Jump to content

TV-serie om Utlandsstyrkan i Afghanistan


Recommended Posts

Hello i vårsolen! :D

 

Under FS13 kommer det att spelas in en dokumentärserie om utlandsstyrkan i Afghanistan där några utvalda ur FS13 figurerar under seriens avsnitt. Blir en serie liknande Kustbevakarna i Kanal5 (där man fick följa KBV på stora & små uppdrag under en sommar i Stockholms skärgård för er som ej såg), samt Livräddarna i SVT. (Gick på 2:an och handlade om Brandmännen på Solna Brandstation utanför Stockholm för er som missade det i vintras)

 

Tyvärr vet jag inte så mycket mer, har ingen aning vilken tv-kanal som ska producera serien, hur många som kommer deltaga samt i vilka befattningar, när avsnitten kommer att sändas osv. Men finns det någon här på forumet som är mer insatt än mig så fyll på info! Hoppas att detta blir en vändpunkt efter Kalla Fakta, och att det blir rättvinklade skildringar som kommer att visas för det svenska folket som ej är insatta i FM och US. Jag tror på idén och ser fram emot att se resultatet!

 

/ Mvh Armywoman

 

Källa: Officer som ingår i FS13.

Link to comment
Share on other sites

fast vet i fan om afganistan är "rätt" mission att visa upp.

visserligen kommer vi nog inte se programen under 2007 och under FS13´s missionstid.

jag tänker främst på säkerhet för de medverkande och deras familjer.

 

visst är det ett bra reklamtillfälle för US och i slutänden NBG, men det känns som lite sur eftersmak när man hör om projektet.

 

jag är gammal nog att minnas vissa dokumentärer om kongo-svenskar och deras öden....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...