hennes mjölförpackningar som försvinner...

Jag e dock bara 17 år så jag har lite på mig att träna tills mönstringen och där kommer jag att ge 110%! :)

Link to comment
Share on other sites

Om du vill ha en kampsport där tillhyggen och knivar ingår så kan du prova Ninjutsu. Där ingår kniv och dödliga tekniker. Kolla upp det, det kan vara intressant. Testade det en gång parallellt med Tae Kwon Do:n. Fast nu kör jag endast Tae Kwon Do. Om ett år är det dags för 2:a Dan.

Tack för tipset, skall dock börja träna "Suntukan stick-fighting", kali-sikaran baserat system där det flitigt förkommer käppar/egg-vapen. Har dessutom tränat för samma instruktör tidigare och gillar hans tankesätt.

 

Tae Kwon Do har aldrig varit min grej :) lycka till mot andra dan!!

 

Inte koll på Krav's skillnader, jag har varit på seminarier med bla Eyal Yanilov och jag tycker att Krav har en poäng att snabbt lära ut ett system för en soldat/polis/civilist att klara sig med minmal träning, dock tror jag att det brister mot en mer tränad utövare.

 

Har haft fundering på att utbilda mig till instruktör inom Krav, men en sak i taget...

 

Ingen erfarenhet om ninjutsu, som A2 säger här har det tyvärr en del Hollywood anknytningar som är svåra att bli av med, hoppas kunna få erfarenhet i framtiden dock.

Link to comment
Share on other sites

skall dock börja träna "Suntukan stick-fighting", kali-sikaran baserat system där det flitigt förkommer käppar/egg-vapen. Har dessutom tränat för samma instruktör tidigare och gillar hans tankesätt.

Kan du berätta mer om din instruktörs tankesätt?

 

Över till en annan sak:

En allmän observation är att det kan vara smart att tänka på vad syftet med träningen är för folk som planerar att börja med kampsport och står och väljer mellan de olika kampsporterna. Är det enbart motion, eller är det även stridsträning, eller mer politiskt korrekt uttryckt; självförsvarsträning? Om träningen även ska fungera som stridsträning så kan jag på rak arm komma på följande saker som är värda att tänka på då olika stilar passar olika personer och förutsättningar:

 

Vilken den tänkta motståndaren är.

Vilken effekt teknikerna har på motståndaren, både när man lyckas perfekt och när man lyckas mindre bra med genomförandet.

Hur bra teknikerna fungerar med skor och i "vanliga" kläder.

Hur bra teknikerna fungerar i trånga utrymmen.

Hur bra teknikerna fungerar i mörker.

Hur lång man är (räckvidd).

Hur tung man är.

Hur stark man är.

Hur snabb man är.

Hur smidig man är.

Tillgång till tillhygge(n) i skarp situation. Vilken sorts tillhygge(n) i så fall?

Tillgång till bra instruktör.

Hur lätta teknikerna är att lära sig.

Tid man är villig att lägga ned på träning.

 

Det finns säkert fler punkter...

Link to comment
Share on other sites

Har själv grönt bälte i judo men jag kan inte säga att jag tyckte den grenen var någon höjdare. Känns inte som att jag skulle kunna använda det i en verklig situation. Fast det kan ju bero på att jag är för dålig. :D

 

Har haft planer på att börja med någon ny kampsport. Fast det finns tyvärr vissa smidighetsproblem......

 

Var nere vid hälsokostbutiken idag för att köpa lite vitaminer. Snackade med expediten och berättade att jag behövde dem för att få kosttillskott när jag tränar. Då försökte de få mig att köpa proteintillskott men jag sa att jag avvaktar. Har ingen efarenhet av dylika produkter. Är det något att ha?

Link to comment
Share on other sites

Var nere vid hälsokostbutiken idag för att köpa lite vitaminer. Snackade med expediten och berättade att jag behövde dem för att få kosttillskott när jag tränar. Då försökte de få mig att köpa proteintillskott men jag sa att  jag avvaktar. Har ingen efarenhet av dylika produkter. Är det något att ha?

