PB.Eklund Posted January 11, 2007 Report Posted January 11, 2007 Trevligt mysigt. Vi är ett gäng från Göteborgs Norra Hemvärnsbataljon, Elfsborgsgruppen som kommer. Vi får förhoppningsvis sopa mattan med er stackare vi möter Dock ska vi alla tänka på att vi kämpar för gemensam sak, och uppför oss som det. Här ska saker o ting skötas broderligt! Quote
M Carlsson Posted January 11, 2007 Report Posted January 11, 2007 Trevligt mysigt. Vi är ett gäng från Göteborgs Norra Hemvärnsbataljon, Elfsborgsgruppen som kommer. Vi får förhoppningsvis sopa mattan med er stackare vi möter Dock ska vi alla tänka på att vi kämpar för gemensam sak, och uppför oss som det. Här ska saker o ting skötas broderligt! Eklund betyder detta att det kommer bli en tävling eller liknande? Quote
Vinceres Posted January 11, 2007 Author Report Posted January 11, 2007 (edited) Låter som en utmaning Eklund, jag antar den i egenskap av HVU Insturktör Edited January 11, 2007 by Vinceres Quote
PB.Eklund Posted January 11, 2007 Report Posted January 11, 2007 Trevligt mysigt. Vi är ett gäng från Göteborgs Norra Hemvärnsbataljon, Elfsborgsgruppen som kommer. Vi får förhoppningsvis sopa mattan med er stackare vi möter Dock ska vi alla tänka på att vi kämpar för gemensam sak, och uppför oss som det. Här ska saker o ting skötas broderligt! Eklund betyder detta att det kommer bli en tävling eller liknande? Vet man aldrig, men tanke på övningens storlek, och att det kommer folk från hela landet så är sannolikheten ganska stor Blir nog både officielt och inofficielt tävlande, vilka som löser sina uppgifter snabbast osv. Quote
Faers Posted January 12, 2007 Report Posted January 12, 2007 Trevligt mysigt. Vi är ett gäng från Göteborgs Norra Hemvärnsbataljon, Elfsborgsgruppen som kommer. Vi får förhoppningsvis sopa mattan med er stackare vi möter Dock ska vi alla tänka på att vi kämpar för gemensam sak, och uppför oss som det. Här ska saker o ting skötas broderligt! Eklund betyder detta att det kommer bli en tävling eller liknande? Vet man aldrig, men tanke på övningens storlek, och att det kommer folk från hela landet så är sannolikheten ganska stor Blir nog både officielt och inofficielt tävlande, vilka som löser sina uppgifter snabbast osv. Inte för att vara sådan, men det passar sig nog inte på en kurs. Man är där för att lära sig grunderna. Jag har erfarenheter av de som tar en utmaning som ngn annan ger, slutar för det mesta med att denna person saknar kunskaper då den bara lyssnat upp på"tävlingsmomentet" under genomgångar etc. Jag hindrar er för all del inte! Men försök hålla det till en måttlig nivå när ni är lediga. Sen så kanske befälen slänger in ngt åt er ;) gjorde de åt oss. Quote
Beafer Posted January 12, 2007 Report Posted January 12, 2007 Sen så kanske befälen slänger in ngt åt er ;) gjorde de åt oss. Hade inte ni pulkarace eller något sånt? Quote
Faers Posted January 12, 2007 Report Posted January 12, 2007 Sen så kanske befälen slänger in ngt åt er ;) gjorde de åt oss. Hade inte ni pulkarace eller något sånt? Hehe vill du ha bildbevis på det ? Har film på det Quote
M Carlsson Posted January 12, 2007 Report Posted January 12, 2007 Faers, film or it didnt hapen ;) Quote
MikaelD Posted January 12, 2007 Report Posted January 12, 2007 Trevligt mysigt. Vi är ett gäng från Göteborgs Norra Hemvärnsbataljon, Elfsborgsgruppen som kommer. Vi får förhoppningsvis sopa mattan med er stackare vi möter Dock ska vi alla tänka på att vi kämpar för gemensam sak, och uppför oss som det. Här ska saker o ting skötas broderligt! Allt här i livet är inte en tävling.. Lika så är inte vinterkursen någon tävling, man sammarbetar i de grupper som man blir indelade i. Och utryck som "Vi får förhoppningsvis sopa mattan med er stackare vi möter" tycker jag bara är allmänt omoget, eftersom att jag tolkar det som att ni skulle vara mycket bättre än alla andra som ni kommer att möta. Kom ihåg: För allas skull, Det är ingen tävling, det är en utbildning! Lär er de saker ni kommer bli lärda, och tävla inte. /MikaelD Quote
