Dizzy_keys Posted December 12, 2006 Report Posted December 12, 2006 Jag har sökt till Sjövärnskårens fortsättningskurs i Hemavan vecka 8. Får besked vilken dag som helst. Räknar med att komma in. Quote
Guest koenigsegg88 Posted December 12, 2006 Report Posted December 12, 2006 Transtrand 2007 med F7 Quote
Faers Posted December 12, 2006 Report Posted December 12, 2006 Ånn v709. Ska söka överlevnad där. Är prio4 :( Quote
XantoS Posted December 12, 2006 Report Posted December 12, 2006 Överlevnad andra delen vecka sportlov. Tror dock att det bara är för de som bor på gotland Quote
MatsLennarth Posted December 12, 2006 Report Posted December 12, 2006 Hemavan v10 Transtrand v08 Kommer förhoppningsvis med på båda. Ånn v709. Ska söka överlevnad där. Är prio4 :( Överlevnad? om jag har förstått det rätt så är det Fjällkurs / Vinterkurs som gäller. Överlevnad är nog på sommaren, det här året var det v 631. Riktigt kul kurs förresten. Quote
Faers Posted December 12, 2006 Report Posted December 12, 2006 Hemavan v10Transtrand v08 Kommer förhoppningsvis med på båda. Ånn v709. Ska söka överlevnad där. Är prio4 :( Överlevnad? om jag har förstått det rätt så är det Fjällkurs / Vinterkurs som gäller. Överlevnad är nog på sommaren, det här året var det v 631. Riktigt kul kurs förresten. Finns en vinteröverlevnad med. Var i Ånn förra året, jag bör vet ;) Var och gick Överlevnad Kalfjäll 05 Otroligt är allt jag har att säga. Helt jävla otroligt. Valde Väddö denna sommaren, emn ska försöka gå den i ånn nästa sommar som min allra sista U-kurs Quote
MatsLennarth Posted December 13, 2006 Report Posted December 13, 2006 Hemavan v10 Transtrand v08 Kommer förhoppningsvis med på båda. Ånn v709. Ska söka överlevnad där. Är prio4 :( Överlevnad? om jag har förstått det rätt så är det Fjällkurs / Vinterkurs som gäller. Överlevnad är nog på sommaren, det här året var det v 631. Riktigt kul kurs förresten. Finns en vinteröverlevnad med. Var i Ånn förra året, jag bör vet ;) Var och gick Överlevnad Kalfjäll 05 Otroligt är allt jag har att säga. Helt jävla otroligt. Valde Väddö denna sommaren, emn ska försöka gå den i ånn nästa sommar som min allra sista U-kurs Vad tycker du om Överlevnadskursen, vinter? På tal om Ånn överlevnad sommar, så min kamrat till monster bar 35 kilo under alla de 13 milen, klagade inte en enda gång, var alltid gladast osv. HAN kommer att sluta som k4/pb eller ngt i den stilen, han är fan den mest otroliga människa jag stött på. Quote
Faers Posted December 13, 2006 Report Posted December 13, 2006 Vad tycker du om Överlevnadskursen, vinter?På tal om Ånn överlevnad sommar, så min kamrat till monster bar 35 kilo under alla de 13 milen, klagade inte en enda gång, var alltid gladast osv. HAN kommer att sluta som k4/pb eller ngt i den stilen, han är fan den mest otroliga människa jag stött på. Folk sade det om mig och en annan förra året Visst, vi bar en del antar jag, men jag klagade på myggen ganska mycket. Men vinteröverlevnad har jag inte gått än. Jag är för fan från skåne :P Måste lära mig åka skidor, vilket jag gjorde i vintras. Berättar hur kursen är om jag kommer in! Quote
os frontale Posted December 13, 2006 Report Posted December 13, 2006 Vad tycker du om Överlevnadskursen, vinter? På tal om Ånn överlevnad sommar, så min kamrat till monster bar 35 kilo under alla de 13 milen, klagade inte en enda gång, var alltid gladast osv. HAN kommer att sluta som k4/pb eller ngt i den stilen, han är fan den mest otroliga människa jag stött på. Folk sade det om mig och en annan förra året Visst, vi bar en del antar jag, men jag klagade på myggen ganska mycket. Men vinteröverlevnad har jag inte gått än. Jag är för fan från skåne :P Måste lära mig åka skidor, vilket jag gjorde i vintras. Berättar hur kursen är om jag kommer in! Vem bär inte 35kg på den kursen? Att komma under 30kg startvikt (utan tält och annan grpmatriel) är ju svårt med det man ska ta med sig. :P Quote
