Jump to content

Koreanska kompaniet

os frontale

Recommended Posts

Vid Försvarsbeslut 04 så bestämde FM att köpa in sig i Sydkoreanska armén för att spara pengar (outsourcing) FM ansåg inte att koreanernas utbildning var lika gedigen som våran så fyra befäl skickades upp för att ta del i det Svenska systemet. Försvarsmakten satt upp riktlinjer som sedan befälen tog med sig tillbaka. Filmen är en koreansk dokumentärfilm som visar hur galet det kan bli.

Koreanska kompaniet 165MB

Koreanska Kompaniet 165MB mirror 2

Jag skrattade så jag fick hicka. Det roliga är ju liksom att "översättningen" säkert inte är så långt från originalet... :clap:

I övrigt, maken till hårda män och kvinnor på båda sidor om den gränsen. Får hoppas de inte brakar ihop...

Då uppkommer ju oundvikligt frågan: Vad säger dem egentligen?

:D btw. Älska kommentarer som "Jag jobbar på förrådet!", "Vafan, har ni täckt över ett element? SÄKI! Det kan ju brinna" och "[...] Jag bjuder på sushi. - SUSHI!" :)

Är det inte Nordkorea som har 12 års värnplikt?

Hahaha helt underbar! :rolleyes:

Måste säga att en sak håller jag verkligen med om, den som inte sörjer att kaffekokaren i staben gått sönder (maskinen inte beväringen) förtjänar verkligen en tur in i tårgaskammeren :rolleyes:

Har hittat lite olika uppgifter, alla verkar ha Finland som etta med 11-12 kg per person och år, följt av Danmark med nästan 9 och Sverige med i princip samma, sedan Nederländerna eller nåt, minns inte.

Haha så jävla rolig!

En fråga bara, är Sverige världsledande gällande kaffedrickande? :rolleyes:

Kvaliteten på bönorna vi köper till svenskt kaffe sägs vara bland de bästa. I tyskland däremot är de av mycket lägre kvalitet. Förvånande nog så köper amerikanerna upp de allra bästa kaffebönorna, det krävs kvalitet för att göra deras blask. Men handen på hjärtat så har amerikansk kaffekultur förbättrats markant de senaste 10 åren.

• 3 weeks later...
Jag håller nu på med en uppföljare till koreanska kompaniet som visar hur de klarar sig i krigstid då kaffetillförsen är strypt.

Att vänta sig är nerbrytna psyken och bortflugna själar... :worthy:

Väntar och dräglar. :)

• 11 months later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...