Rickard N Posted March 10, 2005 Report Posted March 10, 2005 Säkert sannolikt med tanke på hur bra det blev sist det köptes in materiel från öst för att mekanisera ;) Quote
Lindeberg Posted March 10, 2005 Report Posted March 10, 2005 Det amfibiska släpet ser ju ut att komma från vilken sandlåda som helst ;) Quote
Sir Vival Posted March 10, 2005 Report Posted March 10, 2005 (edited) "Bushguard Ger ett tuffare utseende." Tror det är något för LBB's image! :P (Generellt så är jag inte negativ till denna typ av fordon (atv/motsv) - kanske för att jag blivit lat med åren... ) Edited March 10, 2005 by Sir Vival Quote
kronvrak Posted March 11, 2005 Report Posted March 11, 2005 Det amfibiska släpet ser ju ut att komma från vilken sandlåda som helst ;) Perfekt för sib med andra ord, ställ flaket på en lekplats så syns det inte. Jag undrar varför alla hakar upp sig på hur det ser ut, testa och kör några bilder i Photoshop och släng på lite splinter så kanske det passar bättre? Quote
ShyGuy Posted March 11, 2005 Report Posted March 11, 2005 När det gäller nyttofordon för i stort sett ALLA uppgifter i väglöst land så är 4/6 hjuliga små fordon det bästa som går att använda. Dessa fordon tar sig fram nästan överallt. Mina erfarenheter, jämtlands skogar och fjäll i 20 år, av dylika fordon övertygar mig om att de är de bästa för uppgiften. Om man dessutom modifierar ljuddämparna går det att smyga på folk med dessa fordon. Quote
Sir Vival Posted March 11, 2005 Report Posted March 11, 2005 Om man sedan kompletterar med band vintertid så är man "hemma"! Quote
Lonnelid Posted March 11, 2005 Report Posted March 11, 2005 Använder en Polaris Big Bear 6-hjulingen på jobbet. Mycket praktiskt fordon. Dessutom går den till och med på diesel ..... Efter en förväxling av dunkar råkades en heldel diesel hamna i tanken på den. Den var något svår startad och lämnade ett fint blårök moln omkring sig när man körde igång den men när man väl hade fått igång motorn gick den Quote
Sytare Posted March 11, 2005 Report Posted March 11, 2005 Dieselns seger över bensinen, en gång till. Ingen större erfarenhet av 4-hjulingar, annat än att man åkt med som last på dem ett antal gånger (servat åtelplatser och en del utfodringsplatser för vildssvin) och med tanke på var dom tar sig fram så fattar inte jag att vi här uppe inte har dem Fan, skoter på vintern och 4-hjuling på sommaren, ett glockrent koncept! Quote
GrodanBoll Posted March 11, 2005 Report Posted March 11, 2005 Det amfibiska släpet ser ju ut att komma från vilken sandlåda som helst ;) Borde vara perfekt även som badkar. Fyll med hett vatten och lite badskum på flaska en kall vinterdag, sen är det bara att låta frusna mannar hoppa i och mjuka upp frusna armar och ben. Hade själv gärna haft med mig ett rullande badkar på våra vinterövningar! Quote
cf112 Posted March 23, 2005 Report Posted March 23, 2005 Polaris 6x6 är helt kanon. Har dragit fram ett antal älgar i oländig terräng/sump/myrmark och den j-veln bara krälar fram. Klarar den sådant så borde den även fixa ett antal onämnda uppgifter inom FM... Quote
Guest BIFROST Posted March 24, 2005 Report Posted March 24, 2005 Fantastiskt att en del anser att fränt och häftigt ska vara det viktigaste för vad som skall inhandlas. Lastförmåga/egenvikt, terrängframkomlighet, enkel teknik borde vara det viktigaste för en sån här pryl. FMV/bofors försök med laståsna för trupp ser annars intressant ut. Quote
Recommended Posts