Faers Posted January 12, 2007 Report Posted January 12, 2007 Faers, film or it didnt hapen ;) Haha kan skicka över msn och så men lägga upp på nätet blir bara kasst Quote
PB.Eklund Posted January 13, 2007 Report Posted January 13, 2007 Trevligt mysigt. Vi är ett gäng från Göteborgs Norra Hemvärnsbataljon, Elfsborgsgruppen som kommer. Vi får förhoppningsvis sopa mattan med er stackare vi möter Dock ska vi alla tänka på att vi kämpar för gemensam sak, och uppför oss som det. Här ska saker o ting skötas broderligt! Allt här i livet är inte en tävling.. Lika så är inte vinterkursen någon tävling, man sammarbetar i de grupper som man blir indelade i. Och utryck som "Vi får förhoppningsvis sopa mattan med er stackare vi möter" tycker jag bara är allmänt omoget, eftersom att jag tolkar det som att ni skulle vara mycket bättre än alla andra som ni kommer att möta. Kom ihåg: För allas skull, Det är ingen tävling, det är en utbildning! Lär er de saker ni kommer bli lärda, och tävla inte. /MikaelD Om du läser mina två inlägg igen, och denna gången mellan raderna, så hoppas jag du uppfattar själva budskapet jag framförde. Mer än så bör jag inte behöva skriva. Quote
Faers Posted January 13, 2007 Report Posted January 13, 2007 Vet inte hur dte gick till, men gamle Nilsson ska till Ånn. Igen. Take THAT prio 1-3 Ibland känns det bara gött Quote
os frontale Posted January 22, 2007 Report Posted January 22, 2007 Fick inte åka till ånn i vinter (åker dit 5 gånger lokalt ändå) utan hamnade i Hemavan. Blir gemytligt antar jag.. Quote
Beafer Posted January 22, 2007 Report Posted January 22, 2007 Fick inte åka till ånn i vinter (åker dit 5 gånger lokalt ändå) utan hamnade i Hemavan. Blir gemytligt antar jag.. Hemavan är mycket trevligt. Förrådsgubben är en riktig profil Quote
MatsLennarth Posted January 23, 2007 Report Posted January 23, 2007 Jag ska också till hemavan. har ingen aning om hur det är där, men ganska kallt antar jag. tidigare vart i transtrand några gånger, så jag undrar hur det är där uppe? många dygn i fält, mycket marscher osv. det står i pappren att man kanske kunde flyga, någon som gjort det dit? jag bor i uddevalla på västkusten, så det är en bra bit. en sak till jag blev lite konfunderad av var att det inte fanns någon fortsättningskurs så som i transtrand. någon som vet mer än jag om den här kursen? Quote
Dizzy_keys Posted January 23, 2007 Report Posted January 23, 2007 Jag ska på FK i hemavan, SVK äger! Quote
os frontale Posted January 23, 2007 Report Posted January 23, 2007 Jag ska också till hemavan. har ingen aning om hur det är där, men ganska kallt antar jag. tidigare vart i transtrand några gånger, så jag undrar hur det är där uppe? många dygn i fält, mycket marscher osv. det står i pappren att man kanske kunde flyga, någon som gjort det dit? jag bor i uddevalla på västkusten, så det är en bra bit. en sak till jag blev lite konfunderad av var att det inte fanns någon fortsättningskurs så som i transtrand. någon som vet mer än jag om den här kursen? Mycket dygn i fält, mycket skidor. Se till att träna lite innan du åker upp ;) Quote
MatsLennarth Posted January 23, 2007 Report Posted January 23, 2007 Jag ska på FK i hemavan, SVK äger! Var står det om någon slags FK? inte i min papper iaf.. Quote
