Koskela Posted September 14, 2007 Report Share Posted September 14, 2007 Jag hittade denna bild. Samtidigt som NBG saknar fordon som är flygtransportabla så säljer FMV ut dem... Blir så trött! /K Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peo Posted September 14, 2007 Report Share Posted September 14, 2007 (edited) Jag hittade denna bild. Samtidigt som NBG saknar fordon som är flygtransportabla så säljer FMV ut dem... Blir så trött! /K bv206s under försök i usa. Har ju inga Chinooks oavsett så om ett fordon kan lyftas i det eller inte spelar inte så stor roll. Men om jag skulle välja skulle jag definitivt ta en bv206s (eller bvs10 om den går in) Edited September 14, 2007 by Peo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Styltenhielm Posted September 14, 2007 Report Share Posted September 14, 2007 Jag hittade denna bild. Samtidigt som NBG saknar fordon som är flygtransportabla så säljer FMV ut dem... Blir så trött! /K bv206s under försök i usa. Har ju inga Chinooks oavsett så om ett fordon kan lyftas i det eller inte spelar inte så stor roll. Men om jag skulle välja skulle jag definitivt ta en bv206s (eller bvs10 om den går in) Detta är inte en bv206 på bilden, jag tycker att ni bör tänka om. Om man kollar litegrann så visar det sig att det är en bv308 dvs den nya bv som är splitterskyddad. Vill ni läsa om den så kolla under fliken fordon och sedan på terrängfordon på soldf.com. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik_G Posted September 14, 2007 Report Share Posted September 14, 2007 Jag hittade denna bild. Samtidigt som NBG saknar fordon som är flygtransportabla så säljer FMV ut dem... Blir så trött! /K Är du säker på att den är såld av FMV? USA har ju köpt Bv206 direkt från Hägglunds tidigare. Vet dock inte om "cabben" är en av dessa, men jag har för mig att jag sett den i utrikiska sammanhang tidigare. Rättelse: Det verkar som att vagnen på bilden är kanadensisk. Kanada är också en storkund på Bv 206. /E Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Koskela Posted September 14, 2007 Author Report Share Posted September 14, 2007 (edited) Tyvärr har ju FMV vräkt ut 2062:or via batcherna på begmarknaden... Iofs är väl inte NBG:s behov så stort, men man undrar. Canada köpte sina direkt från linjen. Tror att de har Merca-motorer i sina. Verkar dock som att de har haft problem med dem i A-stan. Stenar som fastnar i bandaggregaten med bandkrängning som följd. /K Edited September 14, 2007 by Koskela Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vikström Posted September 14, 2007 Report Share Posted September 14, 2007 Canada köpte sina direkt från linjen. Tror att de har Merca-motorer i sina. Verkar dock som att de har haft problem med dem i A-stan. Stenar som fastnar i bandaggregaten med bandkrängning som följd.Åttan i 308 betecknar just att det är mercamotor, en nia betecknar att det är Steyrmotor. Har dom problem med att det fastnar sten i banden beror det sannolikt på att dom kör på med den gammla bandtypen som har genomgående hål för drivkransarna. I vilket fall låter det skumt, det finns 206or i länder med likande terräng som den i afghanistan och vad jag vet är dom nöjda med sina vagnar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Swede Posted September 14, 2007 Report Share Posted September 14, 2007 bv206s under försök i usa. Har ju inga Chinooks oavsett så om ett fordon kan lyftas i det eller inte spelar inte så stor roll. Men om jag skulle välja skulle jag definitivt ta en bv206s (eller bvs10 om den går in) Detta är inte en bv206 på bilden, jag tycker att ni bör tänka om. Om man kollar litegrann så visar det sig att det är en bv308 dvs den nya bv som är splitterskyddad. Vill ni läsa om den så kolla under fliken fordon och sedan på terrängfordon på soldf.com. Notera "S" i Peos text. Det är den gamla benämningen på den splitterskyddade bandvagnen. Innan man kommenrterar ett inlägg och tar på sig besservisserhatten bör man kanske läsa och förstå vad som verkligen står. The Swede BLÅGUL Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts