Forumsledning Kimster Posted March 14, 2003 Forumsledning Report Share Posted March 14, 2003 Nån här som pysslar med Eve online ? Beta testare eller bara väntar på att det ska komma ut... ?? http://www.eve-online.com Själv sitter jag som betatestare och lirar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Carlsson Posted March 15, 2003 Report Share Posted March 15, 2003 Kikade precis på hemsidan och jag måste säga att det ser ruskigt snyggt ut. Hur funkar spelandet? Är det bara att flyga runt med ett skepp eller kan man landa någonstans som i Freelancer t ex? Blir man tvungen att betala en månadsavgift för att spela det (som i Planetside)? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vpl8107 Posted March 15, 2003 Report Share Posted March 15, 2003 Betatestare här. Gå in på kanalen sverige, Krax heter jag. -- Det står ganska grundligt på sidan vad det handlar om. En sak som sticker ut är ju att ALLA kommer att spela i SAMMA universum. Inte som i t.ex EQ där det är uppdelat i en massa servrar. Det kommer att kosta lika mycket som andra online-rollspel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forumsledning Kimster Posted March 16, 2003 Author Forumsledning Report Share Posted March 16, 2003 Ah coolt... en fanns det iaf ! Vilken Corp tillhör du ? Själv tillhör jag Blackstorm Inc. www.blackstorm.nu Priset lär ligga runt hundralappen i månaden, beroende på vad dollar kursen står. Ska bli väldigt intressant när det drar igång. Speciellt när jag får mitt nya gfx kort, så man kan köra lite högre upplösning. Snyggt ? ..som fan !! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Carlsson Posted March 16, 2003 Report Share Posted March 16, 2003 Ah coolt... en fanns det iaf ! Vilken Corp tillhör du ? Själv tillhör jag Blackstorm Inc. www.blackstorm.nu Priset lär ligga runt hundralappen i månaden, beroende på vad dollar kursen står. Ska bli väldigt intressant när det drar igång. Speciellt när jag får mitt nya gfx kort, så man kan köra lite högre upplösning. Snyggt ? ..som fan !! Ok, en hundrig är ju inte så farligt om spelet är roligt. Vad är det här med Corp? Är det motsvarande en klan eller? Finns det någon chans att bli betatestare fortfarande? Om ja, drar man ner spelet från nätet eller dimper det ned en CD i brevlådan? Verkar intressant det här spelet.. B) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forumsledning Kimster Posted March 16, 2003 Author Forumsledning Report Share Posted March 16, 2003 Corporations e typ klaner ja. Fast lite mer invecklade. I en corp ksn man typ vara över 100 pers och nån måste leda det hela... Så min corp så har vi alla beffattningar som man har i ett större företag. Kul som fan om folket går in för sin roll och lever in i den. Betafasen är uppe i fas 6 ,,,börjar lida mot sitt slut snart tror jag. Det ska gå att ansöka som betatestare via sajten tror jag om man reggar sig som medlem först. (gratis) Sen får man tillgång till en skyddad sajt där man laddar hem spelet ca 410mb + patchar som finns. Här finns sen ett forum där man snackar buggar o idéer o sånt. Hitta en cool corp som du vill jobba för och ansök hoss dom om du får vara med där. Sen hjälper de dig med info osv... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Carlsson Posted March 17, 2003 Report Share Posted March 17, 2003 Jag har skickat in en ansökan om att bli betatestare nu. Hoppas det går vägen. Har kollat upp det här med olika Corps. Verkar vara jäkligt häftigt om folk går in för sina roller som du säger. Vad det verkar av det jag läst hos på några Corps hemsidor så är universumet i spelet så pass stort att det t o m behövs folk för att utforska nya okända delar av det och det är ju riktigt intressant. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vpl8107 Posted March 17, 2003 Report Share Posted March 17, 2003 Hmm, jo. Blev dock betatestare för nån vecka sen, har inte lämnat n00b-stadiet helt ännu... Men jag ser på forumet erat att ni ej gillar Gallente! ... ... ;) ... :P Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forumsledning Kimster Posted March 18, 2003 Author Forumsledning Report Share Posted March 18, 2003 Jag har skickat in en ansökan om att bli betatestare nu. Hoppas det går vägen. Har kollat upp det här med olika Corps. Verkar vara jäkligt häftigt om folk går in för sina roller som du säger. Vad det verkar av det jag läst hos på några Corps hemsidor så är universumet i spelet så pass stort att det t o m behövs folk för att utforska nya okända delar av det och det är ju riktigt intressant. tja 5000 solsystem är rätt mycket... men men ... mycket åka omkring i vi får väll se hur mycke folk som ploppar in när det sen släpps. Idag var vi ca 1300 online i spelet. Kan bli riktigt intressant om det blir typ 10000 online. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Carlsson Posted March 18, 2003 Report Share Posted March 18, 2003 Men 1300 pers låter mycket för mig.. men då har jag ju aldrig spelat ett massivt multiplayerspel heller.. tycker det är otroligt att man kan klämma in så mycket folk i ett och samma spel och att man kan få världen så jäkla stor.. :P Hur lång tid tog det ungefär innan du/ni blev betatestare från det ansökan var inskickad? Iof inte säkert att man kommer med men kan ju vara bra och veta om man behöver vänta länge. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forumsledning Kimster Posted March 18, 2003 Author Forumsledning Report Share Posted March 18, 2003 Men 1300 pers låter mycket för mig.. men då har jag ju aldrig spelat ett massivt multiplayerspel heller.. tycker det är otroligt att man kan klämma in så mycket folk i ett och samma spel och att man kan få världen så jäkla stor.. :P Hur lång tid tog det ungefär innan du/ni blev betatestare från det ansökan var inskickad? Iof inte säkert att man kommer med men kan ju vara bra och veta om man behöver vänta länge. Det tog väl nästan 2mån för mig. Men just nu är det mängden som ska testas så nu är det bra om det finns många betatestare. De stresstestar servrarna som det heter. Du har en mycket stor fördel om du redan tillhör en corp. För mycket av testandet går ut på det man gör inom sitt corp. Att flyga omkring funkar det vet alla, men om alla trade och news och bounty assignment funkar i alla lägen är kanske inte så klart. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vpl8107 Posted May 4, 2003 Report Share Posted May 4, 2003 TTT EVE släpps i morgon! Hur går det för eran corp Kimster? Jag hittade en finfin helsvensk corp, Global Profit. För en vecka sen så var vi sjunde rikaste i hela betan. :P Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forumsledning Kimster Posted May 5, 2003 Author Forumsledning Report Share Posted May 5, 2003 Ja jo går bra .. kanske .. har haft problem med mitt internet och jag har flyttat och osv .. inte hundra kolla på Corpet faktistk .. men det är bökigt .. lite.. de flesta är jänkare... ställer till med en massa dumma problem.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vpl8107 Posted May 5, 2003 Report Share Posted May 5, 2003 I GP så är alla online samtidigt... Nästan. (11 av 25 är inte så dåligt) Skicka ett mail till 'Rafe' ingame om du vill defekta från din jänkarcorp. Hälsa från Krax. Eller besök vårt nya forum: http://globalprofit.kicks-ass.net/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forumsledning Kimster Posted May 5, 2003 Author Forumsledning Report Share Posted May 5, 2003 ...hmm .. jag ska tänka över saken. Jag har nada i tillgångar bara så ni vet. Jag upplever jänkarna som lite väl självgoda... mycke snack men inge verkstad.. ...men men vi får se. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vpl8107 Posted May 5, 2003 Report Share Posted May 5, 2003 Tillgångar hit och tillgångar dit. Fasen, jag tror att upp till 60-70% av medlemmarna gick med som rena nybörjare. (Fiska medlemmar i n00b kanalerna) Alla får dra sitt strå till stacken. Inget BS föränn alla har cruisers. Osv... Men det spelar ju ingen roll... Nu... Snart... Om ett tag... Börjar ARMAGEDDON. Alla skills (på lvl5) och 500 mille åt alla sista dan. Röjj! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fänrik Andersson Posted July 8, 2007 Report Share Posted July 8, 2007 Någon här som spelar regelbundet? I så fall, hur är det som premuim member...? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maul Posted July 8, 2007 Report Share Posted July 8, 2007 Jag brukade spela rätt så mycket förr. Nuförtiden så hinner jag inte då jobbet tar upp tiden. Jag saknar spelet ibland, det var så jäkla stort och skoj. Hamnade i ett riktigt bra Corp redan första dagen jag spelade och de lärde mig i princip allt man kan behöva för att överleva. Satte upp ett bra startkapital åt mig också. Har länge funderat på att återuppta spelandet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fänrik Andersson Posted July 8, 2007 Report Share Posted July 8, 2007 Mmmm...Riktigt stort och nice är det...DYRT med... 150:- i mån är inte lite för ett spel... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Honken Posted July 8, 2007 Report Share Posted July 8, 2007 Har faktiskt EVE-klienten uppe just i detta ögonblick. Så ja, jag spelar. För att få en billigare månadskostnad kan du bland annat betala för flera månader i förväg. Samt, hur många andra ställen kan ge dig så mycket speltid för bara 150:- i månaden? I princip kan man hålla på i åratal, det enda som sätter gränsen är hur mycket pengar du drar in som spelare. "Levlingen" sköter sig själv tidsmässigt så man slipper stå och slå ihjäl en massa monster dagarna i ända bara för att komma någonvart. Nu bara sätter man en skill på träning och sen går man till jobbet, lagom till när man kommer hem så är skillen klar. Helt ok enligt mig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fänrik Andersson Posted July 8, 2007 Report Share Posted July 8, 2007 Jaja, jag håller med...Men vad menar du med pengar som man drar in som spelare? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maul Posted July 9, 2007 Report Share Posted July 9, 2007 Jaja, jag håller med...Men vad menar du med pengar som man drar in som spelare? Tror han syftade på om man har en fast inkomst eller nått liknande. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Honken Posted July 9, 2007 Report Share Posted July 9, 2007 Jaja, jag håller med...Men vad menar du med pengar som man drar in som spelare? My apologies. Jag var otydlig på den punkten. Pengar i detta fallet menar jag med pengar i spelet, nämligen ISK (spelvalutan). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zippan Posted July 9, 2007 Report Share Posted July 9, 2007 Jag spelar regelbundet också, har vart en del torka nu dock när man haft lite saker att göra. Det är ett otroligt massivt spel, du kommer aldrig känna att du lärt dig allt. Dessutom finns det många saker du kan göra. Det vanligaste är såklart att åka runt och panga på folk, men det är många som tycker om att köra uppdrag mot NPC's eller sitta i asteroidbälten och mina hela dagarna och göra sitt kapital fylligt. Annars finns det folk som handlar med aktier och vissa som köper/säljer saker och tjänar pengar på mellanskillnaden. Jag har en karaktär som vart med sedan starten -03, tagit några pauser emellan dock. Är med i ett corp som heter Mortis Angelus, hänger just nu i utkanterna med ett piratcorp som är ganska stort, Infiniutus Odium, och gör området osäkert för alla utomstående. Många roliga flottslag och småfajter kan det bli, men samtidigt kan man åka runt i timmar utan att döda så mycket som en shuttle. Det som gör spelet så unikt är att spelarna själva bestämmer, de har total kontroll i 0.0-space, och med rätt tank på skeppet så är det inget som stoppar någon i lowsec heller. Det som gör pvpandet så spännande är att du alltid riskerar att förlora ditt eget skepp, och samtidigt vet du ju att din motståndare råkar ut för samma sak. Det är inget mesigt WoW där du återvänder till din gubbe och förlorar lite pengar eller vad som nu händer. Samtidigt så finns det folk som lagt ner precis lika mycket tid på vissa skepp som folk gör på sina WoW gubbar. Jag har bokstavligen fått folk att gråta på andra sidan jorden för att dem tog sin första fregatt till lowsec och ville snabba på sin expandering av plånboken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fänrik Andersson Posted July 9, 2007 Report Share Posted July 9, 2007 Jaja, jag håller med...Men vad menar du med pengar som man drar in som spelare? My apologies. Jag var otydlig på den punkten. Pengar i detta fallet menar jag med pengar i spelet, nämligen ISK (spelvalutan). Men spelvalutan har väl inget med hårdvalutan att göra eller?? Skulle va kul med ett Svenskt corp, över TS och så... Gjorde en ganska dum grej i går, skulle uppgradera skepp och tänkte skaffa ett med lite mer utrymme. Fixar ett nytt skepp och sticker ut till asteroidfälten och upptäcker att den inte har nått minturret . Och ingen plats att sätta en heller ... Där förlorade man en hel MASSA tid... Men men, jobbar på att skaffa ett Badger Miningship... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matte Posted July 9, 2007 Report Share Posted July 9, 2007 har spelat i 1 år å jag kommer att fortsätta. sitter med 3 konton och jag gillar spelet skarpt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forumsledning Kimster Posted July 10, 2007 Author Forumsledning Report Share Posted July 10, 2007 @Fänrik Andersson Det fanns redan en tråd om EVE, försök använd sökmotorn mer. Jag slog ihop trådarna. / Kimster BlåGul Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fänrik Andersson Posted July 12, 2007 Report Share Posted July 12, 2007 Will do.... Sorry... Har precis skaffat mig min Badger, tyvärr får jag inte föra den eftersom jag inte är betalande medlem. Men det kommer.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zippan Posted July 16, 2007 Report Share Posted July 16, 2007 Badgers är inte konstruerade som miningskepp men folk använder ju desa som afk-miningskepp. Taktik som funkar men vill man göra det effektivt så skaffar man sig en Osprey som är bra att börja med. Sen äre ju klart lättast om man är i teams med en som haular också. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.