Den bästa multivitamin- och multimineraltillskottet som jag sett är "Mitt Val Sport" som du kan köpa på Apoteket. Dess dagsdos är smart nog uppdelad på två tabletter för jämnare tillflöde under dygnet, och den har mycket vettigt innehåll. Jag gjorde för några år sedan (när jag fortfarande hade bra koll på biokemi och dylikt) en noggrann genomgång av sådana här preparat och jämförde innehåll samt läste forskningspapper. Jag har även diskuterat frågan med flera biokemister, farmakologer och medicinare jag känner och de är överens med mig om att det är ett bra val. Vad gäller proteintillskott så rekommenderas Twinlab "Triple Whey Fuel", som är ett vasslebaserat tillskott. Finns i tre olika smaker, där åsikterna går vitt isär om vilken/vilka som smakar bäst. Om du sedan behöver äta proteintillskott är en annan fråga. Det beror rätt så mycket vad dina träningsmål är och vad du äter i övrigt. En allmän rekommendation är att om du tränar aktivt så så bör du bör sträva efter 1,2-1,4 g protein per kilo kroppssvikt per dag. Detta är den mängd jag själv äter.

Link to comment
Share on other sites

Kan du berätta mer om din instruktörs tankesätt?

Han samlar på knivar :D har kört kurser i försvar mot kniv, har en bra inställning i vapenträning och träning för självförsvar. Inte låst, väldigt flexibel i sitt tänkande.

 

Bakgrunden i judo hjälpte till när vi började köra grappling, jag var "van" vid att kräla runt på backen och hade en uppfattning om hur man "höll fast" golk, sedan spöade en del shoot killar mig ohyggligt på ren teknik :)

 

Jag tycker att potein tillskott vid styrketräning funkar kalas, kan vara svårt att ha 100% koll på matintag, proteintillskott löser det.

Jag har även käkat kreatin, upplever att det fungerar bra.

Link to comment
Share on other sites

Det hela med kosttillskott verkar vara en djungel. Vad är den konkreta skillnaden mellan exempelvis "Triple Whey Fuel", "Gainer fuel" och "Super Gainer"?

 

Är det överhuvudtaget någon idé att käka någon av dessa om man, som mig, styrketränar två gånger i veckan eller är det för dom som bor på gymmet?

 

/Aron

Link to comment
Share on other sites

Verkar inte var helt fel, speciellt då jag inte brukar vara särskilt nogrann med att passa måltider om man säger så.

 

Är det någon stor prisskillnad mellan de olika varianterna?

 

Kanske borde springa ner och köpa en burk i morgon.

Link to comment
Share on other sites

Målet är att ta milen på runt 55min innan sommaren... Som det ser ut nu så springer jag 6km på 23min...

Verkar konstigt. Om du springer 6 km på 23 min så borde du rimligtvis kunna springa milen på under 50 min. Skrev du fel eller är det jag som är ute och cyklar.

Link to comment
Share on other sites

Tyvärr har jag inte så bra koll så att jag kan rekommendera vad som är bäst!

 

Whey = vassle har jag dock hört mycket bra om.

 

Käkade en protein diet för nå't år sedan, i princip att man vände på det traditionella förhållandet protein/kolhydrater, käkade det i 3 veckor och det gav riktigt bra resultat i fettminskning. Skall om allt går väl kära på det innan sommaren.

 

Beach 2003... here i come.. :)

Link to comment
Share on other sites

Det hela med kosttillskott verkar vara en djungel. Vad är den konkreta skillnaden mellan exempelvis "Triple Whey Fuel", "Gainer fuel" och "Super Gainer"?

 

De tillskott som heter något i stil med "Gainers..." är oftast inte rena proteintillskott. De är mer att betrakta som måltider i pulverform och innehåller förutom protein även ansendliga mängder kolhydrater, vitaminer och mineraler. "Triple Whey Fuel" tillhör de renodlade proteintillskotten. Om ett företag har flera rena proteintillskott så brukar det som skiljer vara deras "renhet".

