Johannes_88 Posted September 13, 2007 Report Share Posted September 13, 2007 Är nu hemma efter en mycket bra och givande info helg på K3 för de jägaraspiranter som skall rycka in i januari. Fallet är nu så att jag fick frisedel p.g.a. min förbannade fot! (Även om jag fixade hela helgen) Jag undrar om det är möjligt att söka GSU:n inom hemvärnet, det stod ngt om man var i utbildningsreserven så fanns det chans att söka. http://www.i19.mil.se/article.php?id=16313 Men i och med min frisedel så blev jag helt avskriven, men kan jag ändå söka? (Lite skillnad att vara militär som Luftburen Jägare och HV GSU men jag trivdes verkligen så jag vill prova på det) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fogel02 Posted September 13, 2007 Report Share Posted September 13, 2007 tja det första jag skulle göra är att höra av dig till pliktverket och göra en överklagan dit, finns en bunt trådar här bla denna Länk Annars så bör du kunna söka till GSU HV. Vad är problemet med foten som gör att du inte anses som lämplig jägare ? Om du fixade alla tester så låter det inte så allvarligt även om det uppenbarligen är det eftersom de inte gav dig godkänt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johannes_88 Posted September 13, 2007 Author Report Share Posted September 13, 2007 (edited) Främre ledbandet i vänster fot är av. Jag gjorde infohelgen med ledbandsskydd. Förresten kanske kan man be att få göra värnplikten med nästa års kull? Edited September 13, 2007 by Johannes_88 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Proto Posted September 14, 2007 Report Share Posted September 14, 2007 Främre ledbandet i vänster fot är av. Jag gjorde infohelgen med ledbandsskydd.Förresten kanske kan man be att få göra värnplikten med nästa års kull? Kan inget om detta, men kan man inte fixa ditt ledband och så gör du GU ett eller två år senare? Även om du kanske inte kan bli jägarsoldat finns det andra befattningar som kanske inte låter så häftigt som "jägaresoldat" men som kan vara nog så viktig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ing Posted September 14, 2007 Report Share Posted September 14, 2007 Eller inse att det kanske inte är värt att förstöra en fot för gott bara för att man vill ha gröna kläder och ligga och rulla i leran ett tag? Se till att få foten lagad innan du fortsätter. Mörka inte. Du har ett helt liv framför dig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johannes_88 Posted September 15, 2007 Author Report Share Posted September 15, 2007 Eller inse att det kanske inte är värt att förstöra en fot för gott bara för att man vill ha gröna kläder och ligga och rulla i leran ett tag? Se till att få foten lagad innan du fortsätter. Mörka inte. Du har ett helt liv framför dig. Nej, det är ingen fara. Ska köra rehab på foten ½ år,(kanske ev. lägger cash på en privatklinik som kan operera mig.) sedan ska jag se om det inte är möjligt att gå med i hemvärnet eller så skriver jag ett privat brev direkt till FJS. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FkN Posted September 15, 2007 Report Share Posted September 15, 2007 Så antingen är det SVART eller VITT? Tänk på att det finns mycket emellan FJS och HV, som både kan ge dig mycket militärt som civilt. För övrigt, lyssna på Ing. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johannes_88 Posted September 16, 2007 Author Report Share Posted September 16, 2007 Så antingen är det SVART eller VITT? Tänk på att det finns mycket emellan FJS och HV, som både kan ge dig mycket militärt som civilt. För övrigt, lyssna på Ing. Ja, helt klart! Jag fascineras av FJS uppgifter och vet att jag har det som krävs. Så det är synd att slösa mig på en annan tjänst än jägartjänst. (T.ex. Skytte/Skydd eller Bevakning o.s.v.) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krook Posted September 16, 2007 Report Share Posted September 16, 2007 Så antingen är det SVART eller VITT? Tänk på att det finns mycket emellan FJS och HV, som både kan ge dig mycket militärt som civilt. För övrigt, lyssna på Ing. Ja, helt klart! Jag fascineras av FJS uppgifter och vet att jag har det som krävs. Så det är synd att slösa mig på en annan tjänst än jägartjänst. (T.ex. Skytte/Skydd eller Bevakning o.s.v.) Du vet inte vad du snackar om! Med trasig kropp så blir man ingen bra jägare så du kanske inte alls har det som krävs. Ödmjukhet inför uppgiften är ett uppskattat drag hos förband med jobbig tjänst. Det uppfyller inte du. Nej, se till att rehaba dig och se om du överhuvudtaget får göra GU och OM du nu får det så kanske, kanske du kan få göra den i FJS, högst troligt inte. /K Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts