drutten Posted October 16, 2007 Report Share Posted October 16, 2007 Nämn samma låt med två eller tre artister ( Covers ) ni måste tycka att all versionerna är bra . Whisey in the jar : Metallica, Thin Lizzy och The Dubliners Link to comment Share on other sites More sharing options...
Doggydriver Posted October 17, 2007 Report Share Posted October 17, 2007 Holy Diver: Dio (sannskyldig klassiker - öldrickande innan man fick, ojojoj) Killswitch Engage - leverar en fullt duglig tolkning som ändå är en välfungerande cover. Land of confusion: Genesis skrev en gammal goding. In Flames och Disturbed gav sig in på varsin cover - med egen touch men fortfarande tydliga covers. Precis som det ska vara. Finns ju måånga exempel. Får be att återkomma. /Edit: lade till en del. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rickard N Posted October 17, 2007 Report Share Posted October 17, 2007 Where the streets have no name, U2 och Pet Shop Boys (nej, E18:s version var inte bra) Always on my mind, Elvis och Pet Shop Boys Kiss, Prince och Tjuren från Wales Cocaine, Clapton och JJ Cale Like a Rolling Stone, Dylan och Rolling Stones While my guitarr gently weeps, Beatles och Toto Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henil Posted October 17, 2007 Report Share Posted October 17, 2007 Dimonds and Rust - Joan Baez, Judas Priest, Blackmore's Night. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cf112 Posted October 18, 2007 Report Share Posted October 18, 2007 Die with your boots on Iron Maiden (orig) Sonata Arctica (faktiskt bättre) Link to comment Share on other sites More sharing options...
033 Posted October 18, 2007 Report Share Posted October 18, 2007 Holy Diver: Dio (sannskyldig klassiker - öldrickande innan man fick, ojojoj) Killswitch Engage - leverar en fullt duglig tolkning som ändå är en välfungerande cover. Purex har ju en variant på svenska som svänger rätt hårt den med Land of confusion: Genesis skrev en gammal goding. In Flames och Disturbed gav sig in på varsin cover - med egen touch men fortfarande tydliga covers. Precis som det ska vara. Finns ju måånga exempel. Får be att återkomma. /Edit: lade till en del. Vet inte om det räknas men Alcazar eller va de heter (glitterfjollpop) har rippat hela refrängen, not för not typ... är Phil Collins underrättad? Mitt bidrag: Roll Over Beethoven - Chuck Berry, Electric Light Orchestra, Status Quo mfl. Link to comment Share on other sites More sharing options...
trädet Posted October 18, 2007 Report Share Posted October 18, 2007 Wonderwall - ryan adams, Oasis Link to comment Share on other sites More sharing options...
simon Posted October 18, 2007 Report Share Posted October 18, 2007 Personal Jesus Johnny Cash och Marilyn Manson Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lt P Posted October 18, 2007 Report Share Posted October 18, 2007 Personal Jesus Johnny Cash och Marilyn Manson Och Depeche för tusan! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ekvall Posted October 18, 2007 Report Share Posted October 18, 2007 Personal Jesus Johnny Cash och Marilyn Manson Precis. Depeche Mode gjorde originalet. Spår nummer 3 på "Violator" (1990), skriven av ML Gore. Långt innan herr Cash och Manson kom på idén att göra egna versioner. Cashs version är faktiskt ganska tuff. Link to comment Share on other sites More sharing options...
simon Posted October 18, 2007 Report Share Posted October 18, 2007 Givetvis, jag har knark i hjärnan. Depeche's version är faktiskt den jag lyssnar på mest av de tre... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bappelsinmannen Posted October 19, 2007 Report Share Posted October 19, 2007 Jonny B Good (?) AC/DC... Chuck Berry mfl. //Nisse (var finns headbangar smiley´n när man behöver en......!) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frantic Posted October 22, 2007 Report Share Posted October 22, 2007 Fade to black - Metallica och Sonata arctica Link to comment Share on other sites More sharing options...
odenmedic Posted October 22, 2007 Report Share Posted October 22, 2007 Fade to black - Metallica och Sonata arctica Disturbed, on their live album Music As A Weapon II, but without the heavier second half of the song; Apoptygma Berzerk, on their studio album Welcome to Earth; Apocalyptica wiki Men personligen sa ar Apoptygma Berzerk version bäst, men det ar en smaksak Re. Johnny B. Goode bara nagra covers Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berg Posted November 19, 2007 Report Share Posted November 19, 2007 Enjoy The Silence- Originalet gjort av Depeche Mode(1990?), har gjorts om av Linkin Park (2001) och Lacuna Coil (2006). Alla tre versioner är grymma Link to comment Share on other sites More sharing options...
