Jump to content

Vinterkurser 07

Vinceres

Recommended Posts

• Replies 91
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hemavan v10

Transtrand v08

Kommer förhoppningsvis med på båda.

Ånn v709.

Ska söka överlevnad där. Är prio4 :(

Överlevnad?

om jag har förstått det rätt så är det Fjällkurs / Vinterkurs som gäller. Överlevnad är nog på sommaren, det här året var det v 631. Riktigt kul kurs förresten.

Hemavan v10

Transtrand v08

Ånn v709.

Överlevnad?

om jag har förstått det rätt så är det Fjällkurs / Vinterkurs som gäller. Överlevnad är nog på sommaren, det här året var det v 631. Riktigt kul kurs förresten.

Finns en vinteröverlevnad med. Var i Ånn förra året, jag bör vet ;)

Var och gick Överlevnad Kalfjäll 05 :bash: Otroligt är allt jag har att säga. Helt jävla otroligt. Valde Väddö denna sommaren, emn ska försöka gå den i ånn nästa sommar som min allra sista U-kurs :baskerHV:

Hemavan v10

Transtrand v08

Ånn v709.

Överlevnad?

Finns en vinteröverlevnad med. Var i Ånn förra året, jag bör vet ;)

Var och gick Överlevnad Kalfjäll 05 :) Otroligt är allt jag har att säga. Helt jävla otroligt. Valde Väddö denna sommaren, emn ska försöka gå den i ånn nästa sommar som min allra sista U-kurs :)

Vad tycker du om Överlevnadskursen, vinter?

På tal om Ånn överlevnad sommar, så min kamrat till monster bar 35 kilo under alla de 13 milen, klagade inte en enda gång, var alltid gladast osv. HAN kommer att sluta som k4/pb eller ngt i den stilen, han är fan den mest otroliga människa jag stött på.

På tal om Ånn överlevnad sommar, så min kamrat till monster bar 35 kilo under alla de 13 milen, klagade inte en enda gång, var alltid gladast osv. HAN kommer att sluta som k4/pb eller ngt i den stilen, han är fan den mest otroliga människa jag stött på.

Folk sade det om mig och en annan förra året :) Visst, vi bar en del antar jag, men jag klagade på myggen ganska mycket.

Men vinteröverlevnad har jag inte gått än. Jag är för fan från skåne :P Måste lära mig åka skidor, vilket jag gjorde i vintras. Berättar hur kursen är om jag kommer in!

Folk sade det om mig och en annan förra året :) Visst, vi bar en del antar jag, men jag klagade på myggen ganska mycket.

Men vinteröverlevnad har jag inte gått än. Jag är för fan från skåne :P Måste lära mig åka skidor, vilket jag gjorde i vintras. Berättar hur kursen är om jag kommer in!

Vem bär inte 35kg på den kursen? Att komma under 30kg startvikt (utan tält och annan grpmatriel) är ju svårt med det man ska ta med sig. :P

Jag bar 30 kg hela tiden, mycket på grund av att vissa blev skadade och inte kunde bära så mycket. MEN den här grabben är helt outstanding. Asså jag ska inte sitta här och skryta, men de som var med vet nog precis vem det är, finns inte ens chans att ta miste på.

Jag hamnade på kanske 25 kilo startvikt, utan tält, bår o annan skit. Ska man komma upp i mer behöver man nog stoppa i sten, vilket vi faktiskt gjorde på en grundkursare vid ett senare tillfälle. Han blev lagom glad när han skulle försöka lyfta sin ryggsäck och nästan knäckte ryggen.

Det roligaste var faktiskt på tåget upp/hem. Att sitta och prata minnen över en kall öl eller två är obeskrivligt.

Jävlar vad jag hamnade off topic.

Alla som gått den kursen vet nog hur tufft det var. Och att göra det med stenarna är jävligt oshysst.

Men tillbaka till topicen. Finns nog trådar om sommarkurserna, så detta pratet kan vi ta DÄR.

även om de kanske inte e så snällt så måste du medge att de e rätt kul? å sedan när amn tar ur dem så blir juh väskan lite lättare också.. De e juh bra

Ett tips till er som har sökt överlevnad vinter i Ånn.. Se till så att ni vet vad det handlar om. Den är rätt jobbig, och man ska kunna skida rätt bra. Förra året bröt 6 av 10 deltagare, vilket inte var så bra....

Hoppas det går bra för er......och kom ihåg; Vill man ska kan man :)

Ett tips till er som har sökt överlevnad vinter i Ånn.. Se till så att ni vet vad det handlar om. Den är rätt jobbig, och man ska kunna skida rätt bra. Förra året bröt 6 av 10 deltagare, vilket inte var så bra....

Hoppas det går bra för er......och kom ihåg; Vill man ska kan man :)

Jo tack vet att en del bröt :) Gick Vinter GU samtidigt då. Har redan börjat förbereda mig mentalt. Och läst på om vinterförhållanden i norr :) fick ca 150 sidor om det av vår käre Kn.

• 3 weeks later...