 

Är det överhuvudtaget någon idé att käka någon av dessa om man, som mig, styrketränar två gånger i veckan eller är det för dom som bor på gymmet?

 

Jag jag tidigare nämnt, det beror på vad du äter i övrigt. Det beror även på hur mycket muskel du vill lägga på dig. Jag skulle dock avråda dig från att äta mer än 2,0 g protein per kg kroppsvikt per dag. Det finns de (läs: bodybuilders) som äter 350 g protein per dag och de är inte kloka i huvudet i min mening. Jag äter ungefär 1,3 g protein per dag och jag får bra resultat av min styrketräning. Å andra sidan så vill jag växa i den farten att mina leder m.m. hinner vänja sig vid den nya muskelstyrkan, vilket åtminstone jag tycker är en bra idé om man som jag vill låta bli att förstöra sin kropp.

Link to comment
Share on other sites

Verkar konstigt. Om du springer 6 km på 23 min så borde du rimligtvis kunna springa milen på under 50 min. Skrev du fel eller är det jag som är ute och cyklar.

Öhhh... åtminstone jag brukar bli sliten när jag springer. Detta innebär att jag inte kan springa 10 km i samma fart som jag orkar springa 5 km, då orken helt enkelt inte räcker till. Detta kan vara förklaringen.

Link to comment
Share on other sites

Är det någon stor prisskillnad mellan de olika varianterna?

 

Kanske borde springa ner och köpa en burk i morgon.

En burk med 1 kg Twinlab "Triple Whey Fuel" kostar cirka 400 kronor. Kommer inte ihåg vad andra märken och varianter kostar. Om du köper något proteintillskott så är ett tips att först köpa de minsta burkarna för att testa de olika smakerna, så att du inte står med en 1 kg burk av något du tycker smakar förskräckligt.

Link to comment
Share on other sites

Min träning.

DAG1. Gym (Bröst och Rygg)

DAG2. Gym (Ben Vader och Underarmar)

DAG3. Vilodag

DAG4. Spinning (60minuter)

DAG5. Gym (Armar och Axlar)

DAG6. Löpning minst 40minuter

DAG7. Vilodag eller Lätt löpning 5km

 

Kost. Jag försöker att äta ett mål mat ungeför var tredje ,fjärde timme.

Som komplement till den vanliga maten äter jag Gainers, Kreatin och protein pulver.

 

Gainers med kreatin dricker jag direkt efter träningen. Ca 30minuter senare försöker jag äta någon vanlig mat och proteintilskottet.

 

Av kreatinet går man upp fruktansvärt mycket i vikt. Jag gick upp från 85kg till 98kg på runt 40dagar. När jag slutade med det gick jag ner till 90kg mycket snabbt.

 

Jag tycker att kostilskott är mycket bra och det är definetivt värt dom få kronor man lägger ut på det.

 

RESULTAT. Då jag bara är 17år så är väll inte mina resultat änu så mycket att hura över.

 

10km. Som bäst 43minuter. Senast 45minuter. Har bara sprungit 10km en gång i år.

5km Som bäst 18minuter. Senast 20minuter. Har bara sprungit 5km en gång i år.

 

Bänkpress. Som bäst 5 reps på 90. En repp på 100kg.

Snebänk. Som bäst 85kg.

Link to comment
Share on other sites

Ja är väll ingen löpfantast jag heller!! har inte sprungit någon riktigt lång sträcka på länge utan mest små sträckor typ 4-5 km, senast jag sprang långt var typ 1,5 månadersen, då sprang jag 11km på 50 blankt men det måste förbättras till mönstringen!!

 

Över till en annan sak nu...

Vilket är bästa sättet att behålla konditionen om man inte kan springa, t.ex om "någon" har brutit tån genom att denne "någon har sprungit in i en dammsugare!! :)

Får man ut mest av att cykla eller simma, eller går det bra att bara styreträna??