709 Posted November 19, 2007 Report Share Posted November 19, 2007 I'm on fire Bruce Springsteen original Heather Novas cover nästan bättre (Gjorde en googling och upptäckte att många gjort covers, men de kan jag inte uttala mig om.) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lindeberg Posted November 19, 2007 Report Share Posted November 19, 2007 Smoke on the Water - Black Sabbath, Deep Purple och Creedence Clearwater Revival. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest J-Star Posted November 20, 2007 Report Share Posted November 20, 2007 Smoke on the Water - Black Sabbath, Deep Purple och Creedence Clearwater Revival. ...och Señor Coconut. ;) Faktiskt riktigt skön version. Deep Purple var först... och sången berättar om en verklig händelse. http://en.wikipedia.org/wiki/Smoke_on_the_Water#History /J Link to comment Share on other sites More sharing options...
FkN Posted November 20, 2007 Report Share Posted November 20, 2007 Enjoy The Silence- Originalet gjort av Depeche Mode(1990?), har gjorts om av Linkin Park (2001) och Lacuna Coil (2006).Alla tre versioner är grymma Hoppas du skämtar! Både LP och LC slaktade den... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berg Posted November 20, 2007 Report Share Posted November 20, 2007 Det var LP's version som fick mig in i DM's musik, så nej. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sleget Posted December 7, 2007 Report Share Posted December 7, 2007 En vintersaga - Monika Thörnell och Jerry Williams, Monikas version får det att gå kalla kårar längs ryggraden på mig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rickard N Posted December 7, 2007 Report Share Posted December 7, 2007 Det var LP's version som fick mig in i DM's musik, så nej. Du kanske såg ljuset så de kan ju fortfarande ha slaktat den Dr and the Medics version av Spirit in the Sky är helt ok, inte alls lika distad gitarr som Norman Greenbaum, men man kan inte få allt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Doggydriver Posted January 17, 2008 Report Share Posted January 17, 2008 John Lennons "Imagine" är ju en klassiker. En helt makalös cover (närmar sig remake) av A Perfect Circle. Fruktansvärt bra - och den hittas på tuben . Link to comment Share on other sites More sharing options...
GC1 Posted January 17, 2008 Report Share Posted January 17, 2008 Big In Japan Alphaville och Guano Apes, där Guano Apes bversion är mycket bättre! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kolind Posted August 29, 2008 Report Share Posted August 29, 2008 Sheena Is A Punkrocker I Wanna Be Your Boyfriend Båda av Ramones båda har Per Gessle gjort covers på Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rickard N Posted August 29, 2008 Report Share Posted August 29, 2008 Robyns version av teddybears cobrastyle är fan riktigt bra, helt sjukt. (nej jag har inte varit så impad av robyn) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kanna Posted August 29, 2008 Report Share Posted August 29, 2008 "Hurt" Original: Nine Inch Nails Cover: Johnny Cash Covern är bäst. Trent Reznor (Nine Inch Nails) sa nyligen i en intervju att han först trodde att producenten Rick Rubin skämtade när han frågade om Cash fick spela in den och när Trent fick höra Cash version var det "som att se någon annan kyssa ens flickvän". Trent har dock förlikat sig med att Cash version faktiskt är bättre än hans egen. På tal om Depeche och "Personal Jesus" har Jerry Williams också gjort en cover på den. Den stinker värre än en nerbajsad blöja. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Doggydriver Posted August 30, 2008 Report Share Posted August 30, 2008 Robyns version av teddybears cobrastyle är fan riktigt bra, helt sjukt. (nej jag har inte varit så impad av robyn) Det kan jag skriva under på utan en sekunds tvekan. Väldigt egen tolkning, men jag är till skillnad från "Rickard N" rätt imponerad av en hel del av Robyns musik Link to comment Share on other sites More sharing options...
joppe Posted August 30, 2008 Report Share Posted August 30, 2008 på joy division-Love Will Tear Us Apart har det gjorts många försök att slå orginalet men det är bara semi covern av new order som kan matcha originalet men och andra sidan är ju new order, joy divison utan ian curtis Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.