Beafer Posted January 23, 2007 Report Posted January 23, 2007 (edited) @ MatsLennarth SVK bedriver egen vinterutbildning i två steg, GK och FK. Det här utbildningen är till för de som har genomfört sommarkurser i Marinens/SVKs regi. Tillägg: SVKs vinterkurser är samtliga i Hemavan och hittills har det varit så att v8 går en GK och en FK, v9 en GK och v10 en GK och en FK. Edited January 23, 2007 by Skoog Quote
MatsLennarth Posted January 23, 2007 Report Posted January 23, 2007 jaa okej. jag sökte nämligen genom CFB, och kom in. någon som kan säga ngt om vinterkursen i hemavan? Quote
Dizzy_keys Posted January 23, 2007 Report Posted January 23, 2007 @ MatsLennarth SVK bedriver egen vinterutbildning i två steg, GK och FK. Det här utbildningen är till för de som har genomfört sommarkurser i Marinens/SVKs regi. Tillägg: SVKs vinterkurser är samtliga i Hemavan och hittills har det varit så att v8 går en GK och en FK, v9 en GK och v10 en GK och en FK. Tilläggas bör att det är bara märsgarn och lungö som åker till hemavan. Känsö och herulerna åker till Ånn och Transtrand Quote
Beafer Posted January 23, 2007 Report Posted January 23, 2007 @ Tikkanen Där ser man, det visste jag faktiskt inte. Trodde att alla SVKs vinterkurser var i Hemavan. Jag kan iofs förstå herulernas önskan att inte behöva åka till Hemavan, det måste vara en 180 mil eller så. Quote
Dizzy_keys Posted January 23, 2007 Report Posted January 23, 2007 (edited) @ Tikkanen Där ser man, det visste jag faktiskt inte. Trodde att alla SVKs vinterkurser var i Hemavan. Jag kan iofs förstå herulernas önskan att inte behöva åka till Hemavan, det måste vara en 180 mil eller så. Hur många heruler såg du förra året? Vi har ett par elever från andra sommarskolor men som läser hemortsutbildningen i sthlm, dom verkar inte ha det lika kul på sina vinterkurser MG 4 Life! Edited January 23, 2007 by Tikkanen Quote
Beafer Posted January 23, 2007 Report Posted January 23, 2007 Hur många heruler såg du förra året? Vi har ett par elever från andra sommarskolor men som läser hemortsutbildningen i sthlm, dom verkar inte ha det lika kul på sina vinterkurser MG 4 Life! Nu när du säger det så. Dock hade vi en göteborgare (som gillade att blanda fältjacka och ljusblå mjukisbyxor). Quote
Dizzy_keys Posted January 23, 2007 Report Posted January 23, 2007 Hur många heruler såg du förra året? Vi har ett par elever från andra sommarskolor men som läser hemortsutbildningen i sthlm, dom verkar inte ha det lika kul på sina vinterkurser MG 4 Life! Nu när du säger det så. Dock hade vi en göteborgare (som gillade att blanda fältjacka och ljusblå mjukisbyxor). Var han inte från MG alls? Inga sommarskolor och så? Mycket konstigt, det måste undersökas. det är södertörnsgruppen och västernorrlandsgruppen som arrangerar hemavanskolorna för SVK. Sen tror jag att Örlogsskolorna har ett finger med i spelet i herulernas vinterkurs, så var det förra året iaf Quote
Beafer Posted January 23, 2007 Report Posted January 23, 2007 Var han inte från MG alls? Inga sommarskolor och så? Jag vet inte vad hon hade för militär bakgrund. Quote
Dizzy_keys Posted January 23, 2007 Report Posted January 23, 2007 Ber om ursäkt för förutfattade meningar om individens kön, vi lämnar individen anser jag. Varför finns det ingen PK vinter :( Quote
Vinceres Posted January 29, 2007 Author Report Posted January 29, 2007 Hur många har fått svar från sina kurser nu? Quote
Dizzy_keys Posted January 29, 2007 Report Posted January 29, 2007 Det måste ju alla ha fått?!?! Annars vore det kort om tid att ansöka om ledighet och dylikt. Quote
os frontale Posted January 29, 2007 Report Posted January 29, 2007 Hur många har fått svar från sina kurser nu? Jag har fått svar. Hoppas att jag, Strv S och ytterligare en forumsmedlem kan få sätta oss i kronbilen och bege oss upp mot hemavan när det är dags Quote
Recommended Posts