MatsLennarth Posted December 14, 2006 Report Posted December 14, 2006 Jag bar 30 kg hela tiden, mycket på grund av att vissa blev skadade och inte kunde bära så mycket. MEN den här grabben är helt outstanding. Asså jag ska inte sitta här och skryta, men de som var med vet nog precis vem det är, finns inte ens chans att ta miste på. Jag hamnade på kanske 25 kilo startvikt, utan tält, bår o annan skit. Ska man komma upp i mer behöver man nog stoppa i sten, vilket vi faktiskt gjorde på en grundkursare vid ett senare tillfälle. Han blev lagom glad när han skulle försöka lyfta sin ryggsäck och nästan knäckte ryggen. Det roligaste var faktiskt på tåget upp/hem. Att sitta och prata minnen över en kall öl eller två är obeskrivligt. Jävlar vad jag hamnade off topic. Quote
Faers Posted December 14, 2006 Report Posted December 14, 2006 Alla som gått den kursen vet nog hur tufft det var. Och att göra det med stenarna är jävligt oshysst. Men tillbaka till topicen. Finns nog trådar om sommarkurserna, så detta pratet kan vi ta DÄR. Quote
Emelie Posted December 15, 2006 Report Posted December 15, 2006 Alla som gått den kursen vet nog hur tufft det var. Och att göra det med stenarna är jävligt oshysst. Men tillbaka till topicen. Finns nog trådar om sommarkurserna, så detta pratet kan vi ta DÄR. även om de kanske inte e så snällt så måste du medge att de e rätt kul? å sedan när amn tar ur dem så blir juh väskan lite lättare också.. De e juh bra Quote
ArvidA Posted December 15, 2006 Report Posted December 15, 2006 Ett tips till er som har sökt överlevnad vinter i Ånn.. Se till så att ni vet vad det handlar om. Den är rätt jobbig, och man ska kunna skida rätt bra. Förra året bröt 6 av 10 deltagare, vilket inte var så bra.... Hoppas det går bra för er......och kom ihåg; Vill man ska kan man Quote
Faers Posted December 15, 2006 Report Posted December 15, 2006 Ett tips till er som har sökt överlevnad vinter i Ånn.. Se till så att ni vet vad det handlar om. Den är rätt jobbig, och man ska kunna skida rätt bra. Förra året bröt 6 av 10 deltagare, vilket inte var så bra.... Hoppas det går bra för er......och kom ihåg; Vill man ska kan man Jo tack vet att en del bröt Gick Vinter GU samtidigt då. Har redan börjat förbereda mig mentalt. Och läst på om vinterförhållanden i norr fick ca 150 sidor om det av vår käre Kn. Quote
os frontale Posted December 16, 2006 Report Posted December 16, 2006 Vi har ju vårat sportlov V10 så jag kan inte åka till ÅNN, dit jag vill mest av allt, kanske blir att söka dit och ta ledigt v9, men isåfall blir det både ånn och hemavan, bara en dag emellan, men det går med Jämtländsk vilja! Quote
Jansson Högberg Posted December 19, 2006 Report Posted December 19, 2006 Har sökt Ånn överlevnad v9, var på grund-vinterkursen förra året. Blir nog töligt kul om man kommer med Quote
Faers Posted December 19, 2006 Report Posted December 19, 2006 Har sökt Ånn överlevnad v9, var på grund-vinterkursen förra året. Blir nog töligt kul om man kommer med Visst hade vi kul Jansson ? Quote
MikaelD Posted December 19, 2006 Report Posted December 19, 2006 Jag skall till Transtrand Vecka 7 Quote
Jansson Högberg Posted December 19, 2006 Report Posted December 19, 2006 Har sökt Ånn överlevnad v9, var på grund-vinterkursen förra året. Blir nog töligt kul om man kommer med Visst hade vi kul Jansson ? Ohja, back in the good ol' times. Trevligt folk, måste jag säga... Quote
Faers Posted December 20, 2006 Report Posted December 20, 2006 Särskilt skåningarna eller hur ;)? Quote
Jansson Högberg Posted December 20, 2006 Report Posted December 20, 2006 Särskilt skåningarna eller hur ;)? Aldrig fel när det gäller skåningar. ^^ , hur som helst vet du några fler från Grundkursen som ska dit? Quote
Faers Posted December 22, 2006 Report Posted December 22, 2006 Från vår GU vet jag 5, sen så känner jag typ 10 till som hade tänkt söka... Små chanser för min del att komma med. Quote
Beafer Posted December 22, 2006 Report Posted December 22, 2006 GU? Det är väl ändå lite önsketänkande? ;) Quote
Faers Posted December 22, 2006 Report Posted December 22, 2006 Äh, bara ett förenklande uttryck K.I.S.S. Quote
diskocube Posted January 10, 2007 Report Posted January 10, 2007 Transtrand 2007 med F7 Så du ska också till Transtrand v7! ska Själv dit också! syns där då! Quote
PB.Eklund Posted January 11, 2007 Report Posted January 11, 2007 Transtrand 2007 med F7 Så du ska också till Transtrand v7! ska Själv dit också! syns där då! Vi ska dit också. Varifrån kommer ni? Quote
MikaelD Posted January 11, 2007 Report Posted January 11, 2007 Jag skall med till tanstrand V7 ocskå.. kommer ifrån Uamf4, och skall genomföra Fjällkurs1 Quote
Recommended Posts