 

(denne någon kan kanske vara jag)

Link to comment
Share on other sites

Pjhuu....... Kom just hem från ett av årets första löppass. För många semlor........

 

Tänkte det kunde vara kul att kolla hur vältränade vi är här på Soldf så man kanskekunde få lite träningsråd på köpet också. :)

 

Själv har jag tappat rejält på sistone och ligger nu efter med i princip all form av träning som finns.

 

Sprang milen på strax under 50 min nu men borde komma ner till omkring 43 när jag tränat ett tag. Lyckas aldrig springa snabbare är så. Måste vara någon sorts naturligt hinder.  B)

 

Strykan är det än värre med. Tar väl bara omkring 70 i bänk.

Någon som har något tips om hur jag ska träna för att lyckas öka det?

Har blivit seriös på senare med träningen, tyvärr bygger jag bara för att få upp massa till sommaren.

 

Dag 1: Gym, Bröst biceps

Dag 2: Gym, Axlar triceps

Dag 3: Vila

Dag 4: Gym, Ben

Dag 5: Gym, Rygg

Dag 6: Simmar

Dag 7: Vila

 

Tillskotten som jag käkar är:

Gainers Pro: 72% Kolhydrater och 26% protein, 315 kr för 4 kilo. Gymgrossisten

Twinlab Creatin Fuel: Öka prestationsförmågan och återhämtning, möjliggör hårdare träning 149 kr burken

Retibol: 389 kr burken. Anabolt medel, tycker inte det funkar så värst bra men många säger att det är det bästa och ända som behövs.

 

Om du bara tar 70 i bänk efter att inte ha tränat ett tag är det inget att mäta sina muskler med.

I bänk är det massvis av teknik och när man kommer igång ökar man massvis på bara tekniken.

Men om du vill bli stark i bänk för att imponera på brudarna på gymmet rekomenderas denna guide: http://www.bk-sportsmag.se/artiklar/bankpress.htm

 

Du verkar ju ha bra kondis så varför inte offra någon mer dag på att bygga.

Ta och snacka med den största på gymmet också, han kan ge dig tusentals tips men en sak som är viktigt är: Ät ät ät... Specielt om du vill gå upp i vikt men käka massvis ändå, se bara till att käka rätt grejjer, själv försöker jag gå upp, ska gå upp en 10-12 kilo nu så jag käkar riktiga måltider 5 gånger per dag och dricker gainers pro 4 gånger per dag.

Link to comment
Share on other sites

Jag vägde 135-138kg:unsure: 9 månader sen, jag visste att jag skulle snart på mönsteringen och måste gå ner i vikt...

gick till mönsteringen efter ha tappat 28kg... aså 110kg vägde jag... kom fortfarande in...

jag har 3 månader till jag rycker in... jag väger just nu 95kg... ska försöka få mig till 85-80kg....

 

Låter som nåt från Ricki Lake :)

 

Saken är jag kan inte springa/jogga ska försöka fixa det, och kan nästan inte bära nåt tungt... pga av att jag äter nästan ingenting förutom Sallad och apelsiner(smakar skit, men fungerar).

aså jag har varit tjock ända sedan jag var en unge. :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Fågel Fenix

Kosttilskott kostar pengar ja. Varför inte lägga pengarna på lite riktigt mat istället ?

För jag tror väl inte att herrarn ammar eller rent av har gått och blivit grvavida! ?? :blink

 

Det är de enda individer som behöver extra tillskot av protein. Det har gjorts ett flertal tester där personer som enbart äter riktigt mat och tränar har fått göra det i ett tag och sen såg man vad som fattades, inte fattades i kroppen.

 

Alla fick i sig tillräckligt med protein :baskerPa:

Men sen kan det ju vara lite psykologiskt också.

Vill man se lite större ut (få i sig mer kolhydrater--->binda mer vatten) (gäller ju inte alla k-tillskott, men en del) så varsågod. Själv håller jag mig till riktig mat (gärna mammas, eller egen) och tränar på.... mycket billigare....

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.




×
×
  • Create New...